![]() |
|
A Gilles Villeneuve-pálya | Fotó: www.fia.com |
NYILATKOZATOK A KANADAI NAGYDÍJ ELŐTT:
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 1. HELY):
„Kanada nagyon különleges hely! Nem tartozik a valódi versenypályák közé, mert egy szigeten található, és a városi közlekedésben használt utakat is beépítették a vonalvezetésébe. Picit hasonlít a melbourne-i Albert Parkra is. Az utcai közlekedés miatt a versenyek megrendezése csak másodlagos funkciót tölt be, ezért az elején igen csúszós a pálya. A gumik gyorsan elkopnak, de ez a tényező teszi még érdekesebbé a futamot. A hangulat mindig csodálatos, különlegesek a szurkolók. Ez a naptár egyetlen észak-amerikai nagydíja, szóval Pazar hétvége előtt álunk!”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 2. HELY):
„Montreal különleges helyet foglal el a szívemben: itt nyertem először futamot az F1-ben, itt voltam először edzéselső. Mindig jól szerepelek ezen a pályán, amelynek vonalvezetése kedvez a vezetési stílusomnak. Tavaly is győztem, amikor a pole-ból indulhattam …A montreali és az észak-amerikai szurkolók igazán lelkesek, a világ legjobbjai közé tartoznak. Nagyon pozitív a hozzáállásuk, barátságosak és mindenben támogatnak. Nagyon várom már ezt a futamot, autónknak kedvezhet ez a pálya. Codálatos a motorunk, miénk az F1 legjobb KERS-rendszere, a lassú kanyarokban is kiváló a tapadásunk. Újabb eredményes hétvége előtt állunk!”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 3. HELY):
„Természetesen a rajongók lelkesedését emelném ki legfőbb helyen, hiszen miattuk versenyzünk igazán parádés hangulatban. A pálya mindig érdekes versenynek ad otthont, az utcai pályához hasonló kialakítás növeli az izgalmakat. Számos érdekes előzés tarkítja a csatát, ez is különlegessé teszi a versenyt. Idén mindenkinek új kihívást jelent a pálya, hiszen a korábbitól egészen eltérő aerodinamikai beállításokat kell alkalmazni. De ez nem okozhat problémát az RB7-nek!”
A TAVALYI FUTAM ÖSSZEFOGLALÓJA
„Úgy érzem, most elkaptuk a megfelelő pillanatot: már Spanyolországban és Monacóban is győzelmet érhetett volna a versenytempónk. Csak az időmérőnkön kell javítanunk és jobbak leszünk a Red Bullnál! Noha nem nyertem, elégedett lehettem a Monte-Carlói teljesítményemmel. Csodálatos érzés volt, amikor én vezettem a futamon, ezt elraktározhatom a szép emlékek között. Tavaly Montrealban is remekül versenyeztem, remek volt az autóm, számos szép előzést mutattam be, ennek is köszönhettük a kettős győzelmünket. Még egyszer sem győztem Észak-Amerikában, de most összejöhet ez is.”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 5. HELY):
„A versenyzők és a csapatok egyik kedvenc futama következik! A város nagyon vendégszerető, mindig szívesen látja vendégül a Formula-1-et! A néhány gyors kanyar ellenére a pálya elsősorban azoknak az autóknak kedvez, amelyek a kerékvetőkön és az egyenetlenségeken áthaladva nem veszítik el az egyensúlyukat, és a lassú kanyarokból jól gyorsulnak ki. A Ferrari idei konstrukciója mindkét tekintetben erős autó, és mivel a legfőbb gyengeségünknek, az aerodinamikának itt nincs olyan nagy jelentősége, jó esélyünk van arra, hogy a győzelemért csatázzunk. A pontverseny állása ugyan nem nekünk kedvez, egy jó versenynél több kell ahhoz, hogy felvegyük a versenyt a Red Bull-lal.”
NICK HEIDFELD (LOTUS RENAULT, ÖSSZETETTBEN 6. HELY):
„Kanada ugyan nem olyan különleges, mint Monaco, de azért megvannak a saját előnyei és jó oldalai. A hosszú egyenesek előnyt jelenthetnek nekünk. Minden versenyt érdeklődéssel várok, de Montreal azért elég különleges a számomra, hiszen néhány éve második lettem a Kanadai Nagydíjon. Maga a város hatalmas és csodálatos, az F1 egyetlen olyan helyszíne, ahol néhány napig mindenkit ez a futam éltet és lelkesít.”
NICO ROSBERG (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 7. HELY):
„Ez az egyik kedvenc versenyhétvégém! Montreal csodálatos város, szinte karneváli a hangulat a futam idején, a szurkolók nagyon lelkesek és barátságosak. Remek a Gilles Villeneuve-pálya is, hatalmas kihívást jelent a motorok és a fékek számára. Nagyon várom már ezt a hétvégét, remélem, visszakerülhetünk a minket megillető helyre. Fantasztikus a csapattagok lelkesedése, jobb helyezésért harcolunk majd, mint Monacóban. Biztos vagyok abban, képesek leszünk a javításra.”
FELIPE MASSA (FERRARI, ÖSSZETTBEN 8. HELY):
“Mindig örömmel jövök Montrealba. A pálya ugyan nem tartozik a kedvenceim közé, de a város csodálatos, a szurkolók imádnak minket, elkötelezettek az F1 iránt. Rengetegen szorítanak a Ferrariért is. A pálya érdekes kihívésokat tartogat, nehéz megtalálni az ideális beállítást. Elég egyértelmű, hogy eddig Sebastian Vettel teljesített a legjobban, de a Ferrari sohasem adja fel.”
VITALIJ PETROV (LOTUS RENAULT, ÖSSZETETTBEN 9. HELY):
„Fizikailag tökéletesen felépültem a monacói balesetből, nincs semmilyen problémám. A bokám is rendben van, nem hiszem, hogy gondot okozna a montreali versenyzés. Tavaly szerepeltem először Kanadában, szóval a pályát nem igazán ismerem. Ráadásul nem is tartozik a könnyű versenyek közé, de a hosszú egyenesek azért jó esélyt kínálnak nekünk, a gumikérdés pedig ezúttal is döntőnek bizonyulhat.”
MICHAEL SCHUMACHER (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 11. HELY):
„Montreal gyönyörű város, a Kanadai Nagydíj szinte az egész várost megmozgatja, ettől igazán fantasztikus lesz a légkör. A verseny szinte olyan, mint egy stop-and-go büntetés: a csúcssebesség elérése után azonnal fékeznünk kell. Idén először lesz két DRS-zóna, ez még érdekesebbé teheti a versenyt. Nem vitás, borzasztóan nehét hétvégénk volt Monacóban, ezért is nehéz megjósolni, mit várhatunk Montrealban.”
Év | Versenyző | Konstruktőr | Helyszín |
2010 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | Circuit Gilles Villeneuve |
2008 | Robert Kubica | BMW Sauber | Circuit Gilles Villeneuve |
2007 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | Circuit Gilles Villeneuve |
2006 | Fernando Alonso | Renault | Circuit Gilles Villeneuve |
2005 | Kimi Räikkönen | McLaren-Mercedes | Circuit Gilles Villeneuve |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
2001 | Ralf Schumacher | Williams-BMW | Circuit Gilles Villeneuve |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
1999 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Circuit Gilles Villeneuve |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
1997 | Michael Schumacher | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
1996 | Damon Hill | Williams-Renault | Circuit Gilles Villeneuve |
1995 | Jean Alesi | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
1994 | Michael Schumacher | Benetton-Ford | Circuit Gilles Villeneuve |
1993 | Alain Prost | Williams-Renault | Circuit Gilles Villeneuve |
1992 | Gerhard Berger | McLaren-Honda | Circuit Gilles Villeneuve |
1991 | Nelson Piquet | Benetton-Ford | Circuit Gilles Villeneuve |
1990 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Circuit Gilles Villeneuve |
1989 | Thierry Boutsen | Williams-Renault | Circuit Gilles Villeneuve |
1988 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Circuit Gilles Villeneuve |
1986 | Nigel Mansell | Williams-Honda | Circuit Gilles Villeneuve |
1985 | Michele Alboreto | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
1984 | Nelson Piquet | Brabham-BMW | Circuit Gilles Villeneuve |
1983 | René Arnoux | Ferrari | Circuit Gilles Villeneuve |
1982 | Nelson Piquet | Brabham-BMW | Circuit Gilles Villeneuve |
1981 | Jacques Laffite | Ligier-Matra | Circuit Île Notre-Dame |
1980 | Alan Jones | Williams-Ford | Circuit Île Notre-Dame |
1979 | Alan Jones | Williams-Ford | Circuit Île Notre-Dame |
1978 | Gilles Villeneuve | Ferrari | Circuit Île Notre-Dame |
1977 | Jody Scheckter | Wolf-Ford | Mosport Park |
1976 | James Hunt | McLaren-Ford | Mosport Park |
1974 | Emerson Fittipaldi | McLaren-Ford | Mosport Park |
1973 | Peter Revson | McLaren-Ford | Mosport Park |
1972 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | Mosport Park |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | Mosport Park |
1970 | Jacky Ickx | Ferrari | Mont-Tremblant |
1969 | Jacky Ickx | Brabham-Ford | Mosport Park |
1968 | Denny Hulme | McLaren-Ford | Mont-Tremblant |
1967 | Jack Brabham | Brabham-Repco | Mosport Park |