A szakember korábban adminisztrációs és személyi ügyeket látott el az autógyár keretein belül, mielőtt 2008-ban sportigazgatónak nevezték ki. Rögtön első évében a csapat konstruktőri világbajnoki címet szerzett, ám azóta képtelen volt egyéni címet szállítani, miközben Sebastian Vettel és a Red Bull négyszer aratta le a babérokat.
Felipe Massa 2008-ban az utolsó kanyarban bukott el, míg Fernando Alonso 2010-ben és 2012-ben a hajrában.
Domenicali vesztét a Ferrari nevéhez nem méltó vesszőfutás okozta, amely jelen idényben is fennáll, hiába kínáltak a 2014-es gyökeres szabályváltoztatásokat ziccert az istálló számára a feltámadásra. Miközben a Mercedes maximális hasznot húzott belőle, a Red Bull pedig lassan kezdi összeszedni magát, Alonso és Kimi Räikkönen csak kínlódik az új, hathengeres turbómotorral, amely képtelen felvenni a versenyt a riválisok teljesítményével.
Utódja a Ferrari észak-amerikai ágazatának eddigi elnöki és ügyvezetői igazgatói posztját betöltő Marco Mattiacci.