Alex Debon, Alvaro Bautista, Marco Simoncelli és Thomas Lüthi indult a rajtrács első sorából a negyedlitereseknél.
A rajtelső Debon élt a lehetőséggel, és meg tudta tartani pozícióját, miközben a világbajnoki címvédő Alvaro Bautista, talán maga sem tudja hogyan, de a mezőny hátsó fertályában találta magát.
A villámrajtot vett Aojama Hirosi volt ekkor a második, honfitársa Takahasi Juki és Julian Simon azonban hamar állva hagyta a KTM versenyzőjét.
A nyolcadliteresek viadalától eltérően úgy tűnt, ez a verseny nem a közönség kiszolgálásáról fog szólni, a közben ötmásodperces előnyre szert tevő Debon szurkolóinak persze emiatt kicsit sem fájt a foguk.
A verseny második felére Takahasi és Simon mögött Mika Kallio és Mattia Pasini kapott szárnyakat, majd a dobogós helyekért folyó küzdelembe a rendkívül harcos Marco Simoncelli is beleszólt.
A Gilerával száguldó olasz az utolsó két körben óriásit motorozott: az ötödik helyről előbb feljött a harmadikra, majd a célegyenes előtti kanyarban Mattia Pasinit is maga mögé szorította. Alex Debon sikere nem forgott veszélyben, pályafutása első győzelmét aratta gyorsasági motoros vb-n.
1. Alex Debon | spanyol, Aprilia | 47:27,406 perc |
2. Marco Simoncelli | olasz, Gilera | +4,816 mp. |
3. Mattia Pasini | olasz, Aprilia | +4,998 |
4. Takahasi Juki | japán, Honda | +5,770 |
5. Mika Kallio | finn, KTM | +6,197 |
6. Manuel Poggiali | olasz, Gilera | +6,474 |
7. Aojama Hirosi | japán, KTM | +14,909 |
8. Julian Simon | spanyol, KTM | +17,526 |
9. Aleix Espargaro | spanyol, Aprilia | +32,925 |
10. Hector Faubel | spanyol, Aprilia | +36,719 |
11. Thomas Lüthi | svájci, Aprilia | +48,968 |
12. Hector Barbera | spanyol, Aprilia | +56,837 |
13. Roberto Locatelli | olasz, Gilera | +57,827 |
14. Alvaro Bautista | spanyol, Aprilia | +1:05,407 |
15. Ratthapark Wilairot | thaiföldi, Honda | +1:24,336 |
… | ||
18. Tóth Imre | magyar, Aprilia | 1 kör hátrány |