![]() |
|
Az Autodromo Nazionale |
NYILATKOZATOK AZ OLASZ NAGYDÍJ ELŐTT:
FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 3. HELY):
„Monza nagyon különleges versenynek számít a pilóták között: ez a világbajnokság leggyorsabb pályája, ez egészen fantasztikus és példanélküli érzésekkel tölt el bennünket! Az érzelmi okok is különlegesek, főleg akkor, ha a Ferrariért harcolsz. Ezt tavaly magam is megtapasztalhattam. Hihetetlen örömöt okozott a monzai győzelmem, ezt fokozta, hogy a Vörös Géppel sikerült nyernem! Elképesztő érzés volt, amikor a dobogón állva láttam a sok ezer Ferrari-szurkolót és a zászlóerdőt. Ezért is szeretnénk idén ismételni: egyértelmű a célunk, csak a győzelem jöhet szóba. Tisztában vagyunk azzal, hogy rendelkezünk a győzelemhez szükséges technikai háttérrel, de azt is tudjuk, nagyon erősek lesznek az ellenfeleink. Biztos vagyok abban, rendkívül izgalmas lesz a verseny!”
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 1. HELY):
„Monza különleges helyet foglal el az emlékeimben: itt nyertem először az F1-ben, 2008-ban a Toro Rossóval. Ezt sohasem felejtem el, összeszorult a szívem, amikor a dobogón álltam a hatalmas közönség előtt. Ez a szezon egyik legnehezebb versenye: a hosszú egyenesekben akár 320 km/ó fölé is mehetünk, egyértelműen ez a leggyorsabb F1-es pálya. Fizikailag ugyan nem igazán fáradunk el, de ettől még egyáltalán nem könnyű a feladatunk. A hosszú egyenesek miatt ugyanis kisebb vezetőszárnyak vannak az autón, így viszont kevésbé stabil a helyzetünk. A Parabolicában például a legkisebb hiba is végzetes lehet.”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 2. HELY):
„A Ferrari-szurkolók miatt egészen elképesztő a hangulat, ez lesz az év egyik legkiválóbb versenye. A helyszínt belengi a történelem szele, hiszen a királyi parkban már nyolcvan éve rendezik az Olasz Nagydíjat. Egyben ez a szezon legrövidebb futama, villámgyorsan lefutjuk a 300 km-es versenytávot. Hihetetlenül magas az átlagsebesség: ezért nagyon gyors autóra van szükségünk a hosszú egyenesekben. A kanyarokra azért kell a megfelelő leszorítóerő is. Sajnos ez a szezon utolsó európai futama, de ez van. Spában remek eredmény t értünk el, ezt szeretnénk megismételni Monzában is.”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 4. HELY):
„Nehéz lesz megtalálni az üdvözítő beállítást: tavaly Lewis az alacsony leszorítóerőre épülő konfigurációt választotta, én a jobb tapadásra szavaztam, a magas végsebesség kárára. Így hiába értem el kiváló köridőket, nem tudtam csatázni az első helyért, hiszen a hosszú egyenesekben nem kerültem elég közel a támadáshoz. Idén viszont megváltozhat a helyzet: hiszen idén másodszor lesz két DRS-zóna, ez elősegíti az előzéseket. Az első igen izgalmas lesz, hiszen nagyon nehéz csatázni a helyezésért, miközben az Ascari-kanyarba ér az ember. Kiváncsi vagyok, mit ér ezen a szakaszon a DRS. A második előzési zóna már konvencionálisabb a Parabolicánál.”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 5. HELY):
„Tavaly győztem Spában, majd kiestem Monzában. Remélem, idén fordított lesz a helyzet, hiszen Belgiumban nem fejeztem be a versenyt…Már túlléptem a legutóbbi futamon, már nagyon várom, hogy visszatérjünk Olaszországba. Go-kartosként rengeteg időt töltöttem ott, imádom ezt az országot! Optimistán várhatjuk a hétvégét: még sohasem nyertem Monzában, most viszont győzni akarok, jó eredménnyel szeretném zárni a futamot. Rendkívüli módon várom az időmérőt, hiszen a DRS hatalmas előnyt jelenthet, most tényleg a maximumot hozhatjuk ki az autónkból. Utána pedig jöhet egy igen erős verseny! Rendkívül szoros lesz a kvali, hiszen korlátlanul használhatjuk a DRS-t a négy hosszú egyenesben. Átlagban 20 km/órával lehetünk gyorsabbak körönként, sokkal nagyobb lesz a tempó, mint a versenyen.”
FELIPE MASSA (ÖSSZETETTBEN 6. HELY):
„Nagyon fontos hétvége előtt állunk. De nem amiatt, mert ez lenne az utolsó esélyünk arra, hogy megőrizzük világbajnoki esélyeinket. Ennél sokkal lényegesebb, hogy remek eredménnyel ösztönözzük magunkat és szurkolóinknak is nagyszerű hétvégét szerezzünk. Spában nem úgy sikerültek a dolgaink, ahogyan szerettük volna, a hideg idő és az abroncsgondok is nehezítették a feladatunkat. Remélem, ezen a hétvégén sokkal melegebb lesz, most előnybe kerülhetünk a gumik révén. Természetesen olyan autóra is szükségünk lesz, amelynek rendkívül magas a csúcssebessége. Monzában alacsony leszorítóerő szükséges, így kisebbek lesznek a vezetőszárnyak is. Szerintem rengeteg előzésre számíthatunk, hiszen rendkívül gyors pálya vár ránk.”
NICO ROSBERG (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 7. HELY):
„Sokat tanultunk a belgiumi versenyből, nagyon várom már a monzai hétvégét. Az autónk általában versenyképes a gyors pályákon, úgy érzem, tettünk egy lépést előre az elmúlt hetekben. Biztos vagyok abban, Olaszországban is sikeresek lehetünk. A napokban meglátogattam a gyárunkat, igazán elégedetté tettek a látottak.”
MICHAEL SCHUMACHER (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 8. HELY):
„Történelmi pályán rendezik az idei utolsó európai versenyt: itt mindig csodálatosan fogadtak a szurkolók, akik éveken át kitartóan támogattak. Spában jó eredményt értünk el a legutóbbi futamon, nagyon élveztem az előzéseket, sok helyet javítottam a futam alatt. Ezt nüöveli az önbizalmunkat az Olasz Nagydíj előtt, remélem, itt is csatázhatunk a minél jobb helyezésekért.”
ÍGY NYERT TAVALY FERNANDO ALONSO
Év | Versenyző | Konstruktőr | Helyszín |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | Monza |
2009 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | Monza |
2008 | Sebastian Vettel | Toro Rosso-Ferrari | Monza |
2007 | Fernando Alonso | McLaren-Mercedes | Monza |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | Monza |
2005 | Juan Pablo Montoya | McLaren-Mercedes | Monza |
2004 | Rubens Barrichello | Ferrari | Monza |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | Monza |
2002 | Rubens Barrichello | Ferrari | Monza |
2001 | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW | Monza |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | Monza |
1999 | Heinz-Harald Frentzen | Jordan-Mugen-Honda | Monza |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | Monza |
1997 | David Coulthard | McLaren-Mercedes | Monza |
1996 | Michael Schumacher | Ferrari | Monza |
1995 | Johnny Herbert | Benetton-Renault | Monza |
1994 | Damon Hill | Williams-Renault | Monza |
1993 | Damon Hill | Williams-Renault | Monza |
1992 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Monza |
1991 | Nigel Mansell | Williams-Renault | Monza |
1990 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Monza |
1989 | Alain Prost | McLaren-Honda | Monza |
1988 | Gerhard Berger | Ferrari | Monza |
1987 | Nelson Piquet | Williams-Honda | Monza |
1986 | Nelson Piquet | Williams-Honda | Monza |
1985 | Alain Prost | McLaren-TAG | Monza |
1984 | Niki Lauda | McLaren-TAG | Monza |
1983 | Nelson Piquet | Brabham-BMW | Monza |
1982 | René Arnoux | Renault | Monza |
1981 | Alain Prost | Renault | Monza |
1980 | Nelson Piquet | Brabham-Ford | Imola |
1979 | Jody Scheckter | Ferrari | Monza |
1978 | Niki Lauda | Brabham-Alfa Romeo | Monza |
1977 | Mario Andretti | Lotus-Ford | Monza |
1976 | Ronnie Peterson | March-Ford | Monza |
1975 | Clay Regazzoni | Ferrari | Monza |
1974 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford | Monza |
1973 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford | Monza |
1972 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | Monza |
1971 | Peter Gethin | BRM | Monza |
1970 | Clay Regazzoni | Ferrari | Monza |
1969 | Jackie Stewart | Matra-Ford | Monza |
1968 | Denny Hulme | McLaren-Ford | Monza |
1967 | John Surtees | Honda | Monza |
1966 | Ludovico Scarfiotti | Ferrari | Monza |
1965 | Jackie Stewart | BRM | Monza |
1964 | John Surtees | Ferrari | Monza |
1963 | Jim Clark | Lotus-Climax | Monza |
1962 | Graham Hill | BRM | Monza |
1961 | Phil Hill | Ferrari | Monza (teljes pálya) |
1960 | Phil Hill | Ferrari | Monza (teljes pálya) |
1959 | Stirling Moss | Cooper | Monza |
1958 | Tony Brooks | Vanwall | Monza |
1957 | Stirling Moss | Vanwall | Monza |
1956 | Stirling Moss | Maserati | Monza (teljes pálya) |
1955 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | Monza (teljes pálya) |
1954 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | Monza |
1953 | Juan Manuel Fangio | Maserati | Monza |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | Monza |
1951 | Alberto Ascari | Ferrari | Monza |
1950 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo | Monza |