„Az elmúlt hetekben tapasztalt hatalmas javulás ellenére is úgy megyünk Spába, hogy jól tudjuk, a körülmények nem jelentenek előnyt számunkra. Természetesen azzal is tisztában vagyunk, hogy új csomagunk révén bizonyosan harcban lehetünk a pontszerző helyekért. Szeretnénk előrelépni a konstruktőrök között a negyedik helyről” – jelentette ki a wokingiak főnöke.
A McLaren hátránya öt pont a harmadik helyen álló Ferrarival szemben, vagyis Lewis Hamiltonnak és Heikki Kovalainennek is jól kell szerepelnie ahhoz, hogy ledolgozza a különbséget. Igaz, sokat segíthet, hogy a maranellóiaknál Kimi Räikkönen társa ezúttal is a Valenciában pocsékul szereplő Luca Badoer lesz, csodával érne fel, ha utóbbi beférne Belgiumban a legjobb nyolc közé.
„Csodálatos eredményeket értünk el Spában, tízszer győztünk, Lewis és Heikki is imádja a pályát. Nagyon várjuk már ezt az érdekesnek ígérkező futamot” – tette hozzá Whitmarsh.
Az elmúlt hetekben sokan találgatták, mi lehet az oka a McLaren feltámadásának. Az idény feléig másról sem szóltak a hírek és a futamok, mint a McLaren gyengélkedéséről. A tavalyi világbajnok brit klasszis és csapattársa is szenvedett, egyikük sem gondolhatott dobogós helyezésre. A Német Nagydíjon aztán csak a balszerencse és a korai defekt húzta keresztül Hamilton győzelmi álmait, Magyarországon pedig össze is jött a nagy siker. Vasárnap Valenciában az élről induló világbajnok második lett.
Jonathan Neale általános igazgató szerint az utóbbi időben már körönként 3 tizedes pluszt ad a versenyzőknek az egyre jobban működő energia-visszanyerő rendszer, vagyis a KERS, a motor is több erőt biztosít Lewis Hamiltonnak és Heikki Kovalainennek. A szakember úgy véli, a mostani sikerek már a jövő évre is reményt adnak, a mérnökök kiváló tapasztalatokkal és remek önbizalommal fejleszthetik a 2010-es kocsit.