Tökéletes lesz-e a monzai Ferrari-ünnep?

Szerző: shLétrehozva: 2011. szeptember 8. 13:57
Ennél szebben nem is búcsúzhatna a száguldó cirkusz az idei európai szezontól: a világ leggyorsabb és egyik legszebb pályája várja ugyanis a „záróbulira” a mezőnyt. A Ferrari ugyan ebben az évben „csak” egy győzelmet aratott, de biztos, hogy a maranellói csapat fanatikusai elárasztják majd a monzai Autodromo Nazionalét! A történelmi helyszínen mindig is izgalmas és látványos futamot láthatott a közönség, most sem lesz másként. A pálya vonalvezetése még mindig lenyűgöző, az FIA által kijelölt két DRS-zóna pedig garantálja, rengeteg előzésre kerül sor. A tavalyi világbajnok és idén is éllovas Sebastian Vettel újabb hatalmas lépést tehet az elsőség irányába, erre minden esélye meg is van. Hiszen ki ne emlékezne rá, 2008-ban még a Toro Rosso pilótájaként éppen Monzában ünnepelte F1-es pályafutása első diadalát, amikor a pole-ból indulva mutatott fityiszt a többieknek.

 

Az Autodromo Nazionale  

NYILATKOZATOK AZ OLASZ NAGYDÍJ ELŐTT:

FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 3. HELY):


„Monza nagyon különleges versenynek számít a pilóták között: ez a világbajnokság leggyorsabb pályája, ez egészen fantasztikus és példanélküli érzésekkel tölt el bennünket! Az érzelmi okok is különlegesek, főleg akkor, ha a Ferrariért harcolsz. Ezt tavaly magam is megtapasztalhattam. Hihetetlen örömöt okozott a monzai győzelmem, ezt fokozta, hogy a Vörös Géppel sikerült nyernem! Elképesztő érzés volt, amikor a dobogón állva láttam a sok ezer Ferrari-szurkolót és a zászlóerdőt. Ezért is szeretnénk idén ismételni: egyértelmű a célunk, csak a győzelem jöhet szóba. Tisztában vagyunk azzal, hogy rendelkezünk a győzelemhez szükséges technikai háttérrel, de azt is tudjuk, nagyon erősek lesznek az ellenfeleink. Biztos vagyok abban, rendkívül izgalmas lesz a verseny!”

SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 1. HELY):

„Monza különleges helyet foglal el az emlékeimben: itt nyertem először az F1-ben, 2008-ban a Toro Rossóval. Ezt sohasem felejtem el, összeszorult a szívem, amikor a dobogón álltam a hatalmas közönség előtt. Ez a szezon egyik legnehezebb versenye: a hosszú egyenesekben akár 320 km/ó fölé is mehetünk, egyértelműen ez a leggyorsabb F1-es pálya. Fizikailag ugyan nem igazán fáradunk el, de ettől még egyáltalán nem könnyű a feladatunk. A hosszú egyenesek miatt ugyanis kisebb vezetőszárnyak vannak az autón, így viszont kevésbé stabil a helyzetünk. A Parabolicában például a legkisebb hiba is végzetes lehet.”

MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 2. HELY):

„A Ferrari-szurkolók miatt egészen elképesztő a hangulat, ez lesz az év egyik legkiválóbb versenye. A helyszínt belengi a történelem szele, hiszen a királyi parkban már nyolcvan éve rendezik az Olasz Nagydíjat. Egyben ez a szezon legrövidebb futama, villámgyorsan lefutjuk a 300 km-es versenytávot. Hihetetlenül magas az átlagsebesség: ezért nagyon gyors autóra van szükségünk a hosszú egyenesekben. A kanyarokra azért kell a megfelelő leszorítóerő is. Sajnos ez a szezon utolsó európai futama, de ez van. Spában remek eredmény t értünk el, ezt szeretnénk megismételni Monzában is.”

JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 4. HELY):

„Nehéz lesz megtalálni az üdvözítő beállítást: tavaly Lewis az alacsony leszorítóerőre épülő konfigurációt választotta, én a jobb tapadásra szavaztam, a magas végsebesség kárára. Így hiába értem el kiváló köridőket, nem tudtam csatázni az első helyért, hiszen a hosszú egyenesekben nem kerültem elég közel a támadáshoz. Idén viszont megváltozhat a helyzet: hiszen idén másodszor lesz két DRS-zóna, ez elősegíti az előzéseket. Az első igen izgalmas lesz, hiszen nagyon nehéz csatázni a helyezésért, miközben az Ascari-kanyarba ér az ember. Kiváncsi vagyok, mit ér ezen a szakaszon a DRS. A második előzési zóna már konvencionálisabb a Parabolicánál.”

LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 5. HELY):

„Tavaly győztem Spában, majd kiestem Monzában. Remélem, idén fordított lesz a helyzet, hiszen Belgiumban nem fejeztem be a versenyt…Már túlléptem a legutóbbi futamon, már nagyon várom, hogy visszatérjünk Olaszországba. Go-kartosként rengeteg időt töltöttem ott, imádom ezt az országot! Optimistán várhatjuk a hétvégét: még sohasem nyertem Monzában, most viszont győzni akarok, jó eredménnyel szeretném zárni a futamot. Rendkívüli módon várom az időmérőt, hiszen a DRS hatalmas előnyt jelenthet, most tényleg a maximumot hozhatjuk ki az autónkból. Utána pedig jöhet egy igen erős verseny! Rendkívül szoros lesz a kvali, hiszen korlátlanul használhatjuk a DRS-t a négy hosszú egyenesben. Átlagban 20 km/órával lehetünk gyorsabbak körönként, sokkal nagyobb lesz a tempó, mint a versenyen.”

FELIPE MASSA (ÖSSZETETTBEN 6. HELY):

„Nagyon fontos hétvége előtt állunk. De nem amiatt, mert ez lenne az utolsó esélyünk arra, hogy megőrizzük világbajnoki esélyeinket. Ennél sokkal lényegesebb, hogy remek eredménnyel ösztönözzük magunkat és szurkolóinknak is nagyszerű hétvégét szerezzünk. Spában nem úgy sikerültek a dolgaink, ahogyan szerettük volna, a hideg idő és az abroncsgondok is nehezítették a feladatunkat. Remélem, ezen a hétvégén sokkal melegebb lesz, most előnybe kerülhetünk a gumik révén. Természetesen olyan autóra is szükségünk lesz, amelynek rendkívül magas a csúcssebessége. Monzában alacsony leszorítóerő szükséges, így kisebbek lesznek a vezetőszárnyak is. Szerintem rengeteg előzésre számíthatunk, hiszen rendkívül gyors pálya vár ránk.”

NICO ROSBERG (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 7. HELY):

„Sokat tanultunk a belgiumi versenyből, nagyon várom már a monzai hétvégét. Az autónk általában versenyképes a gyors pályákon, úgy érzem, tettünk egy lépést előre az elmúlt hetekben. Biztos vagyok abban, Olaszországban is sikeresek lehetünk. A napokban meglátogattam a gyárunkat, igazán elégedetté tettek a látottak.”

MICHAEL SCHUMACHER (MERCEDES GP, ÖSSZETETTBEN 8. HELY):

„Történelmi pályán rendezik az idei utolsó európai versenyt: itt mindig csodálatosan fogadtak a szurkolók, akik éveken át kitartóan támogattak. Spában jó eredményt értünk el a legutóbbi futamon, nagyon élveztem az előzéseket, sok helyet javítottam a futam alatt. Ezt nüöveli az önbizalmunkat az Olasz Nagydíj előtt, remélem, itt is csatázhatunk a minél jobb helyezésekért.”

ÍGY NYERT TAVALY FERNANDO ALONSO

AZ OLASZ NAGYDÍJ EDDIGI GYŐZTESEI:
Év Versenyző Konstruktőr Helyszín
2010 Fernando Alonso Ferrari Monza
2009 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes Monza
2008 Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari Monza
2007 Fernando Alonso McLaren-Mercedes Monza
2006 Michael Schumacher Ferrari Monza
2005 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes Monza
2004 Rubens Barrichello Ferrari Monza
2003 Michael Schumacher Ferrari Monza
2002 Rubens Barrichello Ferrari Monza
2001 Juan Pablo Montoya Williams-BMW Monza
2000 Michael Schumacher Ferrari Monza
1999 Heinz-Harald Frentzen Jordan-Mugen-Honda Monza
1998 Michael Schumacher Ferrari Monza
1997 David Coulthard McLaren-Mercedes Monza
1996 Michael Schumacher Ferrari Monza
1995 Johnny Herbert Benetton-Renault Monza
1994 Damon Hill Williams-Renault Monza
1993 Damon Hill Williams-Renault Monza
1992 Ayrton Senna McLaren-Honda Monza
1991 Nigel Mansell Williams-Renault Monza
1990 Ayrton Senna McLaren-Honda Monza
1989 Alain Prost McLaren-Honda Monza
1988 Gerhard Berger Ferrari Monza
1987 Nelson Piquet Williams-Honda Monza
1986 Nelson Piquet Williams-Honda Monza
1985 Alain Prost McLaren-TAG Monza
1984 Niki Lauda McLaren-TAG Monza
1983 Nelson Piquet Brabham-BMW Monza
1982 René Arnoux Renault Monza
1981 Alain Prost Renault Monza
1980 Nelson Piquet Brabham-Ford Imola
1979 Jody Scheckter Ferrari Monza
1978 Niki Lauda Brabham-Alfa Romeo Monza
1977 Mario Andretti Lotus-Ford Monza
1976 Ronnie Peterson March-Ford Monza
1975 Clay Regazzoni Ferrari Monza
1974 Ronnie Peterson Lotus-Ford Monza
1973 Ronnie Peterson Lotus-Ford Monza
1972 Emerson Fittipaldi Lotus-Ford Monza
1971 Peter Gethin BRM Monza
1970 Clay Regazzoni Ferrari Monza
1969 Jackie Stewart Matra-Ford Monza
1968 Denny Hulme McLaren-Ford Monza
1967 John Surtees Honda Monza
1966 Ludovico Scarfiotti Ferrari Monza
1965 Jackie Stewart BRM Monza
1964 John Surtees Ferrari Monza
1963 Jim Clark Lotus-Climax Monza
1962 Graham Hill BRM Monza
1961 Phil Hill Ferrari Monza (teljes pálya)
1960 Phil Hill Ferrari Monza (teljes pálya)
1959 Stirling Moss Cooper Monza
1958 Tony Brooks Vanwall Monza
1957 Stirling Moss Vanwall Monza
1956 Stirling Moss Maserati Monza (teljes pálya)
1955 Juan Manuel Fangio Mercedes Monza (teljes pálya)
1954 Juan Manuel Fangio Mercedes Monza
1953 Juan Manuel Fangio Maserati Monza
1952 Alberto Ascari Ferrari Monza
1951 Alberto Ascari Ferrari Monza
1950 Giuseppe Farina Alfa Romeo Monza

 

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu