„Olyan F-1-re lenne szükség, amelyben jóval kevesebb pénzt költenénk. Minden szempontból mérlegelnünk kell a feltételeket, mielőtt az autógyárral egyetértésben végleges döntésre jutunk. Minden bizonytalan, a folytatás a pénzügyi helyzettől függ” – jelentette ki a sportvezető a Jomiurinak.
A Toyota 2002-ben csatlakozott a Formula-1-hez, óriási összeget költött a sikerek érdekében. A csapat tizenkét dobogós helyezést ünnepelhetett, de egyelőre elmaradt a futamgyőzelem. Pedig általános vélekedés, hogy az istálló rendelkezett az egyik legmagasabb költségvetéssel a száguldó cirkuszban, de ez sem volt elég a tartós és kimagasló sikerekhez.
A gyár távozásáról már régóta pletykálnak, sőt az elmúlt napokban ismét felerősödött ez a vélekedés. Ugyanis bejelentették, hogy Jarno Trulli után Timo Glock szerződését sem hosszabbítják meg 2010-re, helyükre pedig egyelőre senki sem „pályázik” hivatalosan.
A Toyota ugyan elkötelezte magát a következő szezonra, de az anyacég továbbra sem fogadta el a csapat jövő évre szóló költségvetését.