Szétrobbant kabintető, elsüllyedt csónak, agyrázkódás. Alig néhány másodperc alatt történt minden. Kovács László mégis emlékszik szinte az összes részletre.
„A baleset 160-180 km/órás sebességnél történt, s azért történt, mert az egyik épület mögül befújt a szél a pályára, s olyan erővel, hogy már nem tudtam visszatenni a vízre a csónakot. Tíz métert repültem és a végén belecsapódtam a vízbe" - kezdte a versenyző, akinek a hátán tört szét az ülése.
Rájuk is szükség volt... | Fotó: Felix Promotion |
„Amikor az ütésből magamhoz tértem, az első dolgom az volt, hogy próbáltam kikötni magamat, mert fejjel lefelé lógtam a víz alatt. Sajnos az övem megszorult, és már a harmadik-negyedik próbálkozás után tudtam, nem fog kinyílni. Úgyhogy a mentőpalack után tapogatóztam, és azzal lélegeztem, amíg a mentőcsapatra vártam. Nem izgultam, tudtam, hogy jönnek” - emlékezett vissza Kovács.
A profi mentőcsapat pillanatok alatt a helyszínen termett – érdekesség, hogy ebben a sorozatban a teljes mentőcsapat magyar szakemberekből áll össze –, s bár a pilóta feje beszorult az airbag-zsák és a hajókabin közé, valahogy azért csak kiszabadították.