A csapatok mérték a köridőket, amelyek így nem számítanak hivatalos eredménynek. Bautista 1:37,1 p-cel volt a legjobb, mögötte Talmácsi (1:38,0) és Di Meglio (1:38,8) következett.
A magyar versenyző hivatalos médiapartnere arról tájékoztatott, hogy első számú motorosunk ismét a gyári RSA Apriliát használta. A tesztelést eredetileg a gyár superbike-klasszisainak szervezték, de terven felül szóhoz juthatott Talmácsi, Bautista és Di Meglio is.
A magyar klasszis 41 kört teljesített és egyre jobb időket ért el, pedig nem ez volt az elsődleges cél.
„Nagyon elégedett vagyok a mai nappal. Sokkal kevesebb problémánk volt, mint az első teszt alkalmával, számottevően gyorsabb voltam, és a ritmusommal is elégedett voltam – értékelt Talmácsi. - Folyamatosan sikerült javítanunk a beállításokon, de még mindig nem az igazi a motor. A kigyorsításoknál adódnak még gondjaink, illetve motorikusan is kicsit gyenge a gép, de kedden kipróbálunk egy új blokkot, amitől javulást remélünk. A nap végén összehasonlítottuk a telemetria eredményeimet Alvaro Bautistáéval és mindössze két kanyarban van eltérés a kettőnk vezetési stílusa között. Tudjuk, hogy min és hol kell változtatnunk, hogy még előrébb lépjünk”.
Talma csuklója még mindig nem tökéletes, holott hetek teltek el az emlékezetes, indianapolisi nagy bukás óta.
„Nem is gondoltam volna, hogy ennyi kezelés, pihentetés után még mindig jelentkezni fog a fájdalom, ha elkezdem terhelni. Kedden folytatjuk a munkát. Valamivel rosszabb idő várható a mainál, de csak az foglalkoztat, hogy menjünk előre, és rengeteg tapasztalattal gazdagodjunk.”