NYILATKOZATOK A NÉMET NAGYDÍJ ELŐTT:
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 1. HELY, 204 PONT):
„Minden versenyző egyik fő célja a Formula-1-ben, hogy legalább egyszer megnyerje hazai futamát! Természetesen mindig 100 százalékos teljesítményre törekszünk, de a „saját” versenye előtt még a szokásosnál is nagyobb a motivációnk. Egyszerűen azért, mert otthonosan érzed magad a pályán. Idén visszatérünk a Nürburgringre, a világ egyik legjobb és legmodernebb pályájára. Különösen imádom azt a részt, a Ford-kanyar után egy 180 fokos, hosszú visszafordító következik. De a Warsteiner-kanyar is igen trükkös, élesen balra kell kanyarodni előtte. A legjobb előzési hely az NGK-sikán előtt található, ez egy kemény, bal-jobb kombináció. Természetesen itt is lehet támadni a fékezés miatt, mert 100 km/ó-ra kell lelassítani a korábbi rész után. Ha később fékezel, akkor jobb pozícióból folytathatod a száguldást. Ez egyszerűnek tűnik, de nem az, mert távol kell tartanod magad a rázókövektől, különben a szükségesnél jobban lelassult és akkor visszaelőznek …”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 2. HELY, 124 PONT):
„Imádok versenyezni a Nürburgringen, de ez természetes is, hiszen 2009-ben itt nyertem először az F1-ben. Mindig különleges helye lesz a szívemben! Nagyon várom már a visszatérést: néhány hete kellemes órákat töltöttem már itt, amikor kipróbálhattam a Nordschleifét, a világ legcsodálatosabb pályáját. Ezen a héten pedig Renault-val megyek majd végig rajta, néhány embert magammal is viszek majd. Az időjárás mindig megjósolhatatlan az Eifel-hegyben, ezen a hétvégén is így lesz. Ezért alaposan át kell gondolni a taktikát, váratlan helyzetekre kell felkészülnünk. A mostani Német GP és a jövő heti Magyar Nagydíj számít nekünk igazán hazai versenynek, így elképesztő szurkolói támogatásra számítok. Ezen a hétvégén Sebastian szerepel a hazai futamán, nagyon elszántan és lelkesen várja a következő napokat. Tudom, hogy a Német Nagydíj idején elképesztő a hangulat a pályát körülvevő campingben, még a csapat szállodájából is meghalljuk a folyamatosan bömbölő zenét!”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 3. HELY, 112 PONT):
„Nem foglalkoztam sokat a Brit Nagydíjon aratott győzelmem műszaki hátterével. Egyértelmű, jelentősen előreléptünk, sokkal könnyebben vezethető az autóm. Sokkal jobb a tapadása, főleg a gyors kanyarokban. Korábban éppen ezen a területen voltunk jelentős hátrányban a legnagyobb ellenfeleinkkel szemben. Nem hiszem, hogy a javulásunkat csak a difúzzor-ügynek köszönhetjük. Az angliai győzelmünk egyébként nem változtat a hozzáállásunkon: realisták maradtunk, hiszen még mindig 92 pont a hátrányom, ez pedig hatalmas különbség! Versenyről-versenyre készülünk, szeretnénk a lehető legtöbbször győzni. Emiatt tovább kockáztatunk, persze lehet, hogy ezért nagy árat fizetünk majd. De nincs más választásunk. Egyértelmű a helyzet: továbbra sem adjuk fel, de most nem gondolhatunk a világbajnoki címre!”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 4. HELY, 109 PONT):
„Mindig eseménysúsan alakultak a korábbi versenyeim a Német Nagydíjon …Legutóbb 2009-ben jártunk a Nürburgringen, akkor vegyes érzésekkel távoztunk. A szezon elején sokat szenvedtünk az autónkkal, a gyárban minden srác kőkeményen dolgozott azon, hogy megoldást találjon a problémákra. Már az első körtől éreztem a változást, jól is sikerült az időmérőm. A KERS-rendszer segítségével kiválóan rajtoltam, de az első kanyarban eltaláltak, defektet kaptam, megsérült a kocsim. A 2007-es futamon pedig hatalmas eső nehezítette a dolgunkat. Ismét defektet kaptam, be kellett mennem esőgumikért, de még azokon is nagyon csúszós volt a pálya. Másokkal együtt én is kicsúsztam egy vízátfolyás miatt, a versenyfelügyelők ezután félbeszakították a nagydíjat. A pályamunkások kockázatos döntést hoztak, de segítségükkel kimenekültem a kavicságyból, később folytathattam a versenyt. Körhátrányom ellenére élvezetes volt a futam, alig maradtam le az értékes pontokról. Azóta alaposan megtanultam a leckét, hogy sohase jósolgassak, ha a Nürburgringre érkezünk. A mostani pálya ugyan nem olyan fantasztikus, mint a korábbi, 14 mérföldes aszfaltcsík, természetesen sokkal biztonságosabb, de még így kiemelkedően nehéz. Az időjárás pedig egy pillanat alatt megváltozhat …”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 5. HELY, 109 PONT):
„Történelmi és nagyon trükkös pálya vár ránk, amelyet egyáltalán nem szabad lebecsülni! Nincs messze az eredeti, 14 mérföldes aszfaltcsík, amelyhez rengeteg emlékezetes eseményt lehet kötni. Jó és rossz emlékek, akár egy hétvége leforgása alatt. Elég, ha csak 1976-ra gondolunk, amikor James Hunt győzött, de Niki Lauda borzalmas balesetet szenvedett. Jackie Stewart 1968-ban pedig majdnem a ködben, mégis négy perces előnnyel győzött, pedig csak emlékezetből vezetett …Ezt a versenyt én is nagyon meg akarom nyerni! Világbajnoki évemben ötödik lett, legjobban pedig 2004-ben szerepeltem, amikor harmadik lettem. Hatalmas sikernek számítana, ha elmondhatnám: győztem a Nürburgringen.”
FELIPE MASSA (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 6. HELY, 52 PONT):
„Mit is mondhatnék a világbajnoksággal kapcsolatban? Addig reménykedhetünk, amíg matematikai esélyünk van a sikerre! De az is igaz, hogy a Ferrari sohasem adja fel, mindig küzd és harcol! Az a legjobb taktika, ha mindig csak a következő futamra összpontosítunk, mind ahogyan azt Silverstone-ban is tettük. Nagyon reméljük, hogy a Brit Nagydíjhoz hasonlóan Németországban is jó irányba megyünk. Ezen a hétvégén is tartanunk kell a lépést a Red Bullal, ugyanez vonatkozik majd egy hét múlva Magyarországra is.”
NIKI LAUDA 1976-OS BALESETE A NÜRBURGRINGEN
ILYEN VOLT A TAVALYI NÉMET NAGYDÍJ HOCKENHEIMBEN
![]() |
|
A Nürburgring pályarajza |
Év | Versenyző | Konstuktőr | Helyszín |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | Hockenheimring |
2009 | Mark Webber | Red Bull-Renault | Nürburgring GP-Strecke |
2008 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | Hockenheimring |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | Hockenheimring |
2005 | Fernando Alonso | Renault | Hockenheimring |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | Hockenheimring |
2003 | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW | Hockenheimring |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | Hockenheimring |
2001 | Ralf Schumacher | Williams-BMW | Hockenheimring |
2000 | Rubens Barrichello | Ferrari | Hockenheimring |
1999 | Eddie Irvine | Ferrari | Hockenheimring |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Hockenheimring |
1997 | Gerhard Berger | Benetton-Renault | Hockenheimring |
1996 | Damon Hill | Williams-Renault | Hockenheimring |
1995 | Michael Schumacher | Benetton-Renault | Hockenheimring |
1994 | Gerhard Berger | Ferrari | Hockenheimring |
1993 | Alain Prost | Williams-Renault | Hockenheimring |
1992 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Hockenheimring |
1991 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Hockenheimring |
1990 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Hockenheimring |
1989 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Hockenheimring |
1988 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Hockenheimring |
1987 | Nelson Piquet | Williams-Honda | Hockenheimring |
1986 | Nelson Piquet | Williams-Honda | Hockenheimring |
1985 | Michele Alboreto | Ferrari | Nürburgring GP-Strecke |
1984 | Alain Prost | McLaren-TAG | Hockenheimring |
1983 | René Arnoux | Ferrari | Hockenheimring |
1982 | Patrick Tambay | Ferrari | Hockenheimring |
1981 | Nelson Piquet | Brabham-Ford | Hockenheimring |
1980 | Jacques Laffite | Ligier-Ford | Hockenheimring |
1979 | Alan Jones | Williams-Ford | Hockenheimring |
1978 | Mario Andretti | Lotus-Ford | Hockenheimring |
1977 | Niki Lauda | Ferrari | Hockenheimring |
1976 | James Hunt | McLaren-Ford | Nürburgring Nordschleife |
1975 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | Nürburgring Nordschleife |
1974 | Clay Regazzoni | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |
1973 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | Nürburgring Nordschleife |
1972 | Jacky Ickx | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | Nürburgring Nordschleife |
1970 | Jochen Rindt | Lotus-Ford | Hockenheimring |
1969 | Jacky Ickx | Brabham-Ford | Nürburgring Nordschleife |
1968 | Jackie Stewart | Matra-Ford | Nürburgring Nordschleife |
1967 | Denny Hulme | Brabham-Repco | Nürburgring Nordschleife |
1966 | Jack Brabham | Brabham-Repco | Nürburgring Nordschleife |
1965 | Jim Clark | Lotus-Climax | Nürburgring Nordschleife |
1964 | John Surtees | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |
1963 | John Surtees | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |
1962 | Graham Hill | BRM | Nürburgring Nordschleife |
1961 | Stirling Moss | Lotus-Climax | Nürburgring Nordschleife |
1959 | Tony Brooks | Ferrari | AVUS Berlin |
1958 | Tony Brooks | Vanwall | Nürburgring Nordschleife |
1957 | Juan Manuel Fangio | Maserati | Nürburgring Nordschleife |
1956 | Juan Manuel Fangio | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |
1954 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | Nürburgring Nordschleife |
1953 | Giuseppe Farina | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |
1951 | Alberto Ascari | Ferrari | Nürburgring Nordschleife |