Esőben kezdtek neki a futamnak a pilóták a 250 köbcentis kategóriában, de az első, mindent meghatározó esemény tíz körrel a vége előtt történt. Ekkor Marco Simoncelli utolérte a versenyt vezető Alvaro Bautistát, és miközben megprórálta átvenni az első helyet, összeütközött a spanyollal. Mindketten a kavicságyban kötöttek ki, de szerencséjükre nem estek el, és folytatták a körözést.
Pont erre volt szüksége Mattia Pasininek, aki így az élre állt, és úgy tűnt, hogy a nyolc másodperc körüli előnye elég lesz a két riválissal szemben, akik eközben folytatták a kakaskodást. Ezúttal viszont Bautista üldözte a világbajnoki címvédő olaszt. A spanyol azonban néhány körrel a vége előtt egy kis hiba miatt leszakadt vetélytársáról, aki eközben Pasini után eredt.
Az utolsó körre Simoncelli utol is érte honfitársát, sőt a kör elején meg is előzte őt. Ez volt az a pillanat, amikor mindenki azt gondolhatta, hogy eldőlt a verseny, azonban a Team Toth pilótája ezzel nem értett egyet, visszaelőzött, és a kör végén ő haladt át elsőként a célvonalon.
Azt, hogy Pasini mennyire a határon motorozott, elég annyival „illusztrálni”, hogy az utolsó percekben kétszer majdnem eldobta a motorját, úgy húzta a gázt. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen pályafutása második 250-es futamán állhatott a dobogó legfelső fokára, és ezzel megszerezte a Team Toth csapat történetének első győzelmét is.
Pasini csapattársa, Tóth Imre a tizenötödik helyen végzett, míg a Talmácsi Gábor helyett induló Németh Balázs a tizenhatodik hellyel mutatkozott be a sorozatban.
1. | Mattia Pasini | olasz | Aprilia | 45:38,391 perc |
2. | Marco Simoncelli | olasz | Gilera | 0,117 mp. hátrány |
3. | Alvaro Bautista | spanyol | Aprilia | 1,293 |
4. | Thomas Lüthi | svájci | Aprilia | 24,557 |
5. | Hector Barbera | spanyol | Aprilia | 27,014 |
6. | Aojama Hirosi | japán | Honda | 30,037 |
7. | Alex Debon | spanyol | Aprilia | 31,325 |
8. | Hector Faubel | spanyol | Honda | 35,178 |
9. | Raffaele de Rosa | olasz | Honda | 44,856 |
10. | Roberto Locatelli | olasz | Gilera | 46,483 |
…15. | Tóth Imre | magyar | Aprilia | 1:30,397 |
…16. | Németh Balázs | magyar | Aprilia | 1 kör hátrány |