Talmácsi Gábor a tizedik helyről vághatott neki a futamnak, de a rajtja ezúttal nem sikerült olyan jól, mint legutóbb Japánban. Vissza is csúszott két helyet, és már ebben a körben eldőlt, Talma sajnos nem tud majd az élmezőny után eredni. Az elkövetkezendő percekben a magyar pilóta a középmezőnyben küzdött, és a futam feléhez érve a hetedik hely környékén kapaszkodott meg.
De ne rohanjunk ennyire előre, hiszen az elején izgalmas dolgok történtek, hiszen időközben a világbajnoki címvédő, Marco Simoncelli megelőzte az élen Alex Debont, és körökkel később Alvaro Bautista is megérkezett mögé. Már ekkor sejteni lehetett, hogy nagy lesz a csata az elő helyért, de a hangulat csak fokozódott, amikor Aojama Hirosi is beszállt a harcba. Ráadásul a hármas mögött – akik folyamatosan előzgették egymást – lesben állt Hector Barbera is.
Az utolsó körökre már csak Bautista és Aojama küzdött azért, hogy a dobogó legfelső fokára állhasson, és némi meglepetésre ezt a harcot a japán nyerte meg, Bautista a második lett, Simoncelli pedig a harmadik.
Talma időközben tartotta a pozícióját, és bizony a hajrára neki is oda kellett figyelnie, hiszen megérkezett mögé Jules Cluzel, de világbajnokunk nem engedte ki a kezéből a hetedik helyet, amelyen végülis befejezte a futamot. Ezért a magyar versenyző újabb kilenc pontot zsebelhetett be. Tóth Imre a tizenhatodik lett
1. | Aojama Hirosi |
japán | Honda | 45:08,805 |
2. | Alvaro Bautista | spanyol | Aprilia | 0,132 másodperc hátrány |
3. | Marco Simoncelli | olasz | Gilera | 2,706 |
4. | Hector Barbera | spanyol | Aprilia | 17,946 |
5. | Thomas Lüthi | svájci | Aprilia | 17,950 |
6. | Mattia Pasini | olasz | Aprilia | 26,288 |
7. | Talmácsi Gábor | magyar | Aprilia | 26,472 |
8. | Jules Cluzel | francia | Aprilia | 27,646 |
9. | Roberto Locatelli | olasz | Gilera | 32,369 |
10. | Rafaele de Rosa | olasz | Honda | 34,241 |
…16. | Tóth Imre | magyar | Aprilia | 1:25,509 perc hátrány |
Rossival senki nem tudott versenyezni
Hiába szerezte meg az első helyet az időmérőn Jorge Lorenzo az
időmérőn, ugyanis a spanyol nem a legjobban kapta el a rajtot, így az
első kanyarra már csak harmadik volt. Ráadásul csapattársa, Valentino
Rossi is revánsot, azért mert a Japán Nagydíjon megelőzte, így a 250-es
kategória kétszeres világbajnoka pillanatok alatt a negyedik helyen
találta magát.
De térjünk csak át ennek a hétvégének a főszereplőjére, hiszen ezúttal
nem Lorenzóról szóltak az események, hanem Rossiról. Az nyolcszoros
világbajnok olasz hatalmas tempóban száguldott Casey Stoner után, és
néhány kör alatt nem csak utolérte, de faképnél is hagyta.
Így már csak dani Pedrosa volt hátra, a spanyol volt az egyetlen aki
megakadályozhatta volna Rossit idei első futamgyőzelmében. Nos, neki
sem sikerült, hiszen az olasz csak jött, és ezen a napon nem volt a
számára lehetetlen, megnyerte a versenyt, és átvette a vezetést az
összetett pontversenyben is. A második Pedrosa, a harmadik Stoner lett.
Jorge Lorenzo a hajrában kiesett, így nem szerzett pontot.
1. | Valentino Rossi | olasz | Yamaha | 45:18,557 |
2. | Dani Pedrosa | spanyol | Honda | 2,700 másodperc hátrány |
3. | Casey Stoner | ausztrál | Ducati | 10,507 |
4. | Randy De Puniet | francia | Honda | 31,893 |
5. | Marco Melandri | olasz | Kawasaki | 33,128 |
6. | Loris Capirossi | olasz | Suzuki | 34,128 |
7. | Colin Edwards | amerikai | Yamaha | 34,421 |
8. | Andrea Dovizioso | olasz | Honda | 34,625 |
9. | Toni Elias | spanyol | Honda | 42,689 |
10. | Chris Vermeulen | ausztrál | Suzuki | 45,183 |
A fiatal angol csúnyán elverte a mezőnyt
A rajtot Bradley Smith kapta el a legjobban, hiszen az első kör
végén ő állt az élen. A fiatal brit, és a géposztály világbajnoki
címének egyik várományosa, Julian Simon perceken belül nagy előnyre
tett szert. A hatodik körben aztán váratlan, és némileg ijesztő dolog
történt a pályán. Az utóbb említett spanyol pilóta annyira a határon
motorozott, hogy kicsúszott a pályáról.
Az első pillanatokban Simon csak feküdt a gépe mellett, de néhány
másodperc múlva felállt, és szerencsére a saját lábán hagyta el a
pályát.
Smith az eset után teljesen egyedül, a saját tempójában motorozhatott,
és ennek az lett a következménye, hogy hat körrel a vége előtt már bő
tizenhét másodperccel vezetett, és semmi sem veszélyeztette a
győzelmét. Nagy harc folyt viszont a második helyért Pol Espargaro,
Marc Marquez, sandro Cortese és Sergio Gadea között, amelyet végül az
utóbbi nyerte meg.
1. | Bradley Smith | brit | Aprilia | 41:49,556 |
2. | Sergio Gadea | spanyol | Aprilia | 13,524 másodperc hátrány |
3. | Marc Marquez | spanyol | KTM | 13,553 |
4. | Scott Redding | brit | Aprilia | 14,251 |
5. | Efren Vazquez | spanyol | Derbi | 14,758 |
6. | Sandro Cortese | német | Derbi | 15,545 |
7. | Pol Espargaro | spanyol | Derbi | 15,556 |
8. | Danny Webb | brit | Aprilia | 17,772 |
9. | Dominique Aegerter | svájci | Derbi | 18,960 |
10. | Nicolas Terol | spanyol | Aprilia | 19,053 |
_________________________________________________________________________
BEMELEGÍTÉS
_________________________________________________________________________
Jól sikerült a bemelegítés Talmácsi Gábor számára, A magyar világbajnok a 250 köbcentis kategóriában a negyedik helyen végzett. A gyakorlást Aojama Hirosi nyerte meg fantasztikus idővel Marco Simoncelli előtt. A mezőny másik magyar versenyzője, Tóth Imre a tizennyolcadik lett.
1. | Hiroshi Aojama | japán | Honda | 1:43,031 |
2. | Marco Simoncelli | olasz | Gilera | 1:43,205 |
3. | Alex Debon | spanyol | Aprilia | 1:44,029 |
4. | Talmácsi Gábor | magyar | Aprilia | 1:44,121 |
5. | Alvaro Bautista | spanyol | Aprilia | 1:44,292 |
6. | Mike Di Meglio | francia | Aprilia | 1:44,430 |
7. | Rafaele de Rosa | olasz | Honda | 1:44,430 |
8. | Mattia Pasini | olasz | Aprilia | 1:44,438 |
9. | Roberto Locatelli | olasz | Gilera | 1:44,529 |
10. | Hector Barbera | spanyol | aprilia | 1:44,590 |
…18. | Tóth Imre | magyar | Aprilia | 1:46,457 |