Pénteken ismét bizonyította Sebastian Loeb, miért hívják aszfaltkirálynak. Kérdés sem férhetett ahhoz, hogy a Citroën volánja mögött ülő, ötödik világbajnoki címe felé kacsintgató pilóta megszerzi-e a vezetést az első hat etap után.
Az első három speciál után már látszott, akár a világbajnoki pontversenyben is sorsdöntő futamra kerülhet sor a hétvégén. A francia hiba nélkül száguldott végig a szűk, kanyargós, hegyi szakaszokon, egyedül csapattársa tudta tartani vele a lépést.
A forgatókönyv mit sem változott délután, Loeb rendre etalont jelentő időket futott, Sordo pedig árnyékként követve a címvédőt a második helyen zárt. Hogy hol volt eközben a mezőny? Igyekezett minimaliázni a száguldó Citroënekkel szembeni hátrányt.
A Ford ugyan nagyravágyó terveket forralt néhány héttel ezelőtt, ám csodák csak a mesékben vannak, az első nap után örültek, hogy egy percen belül tudták tartani a lemaradásukat. A pontversenyben a Loebtől egyre inkább távolodó Mikko Hirvonen például 44 mp-et kapott hat szakasz alatt.
A finnek volt is miről magyarázkodnia: „A két francia autó reggel meglépett és bottal üthettük nyomukat. A délután folyamán valamelyest javult a helyzet, ám nem szabad feladnunk a csatát, mindenki elkövethet hibákat.”
A Ford számára nem nagyon maradhat más, mint a reménykedés, hiszen Loeb ritkán esik áldozatul saját hibájának. Az aszfalton hagyományosan visszafogottan szereplő Subaru Spanyolországban sem erőlteti meg magát, Petter Solberg révén az ötödik helyet birtokolják.
Szombaton újabb hat szakasz és 128 versenykilométer vár a mezőnyre.
1. | Sebastian Loeb | Citroën | 1:10.11 óra |
2. | Dani Sordo | Citroën | 15.8 mp.h. |
3. | Francois Duval | Ford | 41.3 mp.h. |
4. | Mikko Hirvonen | Ford | 44.1 mp.h. |
5. | Petter Solberg | Subaru | 1:47.4 p.h. |
6. | Urmo Aava | Citroën | 2:01.2 p.h. |
7. | Jari-Matti Latvala | Ford | 2:04.4 p.h. |
8. | Chris Atkinson | Subaru | 2:13.4 p.h. |
9. | Andreas Mikkelsen | Ford | 2:24.9 p.h. |
10. | Matthew Wilson | Ford | 3:42.1 p.h. |