Alonso szerint a jelek arra mutatnak, hogy ezen a pályán versenyképesebb a Ferrari, mint az eddigieken, ami őt is feldobja, hiszen bátrabban, agresszívebben vezethet, hogy a lehető legjobbat hozza ki kocsijából. Ugyanakkor, bizonytalansági tényező lehet, hogy ki hogyan gazdálkodik a benzinnel, és attól is tart, hogy a Red Bull a supersoft gumik tesztelésére "áldozta fel" a GP csütörtöki versenynapját Monacóban.
“Hogy miért vagyunk ennyire jók? Egyszerű, itt nem számít annyit az aerodinamika, a legtechnikásabb második szektort 120 km/h-s átlagsebességgel teljesítik. A gyengeségeinket elfedi, hogy erős a motor, a mechanikai oldalunk. Rögtön ura voltam a kocsimnak, és fokozatosan egyre többet és többet követeltem tőle, amire jól reagált, megvan az összhang. Elégedett vagyok, de ez csak az első nap volt, félek tőle, hogy a Red Bullok elbújtak egy kicsit, és a Super Soft tesztelésére használták fel az első két szabadedzést."
"Az idényben először kiemelt fontossága lesz a rajtpozíciónak. A szombat sokkal stresszesebb lesz, a legkisebb hiba is csúnyán megbosszulhatja magát. Ami biztos, rizikót kell vállalnunk, hogy felzárkózzunk a legjobbakhoz, és nagyon vigyáznunk kell a gumikra, a boxkiállások száma is meghatározó lehet" - nyilatkozta a spanyol világsztár.