- Gratulálok az idei szerepléshez, az egri győzelemhez, a bajnoki cím reményében vág neki a pécsi futamnak.
- Bizakodunk, bár szereplésünket nagyban befolyásolni fogja az, hogy anyagi okokból nem a korábban használt Peugeot 307 WRC versenyautónkkal állunk rajthoz, hanem egy gyengébb, technikailag visszafogottabb tudású A-csoportos Mitsubishivel, amellyel már korábban is versenyeztem. A matematikai esélyünket meg akarjuk tartani a bajnoki címre, kilenc pont a hátrányunk, meg kell nyernünk a futamot, Spitzmüller Csabáéknak pedig az első hármon kívül kell végezniük. Nehéz feladat előtt állunk.
- Pontosan mi áll az autócsere hátterében?
- Ha arra gondol, hogy valamilyen ellentét, akkor azt kell, hogy válaszoljam, nem. A támogatók az idei szezonban gyakorlatilag végig mellettem álltak, nélkülük képtelen lettem volna arra, amit eddig elértem, hálával tartozom nekik. Jelenleg meg kell értenem, nem tudnak nagyobb összeggel hozzájárulni a pécsi versenyhez, és képtelen leszek a Peugeot-ot használni.
- Azért ha a szerencse a csapat mellé szegődik akár a bajnoki cím is meglehet?
- Nem mondtunk le róla, eddig az egész szezonban ment az adok-kapok. Gyakran „Spici” járt előttem tizedekkel, néha én tudtam diktálni a tempót, egy igazi kétesélyes háborút láthatott a közönség az idei szezonban. Pécsen mindent megteszünk a bajnoki arany begyűjtéséért, de arra is kocentrálunk, hogy szórakotassuk a nézőket, saját magunkat, így megkoronázva az idei esztendőt.
- A Mecsek Rali Önnek vagy Spitzmüllernek kedvez inkább?
- Azt gondolom, jelentős előnyt nem jelent egyikünk számára sem a verseny, mindketten ugyanazokon a szakaszokon megyünk végig. Azonban újdonságot jelent néhány eddig nem használt szakasz beiktatása a programba. Gyors, hegyi útvonalon kell majd helytállni, bár reálisan tekintve azt gondolom, nem kettőnk közül kerül majd ki a futamgyőztes személye.
- Tehát egy harmadik pilóta aratja le a babérokat Pécsett?
- Úgy gondolom, igen, mivel Spitzmüller számára egy dobogós helyezés is bajnoki címet ér, így véleményem szerint nem kockáztat annyit, mint máskor, és csak a biztos célbaérésre törekszik. Ami engem illet, korábban mindig nagyon közel, tizedekre voltam ellenfelemtől, a Mitsubishivel feltételezhetően ennél nagyobb különbségek alakulnak ki, de senki sem mehet biztosra, annyi meglepetést hozott már a rali-ob. Technikai problémák, vezetői hiba könnyedén felboríthatja a papírformát.
- A hétvégén véget ér a szezon, milyen tervei vannak a közeljövőben?
- Minden a támogatókon és a pénzügyi viszonyokon múlik. Abban az esetben, ha megfelelő anyagi háttér áll a csapat mögött, még a nemzetközi szereplés sem kizárt.