- Sokáig úgy tűnt, a Team Toth csapatnak gondjai lesznek a rajttal a 2009-es világbajnokságon, hiszen elég későn sikerült főszponzort találni. Mostanra azonban megváltozott a helyzet, hiszen van támogató, és ha a tervezettnél később is, de neki tudtak vágni a szezonnak. Mekkora hátrányba kerültek?
- Igaz, március végéig csupán egyszer tudtunk tesztelni, ugyanis a szponzorral szinte az utolsó pillanatban állapodtunk meg, de az a lényeg, hogy sikerült – mondta el Tóth Imre, a Team Toth pilótája a SportHirado.hu-nak. - A hátrányunk jelenleg 2-3 ezer megtett kilométer a többi istállóval szemben, de elkeseredésre semmi ok, ezt az első két futam alatt képesek leszünk behozni.
- Hogy állnak jelen pillanatban? A köridők alapján mire lehet számítani?
- Jelenleg még csak félgyári motorral tesztelek, de már most el lehet mondani, hogy javultak a köridők. A hét elején lezajlott katari tesztek során rengeteg információt gyűjtünk be a gépről. Szerencsére nagyszerű szerelőkkel dolgozom együtt, így már most biztatóak az eredmények annak ellenére is, hogy jelenleg egy másodperccel lassabb vagyok az élmezőnynél.
- Ez mire lehet elég a hétvégi idénynyitón?
- Mindenképpen szeretném pontszerző helyen zárni a futamot, és úgy érzem, erre megvan minden esélyem. A gyakorlások folyamán elsődleges célom, hogy nagyon sok kört tegyek meg, és elmondhatom, nagyon kiegyensúlyozottan teljesítek. A megtett köreim között csupán néhány tizedmásodperces eltérés van. Ennek köszönhetően nagyon jó versenytempóra lehetek képes vasárnap is.
- Térjünk át egy pillanatra Mattia Pasinire. Mi a véleménye a csapattársáról? Mit vár el tőle az istálló?
- Nagyon jóban vagyok vele, és bár e pillanatban ő szintén a saját motorjának beállításaival van elfoglalva, mégis próbálunk egymásnak minél többet segíteni. A csapat azért szerződtette le őt, mert szeretné, ha megszerezné a Team Tothnak az első futamgyőzelmet, és ami a szezont illeti, jó lenne, ha folyamatosan a dobogóért versenyezne.
- És mik az elvárások Tóth Imrével szemben?
- Az első két nagydíjon mindenképpen a pontszerzést tartanám elfogadhatónak. Jerezben azonban már én is megkapom a gyári motort, az RSA Apriliával pedig a Top10-en belül bárhol végezhetek. A legjobbak között bármi megtörténhet, akár az is, hogy dobogós helyen fejezek majd be egy futamot.
- Említsük meg Talmácsi Gábort is, ön szerint mire lehet képes az első szezonban a negyedliteresek között?
- Talma úgyszintén RSA Apriliával versenyez a szezonban, így neki is adottak a feltételek, ráadásul az ő szerelőbrigádja is nagyon jó. Mindenképpen megvan az esélye arra, hogy dobogóra kerüljön, no meg hogy futamot nyerjen. Bízom abban, hogy a gyári motorral én is ott leszek az élmezőnyben, és akkor akár egymás ellen is küzdhetünk majd egy-egy helyezésért…