ÍGY SZERELTÉK ÖSSZE AZ J MCLARENT
Lewis Hamilton nagyon várja már, hogy élesben is kipróbálhassa az MP4-26-ot, gy véli, remek szezon előtt áll. Célja nem is lehet más, mint …
„Világbajnok akarok lenni! – szögezte le az összetett verseny 2008-as legjobbja. – Remélem, az autó a pályán is olyan kiváló lesz, mint amennyire újításnak számít néhány megoldás. Nyugodtan, de elszántan várom a 2011-es szezont. Kiválóan sikerült a felkészülésem, legalább olyan fittnek és erősnek érzem magam, mint első szezonom előtt.”
![]() |
|
Fotó: www.autosport.com |
A wokingi csapat keddtől csütörtökig részt vett az idei első kollektív teszten Valenciában, de a spanyolországi pályán még a tavalyi autót használta, igaz immár Pirelli-gumikkal. Jövő héten Jerezben azonban már az idei kocsit próbálják majd ki a versenyzők.
A 2009-ben világbajnok Jenson Button úgy véli, a McLaren előnyt kovácsolhat abból, hogy tovább csiszolgatta az idei konstrukciót.
„Persze tudom, az ellenfeleink úgy vélik, ők kerültek lépéselőnybe. Hiszen már kipróbálták az idei autót, néhány fontos beállítást tesztelhettek, többek között a KERS-rendszert, a hátsó, immár mozgatható szárnyakat. De mi már jól ismerjük a KERS-t, ez pedig nagyon fontos” – jelentette ki a brit versenyző.
Button a 2009-es szezon után igazolt a McLarenhez, 2010-ben két futamgyőzelmet aratott, összetettben ötödik lett Sebatian Vettel, Fernando Alonso, Mark Webber és Lewis Hamiltotn mögött.
„Nagyon lényeges, hogy a lehető legtöbb időt tölthettünk az új autó tökéletesítésével. Így azonnal versenyképesek leszünk az újabb teszten – tette hozzá JB. – Kiváló döntés volt, hogy Valenciába még a régi autóval mentünk, miközben már az Új Pirelli-abroncsokat használtuk. Így lesz összehasonlítási alapunk, sokat veszíthettünk volna, ha nem így döntünk. A folytatásban ugyanis nem kell annyit foglalkoznunk a különböző beállításokkal, hiszen már így is fontos tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak.”
Az MP4-26 több szokatlan megoldással lepte meg a szakértőket: az első légterelő az eddigi legösszetettebb, az oldaldoboz L-alakú, az autó tetején a légbeömlő nyílást megduplázták. De nem függőlegesen választották el, hanem hanem egymás mögé helyeztek két külön légbemenetet.
A kipufogócső a Renault megoldásához hasonlít, alacsonyabban található, mint a többieké. De hátrébb található a kimenete, nem az oldaldoboz elején.
![]() |
|
Fotó: www.autosport.com |