NYILATKOZATOK A MONACÓI NAGYDÍJ ELŐTT:
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 1. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Jelentős élményt jelent, hogy F1-es autóval száguldhatunk Monacóban: különleges pálya, amely különleges kihívást jelent a versenyzők számára. Ugyanolyan keményen kell nyomnod a gázt, mint egy valódi versenypályán, de hatalmas árat fizethetsz a legkisebb hibáért. Nagyon fontos a jó rajthely, amely alapjában határozhatja meg a futamodat, hiszen Monacóban pokolian nehéz feladatot jelent az előzés. Már az időmérőn is nagy kihívást jelent a hatalmas forgalom leküzdése, hiszen rengeteg autó lesz a szűk pályán. Maga az esemény pedig a szezon egyik kiemelkedő látványossága. Tavaly kiválóan szerepeltünk Monacóban, remélem, ismét erősek leszünk.”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 2. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Imádom Monacót! Jól emlékszem arra, hogy gyerekkoromban is milyen nagy élményt jelentett, amikor megnéztem a versenyt. Kiemelkedő futamnak számít a Formula-1-ben: a világ legnehezebb és legcsodálatosabb pályáján küzdhetünk meg egymással. A spanyolországi kiváló szereplésünk után már nagyon várom, hogy Monacóban is megkezdjük a csatát, amely jelentősen eltérhet az elmúlt évek versenyeinek forgatókönyvéről. A DRS és a KERS, valamint az újfajta gumik életet lehelhetnek a futamba. Nagyon örülnék annak, hogy a szokásosnál jóval több előzést láthatnánk, végre ismét igazán kemény versenyt futnánk. Monacóban ugyan csak 300 méter lesz a DRS-zóna, amely nagyon rövid távnak számít, nehéz lesz végrehajtani az előzést. Úgy érzem, az aerodinamika igazán jól csak a Ste Devote-nál lévő fékezési zónában kezd el dolgozni, így nem hinném, hogy olyan sok előzést láthatunk a DRS segítségével. Az abroncsok azonban jelentősen megnövelhetik az izgalmakat, ez elősegítheti majd az előzéseket. De úgy vélem, a szuperlágy és a lágy keverékű gumik nem kopnak majd olyan gyorsan Monacóban, mint Törökországban.”
![]() |
|
A monacói pálya | Fotó: www.fia.com |
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 3. HELY):
„Tisztában vagyunk azzal, ennek a versenynek hatalmas a presztízse, ez egyike a szezon legfontosabb versenyeinek. Számos kérdés merül fel az idei futam előtt: a gumik miatt nagyon bonyolult feladatot jelent a megfelelő stratégia megtervezése. Ezen a pályán általában kiválóan szerepeltem az elmúlt években, pályafutásom legszebb emlékeinek egy része is Monacóhoz fűződik. Az utcai pálya alaposan igénybe vesz minket, hihetetlen összpontosítást igényel az egész hétvége során, a csütörtöki szabadedzésektől kezdve.”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, 4. HELY ÖSSZETETTBEN):
„A Monacói Nagydíj számít a versenynaptár leglátványosabb és legszebb történettel rendelkező futamának! Életem egyik legnagyobb álma valósult meg, amikor 2009-ben megnyertem a GP-t. Mindig is ez lesz karrierem egyik legemlékezetesebb sikere. Mindig éles kontrasztot jelent, amikor a barcelonai pálya után megérkezünk Monacóba …Spanyolországban gyors, széles és lendületes pályán versenyzünk, míg néhány nappal később már a leglassabb, legszűkebb és legnehezebb pálya vár ránk. Hihetetlen az a gyorsulás, amely az első szabadedzésen tapasztalunk, elképesztően közel vannak a védőfalak! De hozzá lehet szokni a körülményekhez, ehhez nem is kell sok idő.”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, 5. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Egyértelmű, eszembe sem jut, hogy öt verseny után feladjam világbajnoki álmaimat. Nagyon jelentős a különbség, de még bármi megtörténhet. Ebben biztos vagyok. Természetesen a rajtom volt a legjobb a barcelonai versenyen. Rengeteget dolgoztunk azért, hogy így legyen, mindenki láthatta, sikeres volt az erőfeszítésünk. Fantasztikus érzés volt, amikor hallottam a közönség örömét. Utána is a maximumra törekedtem, próbáltam magam mögött tartani a leggyorsabb srácokat, de a huszadik kör után már nem volt erre esélyem.”
NICO ROSBERG (MERCEDES GP, 6. HELY ÖSSZETETTBEN):
„A Monacói Nagydíj számít a hazai versenyemnek, így hatalmas izgalmakkal várom a kezdetét. Különleges élményt jelent, hogy a családtagjaim és a barátaim előtt bizonyíthatom a tudásomat. A régi sulim közvetlenül a paddock közelében található, ez is igen különleges. Imádom ezt a pályát, amelyen agresszíven mégis hihetetlen precizitással kell vezetni. Óriási móka, amikor közel 300 km/ó-s sebességgel robogunk át az alagúton. Nagyon közel járunk a védőfalakhoz, emiatt is pontos képet kapunk arról, milyen gyorsak a mostani F1-es autók. Növelné a szurkolók örömét, ha idén a szokásosnál több előzést látnának a KERS és DRS miatt.”
FELIPE MASSA (FERRARI, 8. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Tudtuk, Barcelonában nagyon erősek lesznek legnagyobb ellenfeleink. Arra viszont már nem számítottunk, hogy a mi autónk elmarad a várakozásoktól, legfőképpen a leszorítóerő hiánya miatt. Remélem, Monacóban már sokkal jobbak leszünk! Számunkra kedvezhet, hogy a csütörtöki szabadedzéstől kezdve három olyan verseny jön sorban, amelyeken a Pirelli szuperlágy és lágy abroncsait használhatjuk, mert a keményebb gumikon sokat szenvedtünk a szezon elején. A lágyabbak viszont kedveznek az átalakított autónknak.”
MICHAEL SCHUMACHER (MERCEDES GP, 10. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Monaco mindig is a kedvenc versenyeim közé tartozott. Imádok itt száguldozni! Az utcai pálya kissé ellentmondásos, hiszen a szokásosnál sokkal többet kell figyelni a biztonságra, pedig a tempó igen alacsony. A futam különleges helyet foglal el a Formula-1-es naptárban, a szurkolók is ezt gondolják, hiszen nagyon közelről figyelhetik a csatározást, az autók és a motorok erejét. Pozitívan zártuk a barcelonai hétvégét, remélem, Monacóban folytatódik a fejlődésünk!”
ILYEN VOLT A 2010-ES MONACÓI NAGYDÍJ
EGY KIS MÚLTÍDÉZŐ MONTE-CARLÓBÓL
Év | Versenyző | Konstruktőr |
2010 | Mark Webber | Red Bull-Renault |
2009 | Jenson Button | Brawn-Mercedes |
2008 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes |
2007 | Fernando Alonso | McLaren-Mercedes |
2006 | Fernando Alonso | Renault |
2005 | Kimi Räikkönen | McLaren-Mercedes |
2004 | Jarno Trulli | Renault |
2003 | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW |
2002 | David Coulthard | McLaren-Mercedes |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari |
2000 | David Coulthard | McLaren-Mercedes |
1999 | Michael Schumacher | Ferrari |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes |
1997 | Michael Schumacher | Ferrari |
1996 | Olivier Panis | Ligier-Mugen-Honda |
1995 | Michael Schumacher | Benetton-Renault |
1994 | Michael Schumacher | Benetton-Ford |
1993 | Ayrton Senna | McLaren-Ford |
1992 | Ayrton Senna | McLaren-Honda |
1991 | Ayrton Senna | McLaren-Honda |
1990 | Ayrton Senna | McLaren-Honda |
1989 | Ayrton Senna | McLaren-Honda |
1988 | Alain Prost | McLaren-Honda |
1987 | Ayrton Senna | Lotus-Honda |
1986 | Alain Prost | McLaren-TAG |
1985 | Alain Prost | McLaren-TAG |
1984 | Alain Prost | McLaren-TAG |
1983 | Keke Rosberg | Williams-Ford |
1982 | Riccardo Patrese | Brabham-Ford |
1981 | Gilles Villeneuve | Ferrari |
1980 | Carlos Reutemann | Williams-Ford |
1979 | Jody Scheckter | Ferrari |
1978 | Patrick Depailler | Tyrrell-Ford |
1977 | Jody Scheckter | Wolf-Ford |
1976 | Niki Lauda | Ferrari |
1975 | Niki Lauda | Ferrari |
1974 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford |
1973 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford |
1972 | Jean-Pierre Beltoise | BRM |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford |
1970 | Jochen Rindt | Lotus-Ford |
1969 | Graham Hill | Lotus-Ford |
1968 | Graham Hill | Lotus-Ford |
1967 | Denny Hulme | Brabham-Repco |
1966 | Jackie Stewart | BRM |
1965 | Graham Hill | BRM |
1964 | Graham Hill | BRM |
1963 | Graham Hill | BRM |
1962 | Bruce McLaren | Cooper-Climax |
1961 | Stirling Moss | Lotus-Climax |
1960 | Stirling Moss | Lotus-Climax |
1959 | Jack Brabham | Cooper-Climax |
1958 | Maurice Trintignant | Cooper-Climax |
1957 | Juan Manuel Fangio | Maserati |
1956 | Stirling Moss | Maserati |
1955 | Maurice Trintignant | Ferrari |
1950 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo |