ÍGY SZIKRÁZOTT AZ MP4-26
Pedig a téli teszteken még szenvedett a wokingi csapat, sokan le is írták Hamilton és Jenson Button esélyeit. A barcelonai utolsó gyakorlás után azonban a McLaren úgy döntött, hátat fordít az addigi fejlesztési útnak, egyszerűsíti a padlólemezt és a kipufogórendszert. Ennek eredményeként az Albert Parkban már mindhárom napon a legjobbak között voltak a britek, a 2008-as világbajnok pedig a szezonnyitón végül a második helyen zárt Vettel mögött.
Hamilton ráadásul nem teljesen „egészséges” autóval körözött a nagydíj utolsó harmadában, az MP4-26 padlólemeze ugyanis szinte folyamatosan súrolta az aszfaltot, ezt erős szikrázás kísérte.
A brit versenyző szerint az MP4-26 mindvégig kiválóan működött, jó érzés volt vezetni, még az abroncsok kopására is figyelhetett.
„Büszke vagyok arra, hogy másfél hetes fejlesztés után végeztem Vettel mögött! Nagyon várom már, hogy milyen előrelépést hozhatnak a következő hetek. Biztos vagyok abban, hogy továbbra is keményen nyomjuk majd a munkát. Remélem, a következő versenyen még jobban megszorítjuk majd a Red Bullt!” – tette hozzá a wokingiak ásza.
A melbourne-i ezüstérmes ugyan kijelentette, mindössze másfél hét alatt állt össze ilyen szintre az MP4-26, de hosszabb távú előrejelzései is vannak a kocsival kapcsolatban. Úgy érzi, valamennyi típusú pályán gyors és megbízható lesz a McLaren idei autója, ez pedig sokat ígérő.
„Tudjuk, milyen út vezet felfelé, a gyárban szorgoskodó srácok tisztában vannak azzal, még jobb lesz ez a csomag. A teszteléseken tapasztalt problémák ellenére is harcban voltunk Ausztráliában a győzelemért, így a folytatásban még több esélyünk lesz. Tudjuk, hogy nagyon versenyképesek leszünk, ez pedig növeli az elszántságunkat.”
AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJ ÖSSZEFOGLALÓJA