Szalay beadványán hasaltak el Palikék

Szerző: shLétrehozva: 2009. január 18. 14:22
Minden idők legjobb magyar szereplése lett volna a Palik László-Darázsi Gábor páros 12. helyezése a Dakar-ralik történetében, legalábbis az autósok mezőnyében. Ám a kiváló pozíció egy fellebbezés miatt köddé vált, Palik pedig a 21. helyen találta magát, amellyel nem sikerült megjavítania a magyar-, egyben saját egyéni csúcsát jelentő 18. helyezést. A beadvány pikantériája, hogy annak indítványozója Szalay Balázs volt, aki a verseny szellemiségére hivatkozva tette meg lépését. Az így szintén hátrébb sorolt Szaller Zoltán, a Palik Racing Team versenykamionjának sofőrje sem tud örülni annak, hogy a top tízben végzett.

Hogy miért nem születtek még jobb magyar eredmények? Higgyék el, nem lehetünk elégedetlenek, sőt! De az imént feltett költői kérdésre a választ nem a magyar versenyzők felkészületlenségében, technikai gondjaiban vagy navigációs hibáiban kell keresni. Az igazságot talán csak Etienne Lavigne, a versenyt szervező A.S.O. cég vezetője, a verseny főszervezője tudja.

Történt, hogy a 12. szakaszon a mezőny nagy része még a szelektíven volt, amikor a Lavigne a 175. km-nél kiterelte a mezőnyt. Ugyan még órák voltak hátra sötétedésig, de a szervezők a francia motoros előző heti eltévedése és halála után már rettegtek a sötétedéstől, így hiába jelezte többek között Palik László is, hogy folytatni szeretné a szakaszt, nem tehette meg.

Az összes hasonlóan járt versenyző a napi leggyengébb időt, plusz két óra büntetést kapott. Ezzel Palik visszacsúszott az összetett 12. helyére. Ám Szalay a döntéssel nem volt elégedett: „versenyzőtársaimmal együtt megreklamáltam a verseny zsűrijénél a döntésüket, miszerint összesen egy óra büntetést kaptak azok a versenyzők, akik nem fejezték be a tegnapi szakaszt, hanem a 175. km-nél lejöttek a pályáról – nyilatkozta Szalay Balázs. - Igazságtalannak és a Dakar szellemével ellentétesnek tartottuk, hogy ezen döntésük azokat a versenyzőket juttassa előnyhöz, akik nem küzdenek meg azért, hogy egy szakaszt teljesen befejezzenek.”

Reklamálásuknak helyt adott a szervező A.S.O. cég – amelynek közép-európai képviselője éppen Szalay Balázs – és újabb 10 óra büntetést szabott ki azokra a versenyzőkre, akiknek nem volt lehetőségük befejezni a szakaszt. Palik így újabb kilenc helyet csúszott vissza, és a 21. pozícióban végzett. A büntetést megkapta Palik T4-es versenykamionja is, amely így a három helyet veszített és a tizedik lett. A döntés ellen fellebbezett a nissanos páros, de kérelmüket elutasították.

Szalaynak egyébként nem ez volt az első beadványa az idei versenyen. Még a küzdelem első hetében kaptak több órás időbüntetést, amelyet azonban utólag eltörölt a versenyigazgatóság.

Palik László egyelőre nem nyilatkozott az ügyről, ám Szaller Zoltán, a kamion sofőrje elmondta: egyelőre egyáltalán nem tud örülni annak, hogy magyar indulóként ő érte el minden idők legjobb dakaros helyezését, ugyanis mérhetetlenül dühös a történtek miatt. Érdemes megemlíteni, hogy a viadal első két éjszakáján Szaller gyakorlatilag nem aludt, ugyanis éppen Szalayék elromlott versenykamionját szerelte.

Az elmúlt két hétben közel 6 000 kilométer szelektívet teljesítettek a Dakar-rali indulói. A 10 000 km-es össztávot végül egy kivételével minden magyar egység teljesítette. Az autósoknál a Palik László – Darázsi Gábor duó egy Nissan volánjánál a 21. helyen végzett. Éppen mögöttük, a 22. helyen látta meg a kockás zászlót a Szalay Balázs – Bunkóczi László Opel Antara trió. A hazai tereprali szakág első embere Liszi László a nagyon dicséretes 52. helyen hozta be a gyengécske Mitsubishit, Fenesi József navigálásával. A hazai enduró motorozás kiemelkedő személyisége Dési János egyetlen magyar motorosként teljesítette a versenyt. A legjobb teljesítményt azonban a Szaller Zoltán – Pócsik László – Csitári Tibor összetételben induló kamionos legénység érte el egy MAN-nal. Ők az összetett tizedik helyén zártak.

AZ ÖSSZETETT VÉGEREDMÉNYE:
MOTOROK:
1. Coma spanyol KTM 52:14:33 0:00
2. Despres francia KTM 53:40:11 1:25:38
3. Fretigne francia Yamaha 53:53:29 1:38:56
4. Casteu francia KTM 54:32:27 2:17:54
5. Rodrigues portugál KTM 54:36:44 2:22:11
…61. Dési magyar KTM 75:36:11 23:21:38
AUTÓSOK:
1. De Villiers, Von Zitzewitz Dél-Afrika, Németország Volkswagen 48:10:57 0:00:00
2. Miller, Pitchford Egyesült Államok, Dél-Afrika Volkswagen 48:19:56 0:08:59
3. Gordon, Grider Egyesült Államok Hummer 49:57:12 1:46:15
4. Tollefsen, Evans Norvégia, Nagy-Britannia Nissan 54:15:31 6:04:34
5. Holowczyc, Fortin Lengyelország, Belgium Nissan 54:48:46 6:37:49
…21. Palik, Darázsi Magyarország Nissan 75:33:16 27:22:19
…22. Szalay, Bunkóczi Magyarország Opel 77:32:24 29:21:27
…52. Liszi, Fenesi Magyarország Mitsubishi
119:38:41 71:27:52
KAMIONOK:
1. Kabirov, Belajev, Mokejev
Oroszország
KAMAZ
49:34:46
0:00:00
2. Csagin, Sztarosztyin, Nyikolajev Oroszország KAMAZ 49:38:25 0:03:39
3. De Rooy, Colsoul, Van Melis Hollandia, Belgium GINAF 50:34:42 0:56:17
4. Mardejev, Mizjukajev, Mardejev Oroszország KAMAZ 56:21:16 6:42:51
5. Echter, Ruf, Klein Németország MAN 56:54:27 7:16:02  
…10. Szaller, Pócsik, Csitári Magyarország MAN 70:01:47 20:23:22

 

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu