Lehetne azzal is magyarázni, hogy a Red Bull szerelői elrontották Sebastian Vettel egyik boxkiállását, de ettől függetlenül is valószínűsíthető, hogy a német nem bírt volna Fernando Alonsóval! A kétszeres világbajnok rajtja ugyan nem sikerült tökéletesen, előfordult, hogy slickjeit lassabban melegítette be, ezért Lewis Hamilton mögé került. De!
A kisebb „gondok” ellenére a Ferrari ásza végre olyan teljesítményt nyújtott, nyújthatott, ami előtt le a kalappal! A maranellóiak autója végre minden tekintetben versenyképes volt, a mérnökök és a szerelők is remek teljesítményt nyújtottak. Alonso pedig kihasználta az ellenfelek hibáit, a végén olyan tempóban húzott el mindenkitől, hogy egy pillanatig sem forgott veszélyben idei első diadala.
A spanyolok nemzeti hőse a szezon elején rengeteget bajlódott a kissé félretervezett kocsival, de elszántsága ezúttal is kifizetődött. Az elmúlt versenyeken már ott volt a spicc közelében, a silverstone-i időmérő után pedig már-már világgá üvöltötte elégedettségét, nagyon közel került a Vörös Bikához. Vasárnap pedig messze ő nyújtotta a legjobb produkciót, a tavalyi Dél-Koreai Nagydíj után állhatott fel ismét a dobogó tetejére.
Vettel ezúttal sem rontott, de összteljesítményét lerontotta az istálló hibája. A boxban bukta el az első helyet, annak is örülhet, hogy végül mégis második lett.
Az utolsó körben pedig már sokkal lassabb volt Webbernél, de a Red Bull nem engedte a márkatársak csatáját. Egyértelmű utasítás érkezett az ausztrálhoz, tartania kellett a távolságot, nem támadhatott. Lehet ezt – kissé naívan – úgy is értelmezni, hogy óvták a második és a harmadik helyet, de tudjuk jól, ez egyértelmű csapatutasításnak számít(hat) ott. Más kérdés, hogy ezt nem igazán lehet megelőzni és megtiltani …
A McLaren valószínűleg gyorsan el akarja majd felejteni ezt a futamot. Hamilton és Button ugyan derekasan harcolt, de előtti autójában a végén pangani kezdett az üzemanyag, ezért át kellett engednie a harmadik helyet. A 2009-es világbajnok kocsijára pedig nem emelték rá helyesen a jobb alsó kereket az utolsó boxkiállásnál …Fontos pontokat hullajtottak a wokingiak, pedig a pocsékul sikerült időmérő után jónak tűnt a vasárnapi teljesítmény.
BRIT NAGYDÍJ (52 KÖR, 306, 227 KM) - ÉLŐ KÖZVETÍTÉS:
CÉL:. FERNANDO ALONSO NYERTE A BRIT NAGYDÍJAT SEBASTIAN VETTEL ÉS MARK WEBBER ELŐTT.
52. kör: Webber nem támadja a világbajnokot ... Sőt rászóltak a rádión, hogy TARTSA A TÁVOLSÁGOT. Ez burkolt csapatutasítás! Massa végül elment Hamilton meleltt, de elrontotta az utolsó sikánt, így visszament a brit.
51. kör: Webber megérkezett Vettel nyakára, de itt nem valószínű a csata... De Massa már látja maga előtt Hamiltont.
50. kör: Hamilton már csak 4.3 mp-cel vezet Massa előtt. Alonso előnye 19.4 mp!!!
49. kör: Massa hátránya már csak 7.3 mp.
48. kör: Massa is veszélyes lehet Hamiltonra, már csak 9.8 mp a különbség.
47. kör: Alonso előnye immár 17.0 mp.
46. kör: Webber a DRS-zónában könnyedén elment Hamilton mellett.
45. kör: Alonso előnye 15.2 mp! Mögötte a top10: Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Rosberg, Perez, Heidfeld, Schumacher, Alguersuari. Webber megérkezett Hamilton nyakára.
44. kör: Webber most tudta meg csapatától, hogy Hamiltonnak üzemanyag problémái vannak.
43. kör: Alonso immár 14.1 mp-cel vezet.
42. kör: Alonso 1:34.908! Már 12.6 mp-cel előzi Vettelt. ELDŐLT A BRIT NAGYDÍJ? Hamiltonnak vissza kell fognia magát, mert normális tempóban elfogyna az üzemanyaga ...
41. kör: Alonso előnye 10.1 mp Vettel előtt. Hamilton hátránya 13.6 mp.
40. kör: Alonso gumicserén járt, kiválóan sikerült a boxkiállás. Button kerékcseréjét elrontották, nem tudták jól feltenni a jobb elsőt, nem került fel az anyacsavar. A 2009-es világbajnok visszagurult, de gyorsan félreállt. Döbbenetes baki!!!
39. kör: Webber a boxban. Vettel 1:35.565!
38. kör: Hamilton a boxban, Vettel mögé tért vissza.
37. kör: Vettel a boxban újabb friss szett gumiért. Alonso már 9.9 mp-cel vezet.
36. kör: A spanyol újabb négy tizedet adott a britnek, Vettel egyelőre beragadt Hamilton mögé.
35. kör: Alonso már 9.4 mp-cel vezet, míg Vettel egyelőre nem tud elmenni Hamilton mellett.
34. kör: Alonso pokolian gyors, 8.3 mp-re hízlalta a különbséget. ELJÖTT AZ IDEI ELSŐ FERRARI GYŐZELEM IDEJE?
33. kör: Alonso már 1:35.769-nél jár, előnye 6.8 mp! Hamilton gumijai nem működnek, látványosan lassabb a nagy ellenfeleknél.
33. kör: Alonso bámulatos, immár 5.2 mp-cel vezet! Mögötte a sorrend: Hamilton, Vettel, Webber, Button, Massa, Perez, Alguersuari, Schumacher, Rosberg.
32. kör: Alonso 1:35.551, már 4.1 mp az előnye!!!
31. kör: Alonso 1:36.803, már 3.2 mp az előnye! Vettel megérkezett Hamilton nyakára.
30. kör: Pazar a csata, Alonso előnye 2.0 mp, mert övé a köreekord, 1:37.069!!!
29. kör: Vettel és Alonso a boxban, a Red Bull szerelői hibáztak, lassan cserélték a bal hátsót. ALONSO VEZETI A BRIT NAGYDÍJAT! Hamilton gyorsan elment a két Vörös Bika meleltt, üldözi Alonsót.
28. kör: Alonso 1:37.541!
27. kör: Webber a boxban és ugyanígy Button és Massa.
26. kör: Alonso már 1:38.450-nél jár, üldözi a két Red Bullt. Vettel előnye 2.5 mp.
25. kör: Hamilton a boxban, elfogyott a slickje.
24. kör: Vettel előnye 4.4 mp. A DRS-zónában Alonso könnyedén elment Hamilton mellett, ismét a harmadik helyen halad.
23. kör: Alonso 1:38.761! A spanyol meg is érkezett Hamilton mögé.
22. kör: Most Alonsóé a körrekord, 1:38.803! Vettel előnye 3.6 mp, míg Webber 4.4 mp-cel előzi Hamiltont. Kobajasi is stop-and-go büntit kapott, mivel a boxutcában lerántotta a Force India üzemanyagtöltőjét!
21. kör: Pokolian gyorsak a legjobbak, Webber 1:39.796, Vettel 1:39.912, Hamilton 1:39.827.
20. kör: Hamilton 1:39.877! Vettel előnye 3.1 mp.
19. kör: Vettel parádés köre, 1:40.102! Mögötte Webber, Hamilton, Alonso, Button, Massa, Di Resta, Sutil, Rosberg, Perez. Schumacher a büntetés miatt csak 17.
18. kör. Hamilton 1:40.996, Alonso 1:40.985! Vettel 2.4 mp-cel vezet Webber előtt.
17. kör: Vettel 1:41.672, Hamilton 1:41.643, Button 1:41.475!
16. kör: Webber 1:42.571!!! Az ausztrál hátránya csak 1.2 mp!
15. kör: Hamilton 1:44.017! Button kerék a kerék elleni csatában legyőzte Massát! Schumacher stop-and-go büntetést kapott Kobajasi felökleléséért. Hamilton a vizen megelőzte Alonsót, pedig slicken halad!!!
14. kör: Vettel a boxban, simán visszajött Webber és Alonso elé. Massa is kint volt a csapatánál, Hamilton mögé jött vissza. Button 1:46.073!
13. kör: Webber, Alonso és Hamilton a boxban. Schumacher 1:47.844!!!
12. kör: Button a boxban, lágy keverékű slicket kapott. Vettel előnye 7.8 mp. Schumacher 1:49.01! Hamilton megelőzte Massát, de kicsúszott, újra a brazil a negyedik.
11. kör: Webber 1:49.988! Hátránya 8.1 mp.
10. kör: Vettel előnye 8.5 mp, újra övé a körrekord 1:50.510-zel. Hamilton "kóstolgatja" Massát, egyelőre sikertelenül. Schumacher belement Kobajasiba, a német új orrkúpot és slick-gumikat kapott a boxban.
9. kör: Webber már csak 6 tizeddel előzi a spanyolt, míg Hamilton újra feljött MassaVettel mögé. előnye már 7.4 mp.
8. kör: Vettel előnye 5.8 mp, míg Webber 2.1 mp-cel előzi Alonsót. A spanyol hirtelen az ausztrál mögé került.
7. kör: A Ferrari versenytempója nem az igazi, Webber ugyanis simán megszökött Alonso elől, a különbség 2.6 mp.
6. kör: Felszáradt az előzési zóna nagy része, mostantól használható a DRS-rendszer! Vettel már 5.4 mp-cel vezet.
5. kör: Vettel előnye 4.1 mp. A többiek sorrendje a top10-ben: Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Button, Di Resta, Kobajasi, Schumacher, Sutil.
4. kör: Vettel újabb 1.1 mp-et adott Webbernek. Hamilton túlságosan ráment a vizes ívre, későn fékezett, lecsúszott a pályáról a bukótérbe, de visszatért a pályára.
3. kör: Vettel előnye már 2.3 mp. Kovalainen máris a boxban, "kimúlt" a Lotus.
2. kör: Massa visszavette a helyét Buttontól, akit csakhamar Hamilton is megelőzött. A 2009-es világbajnok két hibát vétett.
1. kör: Hamilton már a hetedik, az élen pedig nem változott a sorrend. Sőt, a brit a kör hajrájában simán legyőzte az újonc Di Restát is!
RAJT: Vettel pazarul kapta el a nyitányt, simán elment Webber mellett. Button is könnyen megelőzte Massát.
14:00 ó.: Gond nélkül elindult a felvezető kör.
13:55 ó.: Nem esik az eső, de a délelőtti zápor miatt a pálya bizonyos része még vizes. Ráadásul hatalmas felhők tanyáznak Silverstone fölött.
13:45 ó.: A Ferrari a pocsék szezonkezdet után az utóbbi hetekben javulni látszott, de sokan úgy vélték, lehet, csak a körülmények szerencsés összejátszása okozta a felzárkózást. Silverstone azonban már egyértelműbb választ adott.
„Úgy vélem, valós a fejlődésünk! Nagyon boldog vagyok, idén ez a legjobb teljesítményünk az időmérőn. Jó hír számunkra, hogy csak egy tizedre voltunk a pole-tól, pedig Silverstone nem tartozik a kedvenc pályáink közé” – mondta a kétszeres világbajnok Fernando Alonso.
13:30 ó.: Mark Webber a barcelonai verseny után győzte le ismét csapattársát az időmérőn, de egyelőre visszafogottan értékelt. Inkább a befújásos diffúzor körüli bonyodalmakra reagált.
"Szó sincs arról, hogy ezzel válaszoltunk volna a szabályváltoztatásra ...Erre semmilyen szükség, noha bosszantó, hogy ezzel elvették azt az előnyt, hogy mi nagyon korán ébredtünk, míg mások túlságosan későn. Keményen dolgoztunk azért, hogy sikeresek legyünk, igaz a többiek sem lazsálnak" - jegyezte meg az ausztrál pilóta.
13.20 ó.: Vettel nem igazán búslakodott amiatt, hogy ezúttal nem szerezte meg a pole-t.
"Örülök az eredménynek, az a legfontosabb, hogy az első sorba kvalifikáltam magam! A körülmények folyamatosan változtak, nehéz volt az időmérő. Nincs nagy különbség az autók között, lehet, hogy más lenne a sorrend, ha kapnánk még egy esélyt a gyors körre" - mondta a Red Bull ásza.
13:15 ó.: A címvédő Seba Vettel idén meggyőző fölénnyel vezet összetettben, Olvasóink nagy része úgy véli, nem is előzi meg már senki. Szavazásunkban mindössze a negyedik „helyen” végzett az a válasz, hogy Alonso vagy Hamilton még megelőzheti. A voksolók közel egy negyede úgy véli, még bármi megtörténhet, de a szurkolók 36.8 százaléka kizártnak tartja ezt a végkifejletet.
13:00 ó.: Vagyis egyelőre gázelvételkor legfeljebb 10 százalékra lehet nyitva tartani az erőforrások fojtószelepét. A Reanult felmentést kért, azzal magyarázva a kérést, hogy legalább 50 százalékos használatra van szüksége, hogy ne melegedjen túl a motorja, amelyet a Red Bull is használ. Az FIA a pénteki második szabadedzésre eltörölte az új szabályt, de azt később a McLaren kérésére újra bevezette.
12:55 ó.: NINCS MEGÁLLAPODÁS A BEFÚJÁSOS DIFFÚZOR HASZNÁLATÁRÓL! A csapatok és a sorozat technikai vezetőivasárnap délelőtt folytatták az egyeztetést, de semmilyen megállapodást nem kötöttek. A Ferrari és a Sauber ugyanis nem fogadta el azt a javaslatot, hogy az istállók visszatérhessenek a valenciai Európai Nagydíjon még szabályos motorok használatához. Vagyis a részleges tiltás életben maradt.
12:40 ó.: Ilyen volt Mark Webber pole-köre szombaton at átalakított silvesrtone-i pályán:
12:30 ó.: Köszöntjük KEDVES OLVASÓINKAT, megkezdjük beszámolónkat a silverstone-i versenyről! Szombaton Mark Webber idei második pole-ját ünnepelhette a változékony időben lebonyolított kvalin, megelőzte Sebastian Vettelt és Fernando Alonsót. A két McLaren nem remekelt, Jenson Button az ötödik, míg Lewis Hamilton csak a tizedik lett.