Ettől függetlenül a bajnoki cím sorsa még nyitott: nem kérdés, a Mitsubishi Lancer WRC-vel versenyző páros nagy lépést tett a végső siker felé, de technikai sport lévén biztosat csak akkor lehet kijelenteni, ha az utolsó futam is befejeződött. Spiczmüllerék jelen állás szerint kilenc ponttal állnak jobban a második helyezett Turán Frigyes, Benics Kálmán duónál.
A hazai ralibajnokságban viszont egy győzelemért 25 pont jár, így tehát pokoli harc várható a két élmenő között. A többi WRC-ről sem szabad azonban megfeledkezni, Benik, Herczig, Vizin, és Borsi is bizonyítani szeretne a Mecsekben az esztendő utolsó megmérettetésén.
„Nagy megtiszteltetés az egyes rajtszámot vinni, elsőnek rajtolni és úgy érkezni egy versenyre, hogy vezetjük a bajnokságot – fogalmazott érdeklődésünkre Spitzmüller Csaba. – Kilenc pont az előnyünk, de ez egyáltalán nem olyan nagy, hogy nyugodtan hátradőlhetnénk. A Mecsek Rali a szezon egyik legnehezebb versenye lesz, és talán most kell a legjobban felkészülnünk. Az előjelek jók, mert Nyirádhoz hasonlóan, megint megbetegedtem a felkészülés alatt. Akkor nagyon jól sikerült a verseny, úgyhogy ha ezen múlik, akkor minden futam előtt beoltatom magam valami vírussal. A pályák nagyon tetszenek, főleg az új - fekedi - gyorsasági, aminek a vonalvezetése nagyon hasonlít ahhoz, ahol kettőezer-hatban elestünk."
„A sportbírók fel is hívták a figyelmemet, hogy tizenhét híd van a pálya szélén lévő árok felett, de az idén vigyázni fogok rájuk. Többféle taktikával is készülünk, az időjárás és a verseny alakulása dönti majd el, hogy melyiket választjuk. Megfontoltan, de gyorsan szeretnénk versenyezni, már ha a raliban létezik egyáltalán ilyen."
A „matekozás” természetesen zajlik a csapatoknál: Spitzmüller és Kazár már bajnok lett volna, ha május első napjaiban, Miskolcon nem esnek ki. Azóta viszont a már említett szenzációs menetelésnek köszönhetően ledolgozták a hátrányukat és Ózd után a vezetést is átvették. Nyirádon ráadásul egy egységről kilencre növelték a fórt a Peugeot 307 WRC-t kormányzó riválissal szemben.
A Mecsekben egyébként óriási lehetőségük nyílik Spitzmülleréknek a bajnokság megnyerésére, mert Turánék a hírek szerint nem a WRC-vel, hanem „csupán” egy A-s géppel állnak rajthoz a hétvégén. Az ok egyszerű: elfogyott a pénz. Ha technikai szempontból az előttünk álló futamon is hibátlanul működik majd a Lancer WRC, akkor nagy sansz van arra, hogy a miskolci duó fölérjen a szakág csúcsára.
Az elmúlt hónapok történéseivel kapcsolatban Spitzmüller Csaba megjegyezte: rendkívül jó összhang alakult ki az angolok és a csapat magyar tagjai között. Voltak ugyan apróbb hibák, de összességében úgy alakultak a dolgok, ahogyan azt eltervezték. Persze igazán elégedett csak akkor lesz a borsodi kedvenc, ha az előnyből legalább egy pontot sikerül a végére is megtartani.
Az adminisztratív és a technikai gépátvétellel pénteken reggel kezdődik a nagy hagyományokra visszatekintő 41. Allianz Mecsek Rali. A prológot délután négy órakor rendezik meg a Pécs Plazánál, majd szombaton és vasárnap a gyorsasági szakaszokat bonyolítják le. Az eredményhirdetést és ezzel együtt a bajnokavató ceremóniát vasárnap 18 órától tartják.