
Egy nappal a barcelonai futam első és második szabadedzése lőtt már ünnepelhetnek a spanyol szurkolók és a Ferrari rajongói: a csapat ugyanis bejelentette, 2016-ig meghosszabbította a kétszeres világbajnok Fernando Alonso...
Tovább a teljes cikkhez »
NYILATKOZATOK A SPANYOL NAGYDÍJ ELŐTT:
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 1. HELY):
„Nagyon jól ismerjük a barcelonai pályát a téli tesztekről, ezek alapján azt gondolom, a vonalvezetése kedvezhet az autónknak. Az a tervünk, hogy a lehető legjobb eredménnyel zárjuk a következő hétvégét. A pálya története kevés előzést ígér, de a DRS-rendszer most alaposan megváltoztathatja a helyzetet. Szeretem Spanyolországot, Barcelonát is jól ismerem a futamokról. Csodálatos, modern város, élettel teli, az építészete is rendkívül érdekes. Szeretem a spanyol embereket és a kultúrájukat, mindig fantasztikus a hangulat a spanyolországi sporteseményeken, az F1-es futamokon és a futballmérkőzéseken. A következő két hétvégén is versenyzünk, jómagam Svájcba utazom majd Barcelonából, sok időt töltök majd utazással …”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 2. HELY):
“Korábban mindig Barcelonában kezdődött a Formula-1 európai szezonja, mi pedig optimisták vagyunk, reméljük, újra harcban leszünk a legjobb helyekért. Törökországban nem voltunk elég jók, nem mindent mutattunk meg a tudásunkból. Remélem, most ismét előrelép az MP4-26, ehhez már pénteken is jól kell szerepelnünk a teszteken. Érdeklődve várom, a DRS-rendszer mennyiben befolyásolja majd a mostani futamot. Általában nehéz feladatot jelent Barcelonában az előzés, erre szinte csak az első kanyar kínált lehetőséget. De már Kínában és Törökországban is nagyon hasznos volt a DRS, most is az lehet.”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 3. HELY):
“Csodálatos a pálya, amelynek aszfaltcsíkja és vonalvezetése is nagyszerűen alkalmazkodik az F1-hez, mindent kihozhatunk az autóból, a határon száguldhatunk. Az utolsó szektor igazán gyors, igaz az utolsó sikán megtöri a kör ritmusát. De összességében így is élvezettel körözünk ezen a pályán. Természetesen javítani szeretnék a Törökországban elért eredményemen, vagyis győzni akarok! Nagyszerű lenne,ha újabb különleges élményekkel gazdagodnék, hiszen egy évvel ezelőtt én nyertem. Hangulatában ez a szezon egyik legjobb versenye, Fernando szurkolói remek atmoszférát teremtenek. Imádom a pilóták felvonulását, amikor a közönség még tűzijátékkal is kedveskedik nekünk, folyamatosan énekelnek, ez is fantasztikus légkört teremt.”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 4. HELY):
“Úgy érzem, a viszonylag gyengén sikerült törökországi verseny után ismét optimistán várhatjuk a spanyolországi és a monacói futamot. Szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni az új fejlesztésekből. Törökországban kiderült, még mindig sok tanulnivalónk van a Pirelli-gumikról, Isztambulban kemény leckét kaptam a nem megfelelően kiválasztott stratégia miatt. Barcelona érdekes lesz, én pedig furcsa érzésekkel utazom a versenyre, hiszen nem felejtettem el, milyen nehézségeink voltak ezen a pályán a téli tesztek során. Remélem, most a legjobbak között leszünk, noha ez a pálya nem bocsátja meg a legkisebb hibát sem. Mindent ki kell és ki is lehet hozni az autókból. Igen fontos, hogy jó eredménnyel a tarsolyunkban utazzunk Monte-Carlóba.”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 5. HELY):
„Két héttel ezelőtti harmadik helyünk azt mutatja, jó irányba indultunk el. Pályafutásom legszebb emlékei közé tartozik a 2006-os barcelonai győzelmem, nagy álmom valósulna meg, ha előbb-utóbb megismételném ezt a sikert, most már a Ferrarival. Tudjuk, az F1-ben gyorsan megváltozhatnak a dolgok …Tudom, minden Ferrari-szurkoló azt szeretné, ha már ezen a hétvégén győznék, de most még nem adhatok választ a kérdésre, hogy valóban összejön-e. Papíron erre még mindig nincs esélyem, egyértelműen a Red Bull a favorit. De Törökországban már dobogós voltam, ki tudja, talán most is előreléphetünk. Messze még a világbajnokság befejezése, de jó jel, hogy már most jó úton haladunk. A szakembereink az elmúlt napokban is rengeteget dolgoztak azért, hogy jobb legyen az autónk. Vissza akarunk térni a legjobbak közé, erre jó esélyt ad, hogy két verseny jön egymás után. A szimulátoron rengeteget gyakoroltam Felipével közösen, de majd csak a hétvégén derül ki, mennyire voltak sikeresek a fejlesztéseink.”
FELIPE MASSA (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 6. HELY):
„Törökországban túl sokszor mentem ki gumicserére, kevesebb boxkiállással a top5-ben végeztem volna …Ez engem és a csapatot is frusztrált, hiszen tudjuk jól, óriási a nyomás a szerelőkön. A tankolás betiltása miatt az eddiginél is kevesebb az idejük a munkájukra, ráadásul a megszokottnál többször kell jól teljesíteniük. Javulnunk kell, mert rendkívül fontos ez a részfeladat is. Még precízebbnek kell lennünk, ezt sok gyakorlással lehet elérni. Törekednünk kell a folyamatos jó munkára, hiszen az egyáltalán nem ideális, ha egy jó boxkiállást egy rossz követ. Remélem, már ezen a hétvégén is előrelépünk. Barcelonában korábban kevés esélyünk volt az előzésre, de az új szabályok ezen változtathatnak. Több előzésre és támadásra számítok, ez növelheti a szurkolók boldogságát is. Hiszen így sokkal több eseményt láthatnak a rajt és a célbaérkezés közben.”
NICO ROSBERG (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 9. HELY):
„Egyértelműen a javulás útjára léptünk, ennek láthatóak a jelei, de még jobbnak kell lennünk a versenyeken. Nagyon várom már a barcelonai futamot, hiszen ismét újításokkal készültünk, meglátjuk, ez mire lesz elég. Az utolsó téli teszten kiválóan szerepeltünk ezen a pályán, remélem, ezt erre a hétvégére is átmentjük.”
MICHAEL SCHUMACHER (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 11. HELY):
„Számos csodálatos emlék fűz az F1-es szezon hagyományos európai nyitányához. Természetesen nagyon jól ismerjük a pályát a téli tesztekről, de érdekes lesz, miként hat a futamra a DRS-rendszer és a Pirelli-gumi. Ezen a pályán ugyanis nehéz előzni, de most más lehet a történet. Természetesen elégedetlen voltam a törökországi eredményemmel, igaz a csapat összteljesítménye azért jelentősen javult a korábbi futamokhoz képest. Az előrelépés az én motivációmat is növeli, remélem, most kifizetődik az elvégzett kemény munka.”
![]() |
|
A barcelonai pálya alaprajza | Fotó: www.fia.com |
Év | Versenyző | Konstruktőr | Helyszín |
2010 | Mark Webber | Red Bull-Renault | Catalunya |
2009 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | Catalunya |
2008 | Kimi Räikkönen | Ferrari | Catalunya |
2007 | Felipe Massa | Ferrari | Catalunya |
2006 | Fernando Alonso | Renault | Catalunya |
2005 | Kimi Räikkönen | McLaren-Mercedes | Catalunya |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | Catalunya |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | Catalunya |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | Catalunya |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari | Catalunya |
2000 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Catalunya |
1999 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Catalunya |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Catalunya |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams-Renault | Catalunya |
1996 | Michael Schumacher | Ferrari | Catalunya |
1995 | Michael Schumacher | Benetton-Renault | Catalunya |
1994 | Damon Hill | Williams-Renault | Catalunya |
1993 | Alain Prost | Williams-Renault | Catalunya |
1992 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Catalunya |
1991 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Catalunya |
1990 | Alain Prost | Ferrari | Jerez |
1989 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Jerez |
1988 | Alain Prost | McLaren-Honda | Jerez |
1987 | Nigel Mansell | Williams-Honda | Jerez |
1986 | Ayrton Senna | Lotus-Renault | Jerez |
1981 | Gilles Villeneuve | Ferrari | Jarama |
1979 | Patrick Depailler | Ligier-Ford | Jarama |
1978 | Mario Andretti | Lotus-Ford | Jarama |
1977 | Mario Andretti | Lotus-Ford | Jarama |
1976 | James Hunt | McLaren-Ford | Jarama |
1975 | Jochen Mass | McLaren-Ford | Montjuïc circuit |
1974 | Niki Lauda | Ferrari | Jarama |
1973 | Émerson Fittipaldi | Lotus-Ford | Montjuïc circuit |
1972 | Émerson Fittipaldi | Lotus-Ford | Jarama |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | Montjuïc circuit |
1970 | Jackie Stewart | March-Ford | Jarama |
1969 | Jackie Stewart | Matra-Ford | Montjuïc circuit |
1968 | Graham Hill | Lotus-Ford | Jarama |
1954 | Mike Hawthorn | Ferrari | Pedralbes |
1951 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo | Pedralbes |
A 2010-ES VERSENY ÖSSZEFOGLALÓJA