Loeb lassan szokta meg az argentin murvát, hiszen az első napon Hirvonen és Sordo mögött csak a harmadik helyen állt, azonban szombaton feljebb kapcsolt és kétséget sem hagyott afelől, ki Dél-Amerika királya.
A második napot olyannyira megnyomta, hogy nemcsak a vezetést vette át, de csapattársával szemben jelentős előnyt is kiharcolt. A francia mosolya még szélesebb lehetett, mivel az összetettben legnagyobb riválisa, Hirvonen technikai hiba miatt feladta a viadalt.
Az ötszörös világbajnok vasárnap reggel még odatette magát, megnyerve az első két speciált, de utána erősen visszavéve a tempót, csak a biztos célbaérésre koncentrált.
Így a következő két etapon a finn Latvala futotta az etalont, ugyanakkor az ifjú titán elektronikai problémák miatt korábban nyolc percet vesztett és nem szólt bele az élmezőny csatájába.
A zárónap vesztese egyértelműen a privát Citroën Xsarával versenyző Petter Solberg, aki technikai hiba miatt a harmadik helyről volt kénytelen feladni a ralit. Így a bronzérem bátyja, Henning ölébe hullott.
A versenyt Loeb végül nagy fölénnyel, több mint egy perccel nyerte Sordo előtt, a francia ezzel húsz pontra meglépett az összetettben Hirvonentől és sorozatban hatodik versenyén nem talált legyőzőre.
1. | Sebastien Loeb | francia | Citroën | 3:57:40.3 ó | 0:00.0 |
2. | Dani Sordo | spanyol | Citroën | 3:58:53.4 ó | 1:13.1 p.h. |
3. | Henning Solberg | norvég | Ford | 4:01:44.4 ó | 4:04.1 p.h. |
4. | Federico Villagra | argentin | Ford | 4:03:40.0 ó | 5:59.7 p.h. |
5. | Matthew Wilson | brit | Ford | 4:03:51.2 ó | 6:10.9 p.h. |