ILYEN VOLT A TAVALYI BRIT NAGYDÍJ: HAMILTON A GITÁRNÁL, BUTTON ÉNEKEL ...
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 1. HELY, 186 PONT):
„Silverstone az egyik kedvenc pályám, de nem csak azért, mert közel található a Milton keynes-i gyárunkhoz. A brit szurkolók ugyanis különlegesek: természetesen elsősorban a saját versenyzőiket támogatják, de nagyon tájékozottak a sportággal kapcsolatban. Elimserik azt is, ha nem a brit pilóták teljesítenek jól. Az idei versenyre megváltoztatták a rajt és a cél helyét, majd meglátjuk, ez mennyit változtat a futamon. A versenyzők számára igazán különleges a pálya egyik extrém kanyarkombinációja. Több gyors kanyar is ránk vár, az időjárás pedig villámgyorsan megváltoztathatja az erőviszonyokat, a verseny addigi menetét. Itt találjuk az F1 négy legjobb kanyarját: a Copse-t, a Maggots-ot, a Becketts-et és a Chapelt.”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 2. HELY, 109 PONT):
„Eddig csak a negyedik helyig jutottam Silverstone-ban: 2004-ben és tavaly, miután pocsékul sikerült az időmérőm. Sajnos ez a pálya eddig nem igazán kedveskedett nekem, de már nagyon várom az idei futamot. A pálya vonalvezetését megváltoztatták tavaly óta, pénteken próbálhatjuk ki először. Új a startvonal, új az első kanyar, új a boxutca és a paddock is. Fantasztikusan nézhetnek ki az új létesítmények! Ez megerősítheti azt a vélemény, hogy Silverstone az F1 egyik legjobb pályája. A szokásoknak megfelelően ismét fantasztikusak lesznek a brit szurkolók, akik rendkívül lelkesek, lojálisak minden versenyzőhöz és kiemelkedő az F1-es tudásuk is. Rengeteget jelentene számomra, ha megtudnám nyerni hazai futamomat, nagy álmom valósulna meg. De bármi is történik, csodálatos hétvége vár ránk Silverstone-ban.”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 3. HELY, 109 PONT):
„A Brit Nagydíj a naptár egyik legjelentősebb eseménye, hatalmas a presztízse. Az elmúlt hónapokban rengeteget dolgoztak azért, hogy átépítsék a pályát és a hozzá tartozó létesítményeket. Csodálatos az új boxutca! Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a pálya vonalvezetése fekszik az autónknak, idén is ezt várjuk. Nagy sikert akarok elérni, hogy ezzel köszönjem meg a Milton Keynes-i gyárban dolgozó szakemberek munkáját!”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 4. HELY, 97 PONT):
„Az egyik legkedvesebb sikerem volt, hogy 2008-ban győzhettem Silverstone-ban! Formula-1-es pályafutásom egyik olyan pillanata volt, amely igazán elégedetté tett. Egyszerűen hihetetlen érzés kerített magába, amikor álltam a dobogó tetején és onnan nézhettem a csodálatos zászló- és szurkolói erdőt. Idén egy alaposan átalakított pályára érkezünk, de biztos vagyok abban, hogy a sok ezer fanatikus idén is varázslatos hangulatot teremt. Ez a Brit Nagydíj egyik legjobb oldala. Az új szabályok mindenkinek a teljesítményét befolyásolhatják, kiváncsi vagyok, hogy változik-e az eddigi erősorrend. Nagyon dolgos hétvége vár a szerelőinkre és mérnökeinkre, de biztos, most is fantasztikus munkát végeznek a megfelelő beállításért. Nagyon várom már Silverstone-t: ez a világ egyik legjobb pályája! Szerintem ez lesz minden idők egyik legizgalmasabb Brit Nagydíja a KERS – és a DRS-rendszer használata miatt.”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 5. HELY, 87 PONT):
„Silverstone-ban meglátjuk, hol is állunk az ellenfeleinkhez képest, egy olyan pályán, amely papíron nem kedvez nekünk. Nagyon várom már, hogy megtudjam, miként működnek az utóbbi időben elvégzett fejlesztéseink. A Ferrari magabiztosan érkezhet a Brit Nagydíjra, hiszen a legutóbbi versenyen idei legjobb teljesítményünket értük el, összesen 28 pontot szereztünk. De most meg kell birkóznunk majd a kemény keverékű Pirelli-gumival, ez korábban sok gondot okozott számunkra. Remélem, hogy folytatódik az elmúlt hetekben tapasztalt fejlődési folyamatunk.”
Év | Versenyző | Konstruktőr | Helyszín |
2010 | Mark Webber | Red Bull-Renault | Silverstone |
2009 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | Silverstone |
2008 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | Silverstone |
2007 | Kimi Räikkönen | Ferrari | Silverstone |
2006 | Fernando Alonso | Renault | Silverstone |
2005 | Juan Pablo Montoya | McLaren-Mercedes | Silverstone |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | Silverstone |
2003 | Rubens Barrichello | Ferrari | Silverstone |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | Silverstone |
2001 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Silverstone |
2000 | David Coulthard | McLaren-Mercedes | Silverstone |
1999 | David Coulthard | McLaren-Mercedes | Silverstone |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | Silverstone |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams-Renault | Silverstone |
1996 | Jacques Villeneuve | Williams-Renault | Silverstone |
1995 | Johnny Herbert | Benetton-Renault | Silverstone |
1994 | Damon Hill | Williams-Renault | Silverstone |
1993 | Alain Prost | Williams-Renault | Silverstone |
1992 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Silverstone |
1991 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Silverstone |
1990 | Alain Prost | Ferrari | Silverstone |
1989 | Alain Prost | McLaren-Honda | Silverstone |
1988 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Silverstone |
1987 | Nigel Mansell | Williams-Honda | Silverstone |
1986 | Nigel Mansell | Williams-Honda | Brands Hatch |
1985 | Alain Prost | McLaren-TAG | Silverstone |
1984 | Niki Lauda | McLaren-TAG | Brands Hatch |
1983 | Alain Prost | Renault | Silverstone |
1982 | Niki Lauda | McLaren-Ford | Brands Hatch |
1981 | John Watson | McLaren-Ford | Silverstone |
1980 | Alan Jones | Williams-Ford | Brands Hatch |
1979 | Clay Regazzoni | Williams-Ford | Silverstone |
1978 | Carlos Reutemann | Ferrari | Brands Hatch |
1977 | James Hunt | McLaren-Ford | Silverstone |
1976 | Niki Lauda | Ferrari | Brands Hatch |
1975 | Emerson Fittipaldi | McLaren-Ford | Silverstone |
1974 | Jody Scheckter | Tyrrell-Ford | Brands Hatch |
1973 | Peter Revson | McLaren-Ford | Silverstone |
1972 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | Brands Hatch |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | Silverstone |
1970 | Jochen Rindt | Lotus-Ford | Brands Hatch |
1969 | Jackie Stewart | Matra-Ford | Silverstone |
1968 | Jo Siffert | Lotus-Ford | Brands Hatch |
1967 | Jim Clark | Lotus-Ford | Silverstone |
1966 | Jack Brabham | Brabham-Repco | Brands Hatch |
1965 | Jim Clark | Lotus-Climax | Silverstone |
1964 | Jim Clark | Lotus-Climax | Brands Hatch |
1963 | Jim Clark | Lotus-Climax | Silverstone |
1962 | Jim Clark | Lotus-Climax | Aintree |
1961 | Wolfgang von Trips | Ferrari | Aintree |
1960 | Jack Brabham | Cooper-Climax | Silverstone |
1959 | Jack Brabham | Cooper-Climax | Aintree |
1958 | Peter Collins | Ferrari | Silverstone |
1957 | Stirling Moss, Tony Brooks | Vanwall | Aintree |
1956 | Juan-Manuel Fangio | Lancia-Ferrari | Silverstone |
1955 | Stirling Moss | Mercedes-Benz | Aintree |
1954 | José Froilán González | Ferrari | Silverstone |
1953 | Alberto Ascari | Ferrari | Silverstone |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | Silverstone |
1951 | José Froilán González | Ferrari | Silverstone |
1950 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo | Silverstone |