Éveken át arra panaszkodtak a száguldó cirkusz szurkolói, hogy alig látnak előzést a legjobbak között, gyakorlatilag csak a boxtaktikák közötti eltérések okozhatnak izgalmas pillanatokat. Az FIA ezért döntött úgy, hogy a támadások elősegítése érdekében bevezeti a mozgatható szárnyak használatát. Már az első három futamon láthattuk ennek jótékony hatását, de igazából a Török Nagydíj szolgált meggyőző érvként a technikai segédeszköz hasznossága mellett.
Régóta nem volt ennyi előzés a sztárok között, igaz az esetek döntő többségében nem is volt kérdés, melyik versenyző jön ki jobban ebből a szituációból. De végre rendkívül mozgalmas perceket éltünk át, újra igazi autóversenyben lehetett részünk.
A legjobbak közül egy klasszist viszont nem érintett a támadássorozat: a tavalyi világbajnok Sebastian Vettel gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott! A Red Bull német ásza tökéletesen betartotta a taktikát, ezúttal a KERS-rendszer és a rádiókapcsolat is működött, így senki és semmi sem veszélyeztette sikerét. A német pilóta idei harmadik diadalával megerősítette vezető helyét összetettben, egyelőre megállíthatatlannak tűnik. A legutóbbi hat F1-es futamból ötöt nyert meg, úgy, hogy esélyt sem adott ellenfeleinek.
A Kínában Pazar teljesítményt nyújtó, a 18. rajthelyről dobogóra száguldó Mark Webber ezúttal nem nyújtott olyan parádés produkciót, de erre nem is volt szüksége. A porosabbik starthelyről indulva ugyan elveszítette a második helyet, de később simán legyűrte Nico Rosberget, majd a hajrában a negyedik boxkiállás után a kétszeres világbajnok Fernando Alonsot is legyőzte.
A kétszeres világbajnok spanyol sztár azonban így sem lehet csalódott, idei első dobogós helyezését ünnepelhette. Alonso teljesítményének értékét mutatja, hogy csapattársa, Felipe Massa ezúttal pontot sem szerzett. A Ferrari érezhetően javult, ha a következő időszakban is ilyen ütemben fejlődik, akkor hamarosan a Vörös Bika első számú kihívója lehet.
A McLaren a korábbi három versenyen erőn felül teljesített, ezúttal viszont momentuma sem volt, legalábbis annyiban, hogy egyik világbajnoka sem volt versenyben a dobogóért. Hamiltont egy rosszul sikerült boxkiállás is hátráltatta, de a tempója sem volt az igazi. Button versenytaktikája pedig nem működött, az egyel kevesebb boxkiállás semmilyen előnyt nem hozott a számára.
A Mercedes GP sokat remélt a futamtól, Rosberg ideig-óráig a második volt, de a verseny második felére elszürkült, végül annak is örülhetett, hogy az ötödik helyért megelőzte Buttont. Schumacher több nagy csatában is érintett volt, többször ütközött, így nem szerzett pontot.
TÖRÖK NAGYDÍJ (58 KÖR, 309.396 KM) - ÉLŐ
CÉL: SEBASTIAN VETTEL GYŐZÖTT, DOBOGÓS MÉG MARK WEBBER ÉS FERNANDO ALONSO. A további pontszerzők: Hamilton, Rosberg, Button, Heidfeld, Petrov, Buemi és Kobajasi.
58. kör: Vettel előnye 8.0 mp!
57. kör: A legjobbak már visszavettek a tempóból, nem várható változás a sorrendben.
56. kör: Vettel előnye 7.9 mp!
55. kör: A 11. helyért zajló csatában Massa kőkeményen lezavarta az ideális ívről egykori mentorát, Michael Schumachert. Rosberg simán elment Button mellett, immár övé az ötödik hely!
54. kör: A top10: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Rosberg, Buemi, Heidfeld, Petrov, Kobajasi.
53. kör: Vettel előnye már 8.2 mp Webberrel szemben.
52. kör: A DRS-zónában Webber keményen megelőzte Alonsót, majd hasonló határozottsággal meg is őrizte pozícióját. Alakul a Red Bull kettős győzelme!
51. kör: A top10: Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Button, Rosberg, Buemi, Petrov, Heidfeld, Kobajasi.
50. kör: Vettel előnye 5.9 mp, míg Button keményen védi a negyedik helyet Hamiltontól, de végül simán összejön a csere.
49. kör: Webber 1.29.703, már csak 1.7 mp a hátránya Alonsoval szemben.
48. kör: A hatalmas előnnyel vezető Vettel szintén kerékcserére ment. Most Webberé a leggyorsabb kör, 1:29.945!
47. kör: Alonso és Hamilton a boxban járt.
46. kör: Webber jra gumicserére ment, simán visszajött Hamilton elé.
45. kör: Négy tizeddel nőtt a világbajnok előnye. Mögötte Alonso és Webber halad, az ausztrál fél perccel jár Hamilton előtt.
44. kör: Vettel előnye 7.2 mp, már csak hatalmas balszerencse foszthatja meg idei haramadik győzelmétől.
43. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Rosberg, Button, Petrov, Heidfeld, Massa, Schumacher.
42. kör: Vettel előnye 7.1 mp Alonsoval szemben..
41. kör: Vettel harmadszor járt gumicserén, hibátlanul dolgozott a Red Bull.
40. kör: Vettel előnye 24.4 mp, de még ki kell mennie gumicserére.
39. kör: Alonsóé a leggyorsabb kör, 1:30.953!
38. kör: Hamilton 1:31.586, majd Webber 1:31.005! A brit harmadik gumicseréjénél beragadt a jobb első kerék, mp-eket bukott a 2008-as világbajnok.
37. kör: Alonso is gumicserén járt, simán visszajött Webber elé.
36. kör: Webber, Button és Massa a boxban járt, a Ferrari hibája miatt alaposan lemaradt a brazil. Vettel 1:31.626!
35. kör: Vettel előnye 9.5 mp-re nőtt. Button az előzési zónában könnyedén elment Massa mellett.
34. kör: Vettel és Alonso tempója közel azonos, így nem is változott a különbség. Rosberg harmadszor járt gumicserén.
33. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Petrov, Massa, Button, Rosberg, Heidfeld, Buemi.
32. kör: Alonso két tizeddel csökkentette hátrányát, de még nagyon messze van a tavalyi világbajnoktól.
31. kör. Vettel 9.0 mp-cel vezet Alonso és 9.8 mp-cel Webber előtt.
30. kör: Alonso a DRS-zónában könnyedén elment Webber mellett.
30. kör: Vettel előnye már 8.7 mp, Webber viszont csak 4 tizeddel előzi Alonsót.
29. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Petrov, Massa, Button, Rosberg, Heidfeld, Schumacher.
28. kör: Vettel 1:31.700!
27. kör: Button újra a boxban, Vettel előnye 8.1 mp. Alonso 1:31.999!
26. kör: Vettel is a boxban járt. Alonsóé a leggyorsabb kör, 1:32.050.
25. kör: Vettel még mindig kint a pályán, így hatalmasra duzzadt az előnye.
24. kör: Alonso meglátogatta csapatatát, Button pedig az előzési zónában elment Massa mellett. A brazil jobb első gumija defektet kapott, gyorsan a boxba hajtott.
23. kör: Webber és Rosberg ismét gumicserén járt.
22. kör: A DRS-zónában Massa, majd picivel később Button is megelőzte a belső ívet feladó Rosberget. Vettel előnye már 6.6 mp.
21. kör: Massa nagy nehezen megelőzte Rosberget, de nem sokkal később a német kőkeményen visszavette a pozíciót. Hamilton másodszor járt gumicserén.
20. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Petrov, Heidfeld, Buemi.
19. kör: Massa a DRS-zónában újra próbálkozott, de Rosberg szépen kivédte a támadást. Vettel előnye 3.2 mp. Most Perezé a leggyorsabb kör, 1:32.261!!!
18. kör: Massa továbbra sem tudja megelőzni Rosberget, pedig lágy keverékű gumikon repeszt.
17. kör: Vettel már 3.1 mp-cel vezet csapattársa előtt.
16. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Petrov, Heidfeld, Buemi.
15. kör: Hamilton könnyedén elment a kemény keverégű gumikon haladó RosbergVettel mellett, így a negyedik helyre került. előnye 2.9 mp.
14. kör: Button a boxban, ismét Vettel vezet, de előnye csökkent Webberrel szemben.
13. kör: Webberé a leggyorsabb kör, 1:32.707 p! Hamilton egyre közelebb Rosberghez, de Massa újra megérkezett a nyakára.
12. kör: Vettel is gumicserére ment, simán visszajött Webber elé, de Button kint maradt, az élre került.
11. kör: Webber, Alonso és Rosberg is a boxban járt.
10. kör: Massa és Hamilton gumicserén járt, a mclarenes a boxban visszaelőzte a ferrarist.
9. kör: Vettel előnye már 5.6 mp. A DRS-zónában Massa könnyedén elment Hamilton mellett.
8. kör: Button hatalmas csatát vív Hamiltonnal, a 2009-es világbajnok ismét visszaelőzte csapattársát. Közben Felipe Massa megérkezett mögéjük.
7. kör: A célegyenes végén Button visszaelőzte Hamiltont, míg Rosberg némi szerencsével maga mögött tartotta Alonsót. A kör közepén aztán az előzési zónában a kétszeres világbajnok simán előzött.
6. kör: Vettel előnye 4.4 mp Webberrel szemben, Alonso pedig kergeti Rosberget. A két mclarenes egyre messzebb a legjobbaktól.
5. kör: Button folyamatosan "menekül" Hamilton elől, egyelőre sikerrel. Webber keményen és határozottan elment Rosberg mellett, így ismét a második helyen halad.
4. kör: Vettel előnye már 2.9 mp.
3. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Rosberg, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Massa, Petrov, Barrichello, Heidfeld.
2. kör: Vettel előnye 1.2 mp, míg Sergio Perez az első légterelő sérülése miatt máris a boxba hajtott. Hamilton a nyolcas kanyarban megtámadta Buttont, de sikertelenül. Vitalij Petrov meg akarta előzni Michael Schumachert, a német nekiment z orosz autójának. A hétszeres világbajnok légterelője megsérült, a boxba kellett mennie.
1. kör: Lewis Hamilton meg akarta előzni Webbert, de lecsúszott az ideális ívről, így Fernando Alonso és Jenson Button is megelőzte.
RAJT: Vettel simán megőrizte az első helyet, míg Nico Rosberg elment a porosabb ívről induló Mark Webber mellett.
14:00 ó.: A mezőny elindult a felvezető körre, Timo Glock a boxból indul. A bátor Kobajasi Kamui szombaton mért kör nélkül esett ki a Q1-ben, "megspórolt" három szett friss abroncsot.
13:45 ó.: Remek az idő az Istanbul Parkban, igaz elég erőteljes a szél a pályán. De egyelőre esély sincs arra, hogy más negatív körülmény befolyásolja a futamot.
13:30 ó.: Honlapunk olvasói a sanghaji verseny óta szavazhattak arról, ki nyeri az idei negyedik versenyt. A voksok 36.1 százalékával a sanghaji első, Lewis Hamilton végzett a legjobb helyen. A McLaren-Mercedes brit klasszisa mögött a címvédő Sebastian Vettel (26.8) és a kétszeres világbajnok Fernando Alonso (21.6) végzett.
13:15 ó: Szombaton csak egyszer próbálkozott Vettel a Q3-ban, de így is verhetetlennek bizonyult.
Íme a német versenyző pole-köre:
13:00 ó.: Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, megkezdjük közvetítésünket az isztambuli versenyről, a 62. F1-es világbajnokság negyedik versenyéről! Emlékeztetőül: szombaton Sebastian Vettel nyerte - idén negyedszer - az időmérő edzést a csapattárs Mark Webber, valamint Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Jenson Button előtt.