A DÉL-KOREAI NAGYDÍJ MŰSORA:
PÉNTEK:
1. és 2. szabadedzés: 3 és 7 ó
SZOMBAT:
3. szabadedzés és időmérő edzés: 4 és 7 ó
VASÁRNAP:
Futam (55 kör, 308,630 km) : 8 ó - SH-ÉLŐ
NYILATKOZATOK A DÉL-KOREAI NAGYDÍJ ELŐTT:
SEBASTIAN VETTEL (Red Bull-Renault, összetettben 1. hely (már világbajnok), 324 pont)
„Nagyszerű napok vannak mögöttem, de most már csak és kizárólag a
következő versenyre összpontosítok! A koreai pálya igencsak kimerít
bennünket, ráadásul elég szűk, főleg a boxutca bejáratánál. Szinte vakon
jövünk ki a fal mellett a kerékcsere után, mindenre figyelni kell,
főleg, ha valaki előtted megy a csapatához. Az aszfalt rendkívül csúszós
a hétvége kezdetén, de az állapota folyamatosan javul. A pályát
egyébként három részre lehet osztani: az első szektor Törökországot
juttatja az eszünkbe, a második már Monzára emlékeztet a hosszú
egyeneseivel, míg a harmadik rész olyan, mintha városi pálya lenne.
Nagyon fontos, hogy ráleljünk a helyes ritmusra.”
JENSON BUTTON (McLaren Mercedes, összetettben 2. hely, 210 pont)
„Pályafutásom egyik legnagyszerűbb és legérzelemdúsabb győzelmét arattam
Japánban, remélem, folytatni tudom a jó sorozatomat Dél-Koreában is!
Igaz, egy évvel ezelőtt nem remekeltem ezen a pályán, nem találtuk el az
autóm beállítását. A kocsim mostani tempója és a csapat formája miatt
azonban most igazán optimista lehetek. Most sokkal jobban illik az autóm
a stílusomhoz, mint 2010-ben. Minden kanyarban, minden egyenesben
keményen nyomhatom, elmehetek a legvégsőkig. Ezt Szuzukában is láthatta a
közönség. Biztos vagyok abban, hogy esélyesként várhatjuk az idei
Dél-Koreai Nagydíjat.!”
FERNANDO ALONSO (Ferrari, összetettben 3. hely, 202 pont):
„Idén még legalább egy versenyt meg akarok nyerni, de tudom, ez nem lesz
könnyű. A folytatásban is a Red Bull lesz a favorit, igaz a McLaren is
nagyon erős lett a hajrára. Szeretnénk kiélvezni az idei világbajnokság
utolsó futamait, nincs már rajtunk semmilyen nyomás. Teljesen mindegy,
hogy második vagy ötödik leszek az év végén a pilóták között. Ha az
ember már nem lehet világbajnok, akkor a további helyezések értéke
alaposan lecsökken. A konstruktőrök sorozatában sincs miért izgulnunk,
hiszen a Red Bull és a McLaren is alaposan előttünk jár. Akkor is nehéz
lesz felvenni velük a versenyt, ha a maximumot nyújtjuk.”
MARK WEBBER (Red Bull-Renault, összetettben 4. hely, 194 pont):
„Szeretem a koreai pályát, főleg az utolsó két szektorát, amely alaposan
megdolgoztat bennünket a kanyarjaival. Nagyon érdekes és izgalmas
futamot várok, hiszen a nehéz kanyarok mellett hosszú egyenesek is
vannak a pályán. A DRS-zóna ezúttal a hősszú egyenes második felében
lesz, ez segíthet az előzésekben. Természetesen ezúttal is fontos
szerepe lesz a gumiknak, döntően befolyásolhatják a végeredményt.
Másodszor utazunk Dél-Koreába, kíváncsian várom, mennyit változott a
pálya és a létesítmény az elmúlt hónapokban.”
LEWIS HAMILTON (McLaren Mercedes, összetettben 5. hely, 178 pont):
„Tavaly remek eredményt értem el, második lettem a Dél-Koreai Nagydíjon.
Hosszú és nehéz délután volt, de örültem annak, hogy kiválóan
szórakoztattuk a közönséget az ország első F1-versenyén. Úgy érzem, a
hármas kanyar előtti DRS-zóna az idei futamot is izgalmassá teszi.
Tavaly az eső miatt a hátsó egyenesben nem igazán tudtunk támadni, de
erre a hétvégére szép időt jósolnak. Érdeklődve várom, milyen lesz, ha
száraz pályán futjuk a versenyt. Igen, jó eredménynek számított tavaly a
második hely, de idén még feljebb akarok lépni!”
A TAVALYI VERSENY ÖSSZEFOGLALÓJA