Simoncelli annak ellenére mindent beleadott, hogy már egy hete tény: a 250 köbcentis kategóriában ő a világbajnok. Az olasz klasszis ennek ellenére a rajtrács éléről vághatott neki a futamnak, azonban az elején visszaesett.
Az élen ekkor Mika Kallio haladt, de az idei pontverseny győztese felzárkózott, és az élmezőnyben haladt. A tizennyolcadik helyről rajtoló Tóth Imre, és az utolsóról a futamnak neki vágó Győrfi Alen a mezőny hátulján haladt.
A hajrára a 2008-as év legjobbja átvette a vezetést, de a finn rivális nem szakadt le róla, sőt Juki Takahasi is látótávolságon belül volt.
Igaz, Kallio nagyon közel volt Simoncellihez, de a finnek nem volt igazi sansza az előzésre, sőt az utolsó körben olyannyira görcsösen próbált közelebb kerülni az olaszhoz, hogy egy kanyart elnézett, és kicsúszott.
Simoncellinek így nem okozott gondot a futam megnyerése, a második Takahasi lett, míg a harmadik Bautista.
Tóth Imre idei legjobb eredményét produkálva a tizenharmadikként haladt át a célvonalon, míg Győrfi Alen kiesett az utolsó körökben.
1. | Marco Simoncelli | Olaszország | Gilera | 43:29,003 |
2. | Yuki Takahashi | Japán | Honda | 43:34,167 |
3. | Alvaro Bautista | Spanyolország | Aprilia | 43:37,651 |
4. | Roberto Locatelli | Olaszország | Gilera | 43:44,608 |
5. | Hiroshi Aoyama | Japán | KTM | 43:49,994 |
6. | Hector Faubel | Spanyolország | Aprilia | 43:51,215 |
7. | Aleix Espargaro | Spanyolország | Aprilia | 43:52,202 |
8. | Ratthapark Wilairot | Thaiföld | Honda | 43:52,324 |
9. | Mattia Pasini | Olaszország | Aprilia | 44:06,427 |
10. | Thomas Lüthi | Svájc | Aprilia | 44:07,890 |
…13 | Tóth Imre | Magyarország | Aprilia | 45:00,129 |