Loeb előnye az első napot követően még húsz másodperc volt a világbajnoki pontversenyben is legnagyobb riválisának számító Mikko Hirvonennel szemben. (Előbbi 76, utóbbi 72 ponttal áll összetettben.) A francia előzetes tervei szerint a pénteken megszerzett előnnyel akart volna úgy gazdálkodni szombaton, hogy abból még vasárnap is profitálni tudjon. De hiába a jó kezdés utáni taktika, a második nap végére lelassult a négyszeres világbajnok, címvédő francia, így odalett a terv és bizony az előny is, amely immár hátrány. Még ha cseppet sem behozhatatlan.
„Nem állt szándékomban lassulni - mondta önkritikusan, egyben csalódottan Loeb –, de a munkámnak be kell érnie, vasárnap megpróbálom a tudásom legjavát adni a győzelemért.”
„Azt gondoltuk, hogy a Ford lehetőséget ad Latvalának, úgyhogy ez nem lepett meg bennünket, de így az élen összesűrűsödött a mezőny és a különbségek is nagyon kicsik. Vasárnap tényleg bármi megtörténhet.”
Az első napot követően még Hirvonen állt az élen, előnye a második Loebbel szemben 27.8 másodperc volt, utánuk jött Sordo (+30 mp), illetve Latvala (+30.1). Vasárnap újabb öt futam vár a mezőnyre, hogy eldőljön: ki nyeri az Új-Zéland-ralit.
Loeb eddig egyszer tudott nyerni Új-Zélandon, még 2005-ben, a verseny specialistája a finn Marcus Grömholm volt, aki 2000 és 2007 között a nyolc lehetséges elsőségből ötöt gyűjtött be.
1. | Jari-Matti Latvala | Finnország | 2:57:29.0 ó |
. |
2. | Mikko Hirvonen | Finnország | 2:57:38.3 | +9.3 mp |
3. | Sébastien Loeb | Franciaország | 2:57:42.3 | 13.3 |
4. | Dani Sordo | Spanyolország | 2:57:44.7 | 15.7 |
5. | Francois Duval | Belgium | 2:59:09.9 | +1:40.9 p. |
6. | Urmo Aava | Észtország | 3:00:18.8 | 2:49.8 |
7. | Petter Solberg | Norvégia | 3:00:21.8 | 2:52.8 |
8. | Per-Gunnar Andersson | Svédország | 3:02:00.0 | 4:31.0 |
9. | Toni Gardmeister | Finnország | 3:04:06.4 | 6:37.4 |
10. | Federico Villagra | Argentína | 3:04:25.8 | 6:56.8 |