Nagy a nyomás Seba Vettelen - előzetes

Szerző: shLétrehozva: 2011. július 21. 11:35
A motorok speciális edzésbeállításának Valenciától érvényes betiltása egyáltalán nem mutatkozott meg a tavalyi világbajnok teljesítményén, pedig sokan állították, ez kedvezőtlen lesz a Red Bull számára. Két hete Silverstone-ban azonban a versenyen mégis vereséget szenvedett Sebastian Vettel, akire ezen a hétvégén hatalmas nyomás nehezedik, lévén következik a Nürburgringen a Német Nagydíj. A címvédő még sohasem nyert hazai pályán, ráadásul az elmúlt hetek eredményei alapján talán nem nagy merészség kijelenteni, Fernando Alonso esélyei legalább olyan jók, mint Vettelé! És ne feledjük, egy hét múlva már a Hungaroringen dübörögnek a száguldó cirkusz autócsodái.

 

NYILATKOZATOK A NÉMET NAGYDÍJ ELŐTT:

SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 1. HELY, 204 PONT):


„Minden versenyző egyik fő célja a Formula-1-ben, hogy legalább egyszer megnyerje hazai futamát! Természetesen mindig 100 százalékos teljesítményre törekszünk, de a „saját” versenye előtt még a szokásosnál is nagyobb a motivációnk. Egyszerűen azért, mert otthonosan érzed magad a pályán. Idén visszatérünk a Nürburgringre, a világ egyik legjobb és legmodernebb pályájára. Különösen imádom azt a részt, a Ford-kanyar után egy 180 fokos, hosszú visszafordító következik. De a Warsteiner-kanyar is igen trükkös, élesen balra kell kanyarodni előtte. A legjobb előzési hely az NGK-sikán előtt található, ez egy kemény, bal-jobb kombináció. Természetesen itt is lehet támadni a fékezés miatt, mert 100 km/ó-ra kell lelassítani a korábbi rész után. Ha később fékezel, akkor jobb pozícióból folytathatod a száguldást. Ez egyszerűnek tűnik, de nem az, mert távol kell tartanod magad a rázókövektől, különben a szükségesnél jobban lelassult és akkor visszaelőznek …”

MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 2. HELY, 124 PONT):

„Imádok versenyezni a Nürburgringen, de ez természetes is, hiszen 2009-ben itt nyertem először az F1-ben. Mindig különleges helye lesz a szívemben! Nagyon várom már a visszatérést: néhány hete kellemes órákat töltöttem már itt, amikor kipróbálhattam a Nordschleifét, a világ legcsodálatosabb pályáját. Ezen a héten pedig Renault-val megyek majd végig rajta, néhány embert magammal is viszek majd. Az időjárás mindig megjósolhatatlan az Eifel-hegyben, ezen a hétvégén is így lesz. Ezért alaposan át kell gondolni a taktikát, váratlan helyzetekre kell felkészülnünk. A mostani Német GP és a jövő heti Magyar Nagydíj számít nekünk igazán hazai versenynek, így elképesztő szurkolói támogatásra számítok. Ezen a hétvégén Sebastian szerepel a hazai futamán, nagyon elszántan és lelkesen várja a következő napokat. Tudom, hogy a Német Nagydíj idején elképesztő a hangulat a pályát körülvevő campingben, még a csapat szállodájából is meghalljuk a folyamatosan bömbölő zenét!”

FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 3. HELY, 112 PONT):

„Nem foglalkoztam sokat a Brit Nagydíjon aratott győzelmem műszaki hátterével. Egyértelmű, jelentősen előreléptünk, sokkal könnyebben vezethető az autóm. Sokkal jobb a tapadása, főleg a gyors kanyarokban. Korábban éppen ezen a területen voltunk jelentős hátrányban a legnagyobb ellenfeleinkkel szemben. Nem hiszem, hogy a javulásunkat csak a difúzzor-ügynek köszönhetjük. Az angliai győzelmünk egyébként nem változtat a hozzáállásunkon: realisták maradtunk, hiszen még mindig 92 pont a hátrányom, ez pedig hatalmas különbség! Versenyről-versenyre készülünk, szeretnénk a lehető legtöbbször győzni. Emiatt tovább kockáztatunk, persze lehet, hogy ezért nagy árat fizetünk majd. De nincs más választásunk. Egyértelmű a helyzet: továbbra sem adjuk fel, de most nem gondolhatunk a világbajnoki címre!”

LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 4. HELY, 109 PONT):

„Mindig eseménysúsan alakultak a korábbi versenyeim a Német Nagydíjon …Legutóbb 2009-ben jártunk a Nürburgringen, akkor vegyes érzésekkel távoztunk. A szezon elején sokat szenvedtünk az autónkkal, a gyárban minden srác kőkeményen dolgozott azon, hogy megoldást találjon a problémákra. Már az első körtől éreztem a változást, jól is sikerült az időmérőm. A KERS-rendszer segítségével kiválóan rajtoltam, de az első kanyarban eltaláltak, defektet kaptam, megsérült a kocsim. A 2007-es futamon pedig hatalmas eső nehezítette a dolgunkat. Ismét defektet kaptam, be kellett mennem esőgumikért, de még azokon is nagyon csúszós volt a pálya. Másokkal együtt én is kicsúsztam egy vízátfolyás miatt, a versenyfelügyelők ezután félbeszakították a nagydíjat. A pályamunkások kockázatos döntést hoztak, de segítségükkel kimenekültem a kavicságyból, később folytathattam a versenyt. Körhátrányom ellenére élvezetes volt a futam, alig maradtam le az értékes pontokról.  Azóta alaposan megtanultam a leckét, hogy sohase jósolgassak, ha a Nürburgringre érkezünk. A mostani pálya ugyan nem olyan fantasztikus, mint a korábbi, 14 mérföldes aszfaltcsík, természetesen sokkal biztonságosabb, de még így kiemelkedően nehéz. Az időjárás pedig egy pillanat alatt megváltozhat …”

JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 5. HELY, 109 PONT):

„Történelmi és nagyon trükkös pálya vár ránk, amelyet egyáltalán nem szabad lebecsülni! Nincs messze az eredeti, 14 mérföldes aszfaltcsík, amelyhez rengeteg emlékezetes eseményt lehet kötni. Jó és rossz emlékek, akár egy hétvége leforgása alatt. Elég, ha csak 1976-ra gondolunk, amikor James Hunt győzött, de Niki Lauda borzalmas balesetet szenvedett. Jackie Stewart 1968-ban pedig majdnem a ködben, mégis négy perces előnnyel győzött, pedig csak emlékezetből vezetett …Ezt a versenyt én is nagyon meg akarom nyerni! Világbajnoki évemben ötödik lett, legjobban pedig 2004-ben szerepeltem, amikor harmadik lettem. Hatalmas sikernek számítana, ha elmondhatnám: győztem a Nürburgringen.”

FELIPE MASSA (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 6. HELY, 52 PONT):

„Mit is mondhatnék a világbajnoksággal kapcsolatban? Addig reménykedhetünk, amíg matematikai esélyünk van a sikerre! De az is igaz, hogy a Ferrari sohasem adja fel, mindig küzd és harcol! Az a legjobb taktika, ha mindig csak a következő futamra összpontosítunk, mind ahogyan azt Silverstone-ban is tettük. Nagyon reméljük, hogy a Brit Nagydíjhoz hasonlóan Németországban is jó irányba megyünk. Ezen a hétvégén is tartanunk kell a lépést a Red Bullal, ugyanez vonatkozik majd egy hét múlva Magyarországra is.”

NIKI LAUDA 1976-OS BALESETE A NÜRBURGRINGEN

ILYEN VOLT A TAVALYI NÉMET NAGYDÍJ HOCKENHEIMBEN

 

A Nürburgring pályarajza  

 

A NÉMET NAGYDÍJ EDDIGI GYŐZTESEI:
Év Versenyző Konstuktőr Helyszín
2010 Fernando Alonso Ferrari Hockenheimring
2009 Mark Webber Red Bull-Renault Nürburgring GP-Strecke
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes Hockenheimring
2006 Michael Schumacher Ferrari Hockenheimring
2005 Fernando Alonso Renault Hockenheimring
2004 Michael Schumacher Ferrari Hockenheimring
2003 Juan Pablo Montoya Williams-BMW Hockenheimring
2002 Michael Schumacher Ferrari Hockenheimring
2001 Ralf Schumacher Williams-BMW Hockenheimring
2000 Rubens Barrichello Ferrari Hockenheimring
1999 Eddie Irvine Ferrari Hockenheimring
1998 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes Hockenheimring
1997 Gerhard Berger Benetton-Renault Hockenheimring
1996 Damon Hill Williams-Renault Hockenheimring
1995 Michael Schumacher Benetton-Renault Hockenheimring
1994 Gerhard Berger Ferrari Hockenheimring
1993 Alain Prost Williams-Renault Hockenheimring
1992 Nigel Mansell Williams-Renault Hockenheimring
1991 Nigel Mansell Williams-Renault Hockenheimring
1990 Ayrton Senna McLaren-Honda Hockenheimring
1989 Ayrton Senna McLaren-Honda Hockenheimring
1988 Ayrton Senna McLaren-Honda Hockenheimring
1987 Nelson Piquet Williams-Honda Hockenheimring
1986 Nelson Piquet Williams-Honda Hockenheimring
1985 Michele Alboreto Ferrari Nürburgring GP-Strecke
1984 Alain Prost McLaren-TAG Hockenheimring
1983 René Arnoux Ferrari Hockenheimring
1982 Patrick Tambay Ferrari Hockenheimring
1981 Nelson Piquet Brabham-Ford Hockenheimring
1980 Jacques Laffite Ligier-Ford Hockenheimring
1979 Alan Jones Williams-Ford Hockenheimring
1978 Mario Andretti Lotus-Ford Hockenheimring
1977 Niki Lauda Ferrari Hockenheimring
1976 James Hunt McLaren-Ford Nürburgring Nordschleife
1975 Carlos Reutemann Brabham-Ford Nürburgring Nordschleife
1974 Clay Regazzoni Ferrari Nürburgring Nordschleife
1973 Jackie Stewart Tyrrell-Ford Nürburgring Nordschleife
1972 Jacky Ickx Ferrari Nürburgring Nordschleife
1971 Jackie Stewart Tyrrell-Ford Nürburgring Nordschleife
1970 Jochen Rindt Lotus-Ford Hockenheimring
1969 Jacky Ickx Brabham-Ford Nürburgring Nordschleife
1968 Jackie Stewart Matra-Ford Nürburgring Nordschleife
1967 Denny Hulme Brabham-Repco Nürburgring Nordschleife
1966 Jack Brabham Brabham-Repco Nürburgring Nordschleife
1965 Jim Clark Lotus-Climax Nürburgring Nordschleife
1964 John Surtees Ferrari Nürburgring Nordschleife
1963 John Surtees Ferrari Nürburgring Nordschleife
1962 Graham Hill BRM Nürburgring Nordschleife
1961 Stirling Moss Lotus-Climax Nürburgring Nordschleife
1959 Tony Brooks Ferrari AVUS Berlin
1958 Tony Brooks Vanwall Nürburgring Nordschleife
1957 Juan Manuel Fangio Maserati Nürburgring Nordschleife
1956 Juan Manuel Fangio Ferrari Nürburgring Nordschleife
1954 Juan Manuel Fangio Mercedes Nürburgring Nordschleife
1953 Giuseppe Farina Ferrari Nürburgring Nordschleife
1952 Alberto Ascari Ferrari Nürburgring Nordschleife
1951 Alberto Ascari Ferrari Nürburgring Nordschleife

 

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu