Megállítják-e Vettelt a futamok futamán?

Szerző: shLétrehozva: 2011. május 25. 12:22
Jöhet bármilyen új pálya, jöhet bármilyen szuperújítás, mint Abu-Dzabiban, azt senki sem vitathatja, hogy a Monacói Nagydíj számít az adott szezon csúcseseményének a Formula-1-ben. Tizenkét hónapos "szünet" után csütörtökön ismét a miniállamra figyelnek a csapatok és a szurkolók, következik a 62. világbajnokság hatodik futama, a Monte-Carló-i verseny! A klasszisok már várják a megméretést, pedig az is ismert, hogy a szűk városi pályán egy pillanatra sem hagyhat ki a figyelem, bármilyen apró melléfogás balesetet, a GP-n pedig kiesést jelent. Emiatt nem lehet igazán nyugodt a tavalyi világbajnok, idén csak egy vereséget elszenvedő Sebastian Vettel sem, most meglephetik a Red Bull német ászát!

 

A MONACÓI NAGYDÍJ F1-ES MŰSORA:
CSÜTÖRTÖK:
10 ó.: Első szabadedzés
14 ó.: Második szabadedzés
SZOMBAT:
11 ó.: Harmadik szabadedzés
14 ó.: Időmérő edzés
VASÁRNAP:
14 ó.: FUTAM (78 KÖR, 260.520 km)

 

NYILATKOZATOK A MONACÓI NAGYDÍJ ELŐTT:

SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 1. HELY ÖSSZETETTBEN):

„Jelentős élményt jelent, hogy F1-es autóval száguldhatunk Monacóban: különleges pálya, amely különleges kihívást jelent a versenyzők számára. Ugyanolyan keményen kell nyomnod a gázt, mint egy valódi versenypályán, de hatalmas árat fizethetsz a legkisebb hibáért. Nagyon fontos a jó rajthely, amely alapjában határozhatja meg a futamodat, hiszen Monacóban pokolian nehéz feladatot jelent az előzés. Már az időmérőn is nagy kihívást jelent a hatalmas forgalom leküzdése, hiszen rengeteg autó lesz a szűk pályán. Maga az esemény pedig a szezon egyik kiemelkedő látványossága. Tavaly kiválóan szerepeltünk Monacóban, remélem, ismét erősek leszünk.”

LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 2. HELY ÖSSZETETTBEN):

„Imádom Monacót! Jól emlékszem arra, hogy gyerekkoromban is milyen nagy élményt jelentett, amikor megnéztem a versenyt. Kiemelkedő futamnak számít a Formula-1-ben: a világ legnehezebb és legcsodálatosabb pályáján küzdhetünk meg egymással. A spanyolországi kiváló szereplésünk után már nagyon várom, hogy Monacóban is megkezdjük a csatát, amely jelentősen eltérhet az elmúlt évek versenyeinek forgatókönyvéről. A DRS és a KERS, valamint az újfajta gumik életet lehelhetnek a futamba. Nagyon örülnék annak, hogy a szokásosnál jóval több előzést láthatnánk, végre ismét igazán kemény versenyt futnánk. Monacóban ugyan csak 300 méter lesz a DRS-zóna, amely nagyon rövid távnak számít, nehéz lesz végrehajtani az előzést. Úgy érzem, az aerodinamika igazán jól csak a Ste Devote-nál lévő fékezési zónában kezd el dolgozni, így nem hinném, hogy olyan sok előzést láthatunk a DRS segítségével. Az abroncsok azonban jelentősen megnövelhetik az izgalmakat, ez elősegítheti majd az előzéseket. De úgy vélem, a szuperlágy és a lágy keverékű gumik nem kopnak majd olyan gyorsan Monacóban, mint Törökországban.”

www.fia.com
A monacói pálya Fotó: www.fia.com



MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 3. HELY):

„Tisztában vagyunk azzal, ennek a versenynek hatalmas a presztízse, ez egyike a szezon legfontosabb versenyeinek. Számos kérdés merül fel az idei futam előtt: a gumik miatt nagyon bonyolult feladatot jelent a megfelelő stratégia megtervezése. Ezen a pályán általában kiválóan szerepeltem az elmúlt években, pályafutásom legszebb emlékeinek egy része is Monacóhoz fűződik. Az utcai pálya alaposan igénybe vesz minket, hihetetlen összpontosítást igényel az egész hétvége során, a csütörtöki szabadedzésektől kezdve.”

JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, 4. HELY ÖSSZETETTBEN):

„A Monacói Nagydíj számít a versenynaptár leglátványosabb és legszebb történettel rendelkező futamának! Életem egyik legnagyobb álma valósult meg, amikor 2009-ben megnyertem a GP-t. Mindig is ez lesz karrierem egyik legemlékezetesebb sikere. Mindig éles kontrasztot jelent, amikor a barcelonai pálya után megérkezünk Monacóba …Spanyolországban gyors, széles és lendületes pályán versenyzünk, míg néhány nappal később már a leglassabb, legszűkebb és legnehezebb pálya vár ránk. Hihetetlen az a gyorsulás, amely az első szabadedzésen tapasztalunk, elképesztően közel vannak a védőfalak! De hozzá lehet szokni a körülményekhez, ehhez nem is kell sok idő.”

FERNANDO ALONSO (FERRARI, 5. HELY ÖSSZETETTBEN):

„Egyértelmű, eszembe sem jut, hogy öt verseny után feladjam világbajnoki álmaimat. Nagyon jelentős a különbség, de még bármi megtörténhet. Ebben biztos vagyok. Természetesen a rajtom volt a legjobb a barcelonai versenyen. Rengeteget dolgoztunk azért, hogy így legyen, mindenki láthatta, sikeres volt az erőfeszítésünk. Fantasztikus érzés volt, amikor hallottam a közönség örömét. Utána is a maximumra törekedtem, próbáltam magam mögött tartani a leggyorsabb srácokat, de a huszadik kör után már nem volt erre esélyem.”

NICO ROSBERG (MERCEDES GP, 6. HELY ÖSSZETETTBEN):

„A Monacói Nagydíj számít a hazai versenyemnek, így hatalmas izgalmakkal várom a kezdetét. Különleges élményt jelent, hogy a családtagjaim és a barátaim előtt bizonyíthatom a tudásomat. A régi sulim közvetlenül a paddock közelében található, ez is igen különleges. Imádom ezt a pályát, amelyen agresszíven mégis hihetetlen precizitással kell vezetni. Óriási móka, amikor közel 300 km/ó-s sebességgel robogunk át az alagúton. Nagyon közel járunk a védőfalakhoz, emiatt is pontos képet kapunk arról, milyen gyorsak a mostani F1-es autók. Növelné a szurkolók örömét, ha idén a szokásosnál több előzést látnának a KERS és  DRS miatt.”

FELIPE MASSA (FERRARI, 8. HELY ÖSSZETETTBEN):

„Tudtuk, Barcelonában nagyon erősek lesznek legnagyobb ellenfeleink. Arra viszont már nem számítottunk, hogy a mi autónk elmarad a várakozásoktól, legfőképpen a leszorítóerő hiánya miatt. Remélem, Monacóban már sokkal jobbak leszünk! Számunkra kedvezhet, hogy a csütörtöki szabadedzéstől kezdve három olyan verseny jön sorban, amelyeken a Pirelli szuperlágy és lágy abroncsait használhatjuk, mert a keményebb gumikon sokat szenvedtünk a szezon elején. A lágyabbak viszont kedveznek az átalakított autónknak.”

MICHAEL SCHUMACHER (MERCEDES GP, 10. HELY ÖSSZETETTBEN):

„Monaco mindig is a kedvenc versenyeim közé tartozott. Imádok itt száguldozni! Az utcai pálya kissé ellentmondásos, hiszen a szokásosnál sokkal többet kell figyelni a biztonságra, pedig a tempó igen alacsony. A futam különleges helyet foglal el a Formula-1-es naptárban, a szurkolók is ezt gondolják, hiszen nagyon közelről figyelhetik a csatározást, az autók és a motorok erejét. Pozitívan zártuk a barcelonai hétvégét, remélem, Monacóban folytatódik a fejlődésünk!”

ILYEN VOLT A 2010-ES MONACÓI NAGYDÍJ


EGY KIS MÚLTÍDÉZŐ MONTE-CARLÓBÓL

A MONACÓI NAGYDÍJ EDDIGI GYŐZTESEI:
Év Versenyző Konstruktőr
2010 Mark Webber Red Bull-Renault
2009 Jenson Button Brawn-Mercedes
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
2007 Fernando Alonso McLaren-Mercedes
2006 Fernando Alonso Renault
2005 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes
2004 Jarno Trulli Renault
2003 Juan Pablo Montoya Williams-BMW
2002 David Coulthard McLaren-Mercedes
2001 Michael Schumacher Ferrari
2000 David Coulthard McLaren-Mercedes
1999 Michael Schumacher Ferrari
1998 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes
1997 Michael Schumacher Ferrari
1996 Olivier Panis Ligier-Mugen-Honda
1995 Michael Schumacher Benetton-Renault
1994 Michael Schumacher Benetton-Ford
1993 Ayrton Senna McLaren-Ford
1992 Ayrton Senna McLaren-Honda
1991 Ayrton Senna McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna McLaren-Honda
1989 Ayrton Senna McLaren-Honda
1988 Alain Prost McLaren-Honda
1987 Ayrton Senna Lotus-Honda
1986 Alain Prost McLaren-TAG
1985 Alain Prost McLaren-TAG
1984 Alain Prost McLaren-TAG
1983 Keke Rosberg Williams-Ford
1982 Riccardo Patrese Brabham-Ford
1981 Gilles Villeneuve Ferrari
1980 Carlos Reutemann Williams-Ford
1979 Jody Scheckter Ferrari
1978 Patrick Depailler Tyrrell-Ford
1977 Jody Scheckter Wolf-Ford
1976 Niki Lauda Ferrari
1975 Niki Lauda Ferrari
1974 Ronnie Peterson Lotus-Ford
1973 Jackie Stewart Tyrrell-Ford
1972 Jean-Pierre Beltoise BRM
1971 Jackie Stewart Tyrrell-Ford
1970 Jochen Rindt Lotus-Ford
1969 Graham Hill Lotus-Ford
1968 Graham Hill Lotus-Ford
1967 Denny Hulme Brabham-Repco
1966 Jackie Stewart BRM
1965 Graham Hill BRM
1964 Graham Hill BRM
1963 Graham Hill BRM
1962 Bruce McLaren Cooper-Climax
1961 Stirling Moss Lotus-Climax
1960 Stirling Moss Lotus-Climax
1959 Jack Brabham Cooper-Climax
1958 Maurice Trintignant Cooper-Climax
1957 Juan Manuel Fangio Maserati
1956 Stirling Moss Maserati
1955 Maurice Trintignant Ferrari
1950 Juan Manuel Fangio Alfa Romeo

 

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu