Emeljük meg a kalapunkat Sebastian Vettel előtt, bár egyértelmű, a Ferrari és Fernando Alonso szurkolói most bármi mást szívesebben tennének! A német versenyző azonban újabb csúcsot kaparintott meg a száguldó cirkuszban, beteljesítette sokak jóslatát. Két évvel ezelőtt az akkor még a Toro Rossóért hajtó ifjonc minden idők legfiatalabb kvalifikáció-, majd futamgyőztese lett, most pedig Lewis Hamilton elé kerülve immár a legfiatalabb világbajnok!
Vettel elképesztő tartással és elszántsággal harcolta meg ezt a hétvégét, pedig két futammal korábban egy motorhiba miatt már-már temette a közvélemény. Akkor az élről esett ki a német klasszis, 25 pontos hátrányba került Fernando Alonsóval szemben. De Vettel nem adta fel, simán győzött Brazíliában, most pedig Abu-Dzabiban sem adott esélyt ellenfeleinek. Első volt a szombati időmérőn, vasárnap pedig…TÖKÉLETESEN VERSENYZETT!
A szezon leggyorsabb pilótája – a 10 edzéselsőség rendkívül beszédes – a rajtnál majdnem elveszítette pozícióját, de utána a korai biztonsági autós szakasz sem zavarta meg, sőt! Megállíthatatlanul robogott a cél felé, mintha nem is a világbajnoki cím lenne a tét.
Lewis Hamilton ugyan sokáig megpróbált lépést tartani a red bullossal, de belátta, nincs és nem is lesz esélye a futamgyőzelemre. A 2008-as világbajnok már csak a csodában bízhatott, de Abu-Dzabiban Sebastian Vettelnek hívták a csodát!
A német esélyt sem adott arra, hogy a szezon közben folyamatosan panaszkodó csapattárs, Mark Webber legyen a Red Bull első egyéni világbajnoka. Az ausztrál korán a mezőny közepébe süllyedt, onnan nem volt visszaút. Úgy tűnt, az ausztrál bele is törődött sorsába, az idény legvégére végképp kiderült, tudása nem elég arra, hogy feltartóztassa káprázatos tudású márkatársát…
Hogy mi okozta a Ferrari bukását? Nem biztos, sőt valószínű, hogy Abu-Dzabi Nagydíja „csak” igazságot szolgáltatott. A maranellóiak gépe ugyanis a szezon jelentős részében lassabb volt a Vörös Bika konstrukciójánál, így végső soron az erőviszonyok érvényesültek a pontverseny végeredményében. Persze, foglalkozhatunk azzal is, hogy Webber korán „kicsalta” a boxba kerékcserére Alonsót, aki aztán beragadt a középmezőnybe. Igen, így volt, de azért ideje éppenséggel lett volna arra a spanyolnak, hogy előrébb keveredjen. De a Renault két versenyzője, és Nico Rosberg is tartotta magát a kétszeres világbajnok előtt, aki kétségbeesetten próbálkozott, de nem tudott előzni…
Nyilvánvaló, a bővebb szezonértékelés a következő napok-hetek fő témája lesz, de bármily keserű is most a Ferrari- és a Alonso-drukkerek szája íze, bizony Sebastian Vettel megérdemelten lett világbajnok!!!
ABU-DZABI NAGYDÍJA (55 KÖR, 305.355 KM)
CÉL: SEBASTIAN VETTEL NYERTE ABU-DZABI NAGYDÍJÁT, MÖGÖTTE HAMILTON ÉS BUTTON A DOBOGÓS!!! ALONSO A HETEDIK HELYEN ÉRT CÉLBA, ÍGY ELVESZÍTETTE A PONTVERSENYT!!! DUPLÁZOTT A RED BULL: SEBASTIAN VETTEL A VILÁGBAJNOK, MINDEN IDŐK LEGFIATALABB GYŐZTESE!!!
55. kör: VETTEL ISMÉT ÁTHALADT A CÉLVONALON, ALONSO MÉG MINDIG CSAK HETEDIK!!! AZ UTOLSÓ KÖR JÖN!!!
54. kör: Vettel ismét áthaladt a célvonalon!
53. kör: Vettel újabb km-ekkel került közelebb álmai megvalósításához! Alonso NEM TUD elmenni Petrov mellett.
52. kör: Vettel előnye 10.4 mp Hamiltonnal szemben. A brit nem is erőlteti az üldözést, valószínűleg beletörődött abba, hogy nem maradt esélye a világbajnoki címre. Alonso ismét lecsúszott az ideális ívről...
51. kör: Webber megérkezett az autóját túlerőltető Alonso mögé, sokat csúszkál a spanyol. Rosberg 7.5 mp-cel előzi a spanyolt...
50. kör: Alonso még mindig nem tudja támadni Petrovot... Vettel 9.9 mp-cel vezet Hamilton előtt.
49. kör: Hamilton 1:41.274, de 11.2 mp a hátránya Vettellel szemben. Alonso 6.4 mp-cel marad el Rosbergtől, pedig még őt is meg kellene előznie...
48. kör: Vettel, Button, Hamilton, Rosberg, Kubica, Petrov is Alonso előtt.
47. kör: Kubica a boxban, simán bejött Petrov és Alonso elé! Vettel!!! Közel a német világbajnoki címe. Alonsónak három (!!!) versenyzőt kell(ene) megelőznie!
46. kör: Alonsónak még mindig nincs esélye az előzésre. A kigyorsításnál ugyanis jobb a Renault. DRÁMA! DRÁMA! DRÁMA! Kubica kerékcserére készül...
45. kör: Vettel magabiztosan vezet, most már "csak" a többiek pozíciója miatt kell aggódnia. Persze egy műszaki hiba mindent megváltoztatna. Kubica 22.9 mp-cel előzi Alonsót.
44. kör: Button 1:42.380! Kubica 22.7 mp-cel előzi Alonsót. Körök óta nincs akció, de pattanásig feszülnek az idegek, a leintésig kiszámíthatatlan a helyzet.
43. kör: A Ferrari rádión buzdítja Alonsót, akinek előznie kell, nincs más választása!!!
42. kör: Button 1:42.401! Kubica 22.6 mp-cel előzi Alonsót. A spanyol tehetetlen a Renault-val szemben...
41. kör: Kubica 22.2 mp-cel előzi Alonsót. A spanyol még mindig nem tudja megelőzni Petrovot...
40. kör: Button a boxban, a negyedik helyre tért vissza. Kubica már 21.5 mp-cel előzi Alonsót, ez a tempókülönbség döntő lehet.
39. kör: Vettel lassan utoléri a kerékcsere előtt álló Buttont. Kubica újabb 1.2 mp-et adott Alonsónak, bajban a spanyol és a Ferrari!
38. kör: Kubica még alaposan belerondíthat Alonso terveibe, lassan olyan előnye lesz, hogy kerékcsere esetén is a spanyol elé térhet vissza...
37. kör: Tovább javult Alonso helyzete, Hülkenberg kerékcserére ment. De a spanyolnak még meg kell előznie Petrovot és Rosberget!!!
36. kör: Vettel már 10.3 mp-cel jár Hamilton előtt, a britnek egyre kevesebb az esélye a világbajnoki címre. Ugyanez vonatkozik Webberre is!
35. kör: Vettel 1:42.942, már 9.0 mp-cel előzi Hamiltont! Alonso még mindig Petrov mögött.
34. kör: Picit javult Alonso helyzete, Kobajasi kiment kerékcserére.
33. kör: Button mögött Vettel már 8.2 mp-cel előzi Hamiltont. Alonso a 11., Webber a 12.
32. kör: Hamilton panaszkdik, hogy egyre rosszabb a bal első gumi tapadása. A brit szíve szerint visszamenne a boxba, de ettől eltanácsolta a McLaren.
31. kör: Vettel 1:43.302, már 7.4 mp-cel előzi Hamiltont! A brit majdnem nekiment Kubicának, de megúszta...
30. kör: Hamilton támadja Kubicát, szinte letolja a pályáról.
29. kör: Vettel újabb öt tizedet adott Hamiltonnak. Mit tud tenni Alonso??? A spanyol sokadszorra csúszott le az ívről, pokoli elszántsággal üldözi Petrovot.
28. kör: Vettel már 4.6 mp-cel előzi Hamiltont, Petrov még mindig feltartja Alonsót.
27. kör: Hamilton simán elment Kobajasi mellett. Vettel 1:43.564!
26. kör: Button vezet és 1:44.339-cel övé a legjobb köridő! Vettel 3.2 mp-cel előzi Hamiltont. Alonso még mindig Petrov mögött hajt...
25. kör: Vettel a boxban! A német simán visszatért Hamilton elé!!! Kobajasi és Kubica beékelődött a német és a brit közé.
24. kör: Hamilton a boxban, Alonso pedig támadás közben lecsúszott az ívről. De még visszajött Webber elé!
23. kör: Alonso beragadt Petrov mögé, pedig mindenképpen meg kell előznie a világbajnoki címért!
22. kör: Vettel előnye 1.8 mp. A 2006-ban futball-világbajnok és aranylabdás Fabio Cannavaro a Ferrari boxában szurkol.
21. kör. Hamilton két tizedet hozott, de Alonsónak meg kell előznie a gumicserén már szintén átesett Rosberget és Petrovot.
20. kör: Vettel előnye 2.1 mp-re nőtt.
19. kör: Vettel előnye már 1.8 mp, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Kobajasi, 5. Kubica. Heidfeld 1.44.636!
18. kör. Vettel előnye 1.6 mp, Alonso a 12., Webber a 13. Heidfeldé a legjobb köridő, 1:44.982!
17. kör: Vettel előnye ismét nőtt, immár 1.5 mp. Alonso 1.0 mp-cel előzi Webbert.
16. kör: Alonso a boxban, a kerékcsere után is megcsúszott. Simán visszajött Webber elé!!! Ez volt az első kulcsfontosságú momentum a futamon!!! Webber túl sok időt töltött Alguersuari mögött. Az ifjoncot ugyan a Red Bull B-csapata foglalkoztatja, de Jaime spanyol...
15. kör: Vettel előnye 1.0 mp, két kör óta nem módosult a különbség. Webber sokkal gyorsabb Alonsónál, a spanyolnak ki kellene mennie gumicserére, már nagyon csúszkál.
14. kör: Nem változott a különbség Vettel és Hamilton között. Massa a boxba hajtott gumicserére, de nem tudott visszamenni Webber elé.
13. kör: Vettel újabb két tizedet bukott, már a nyomában jár Hamilton! Alonso a negyedik, Webber a tizenhatodik.
12. kör: Vettel előnye már csak 1.1 mp, Webber máris kerékcserére ment, mindössze a 16. helyre tért vissza.
11. kör. Vettel előnye 1.7 mp, az utolsó szektorban hozott vissza három tizedet. Alonso már 2.0 mp-cel előzi a bizonytalan Webbert.
10. kör: Hamiltoné volt a legjobb idő az első és a második szektorban, de utána Vettel volt a gyorsabb, csak 1 tizeddel csökkent a különbség.
9. kör: Ismét Vettelé a legjobb köridő (1:45.337 p), már 2.1 mp-cel vezet. Webber sok apró hibával vezet, feltűnően ideges.
8. kör: Vettel újabb három tizedet adott Hamiltonnak, Alonso hátránya már 5.6 mp. Webber lecsúszott az ívről, súrolta a védőkorlátot.
7. kör: Vettel előnye 1.2 mp, Alonso nem tud menni Buttonnal. De Webber sincs támadási pozícióban a spanyollal szemben.
6. kör: Vettel simán megőrizte az első helyet, mögötte sem változott a sorrend. A német versenyző gyorsan 1.1 mp-es előnyre tett szert, de virtuálisan a negyedik helyen haladó Alonso a "világbajnok".
5. kör: Továbbra is a biztonsági autó diktálja a tempót, Schumacher már a boxutcából figyeli az eseményeket. A safety car a kör végén hagyja el a pályát! Hamilton majdnem felöklelte Vettelt, le is csúszott az ívről.
4. kör: A televíziós visszajátszás azt mutatja, hogy Alonso a szükségesnél alacsonyabb fordulatszámon rajtolt, ezért előzte meg Button.
3. kör: Fokozódnak az izgalmak, hiszen az új rajt újabb előzési lehetőséget kínál. Még mindig takarítják az ötös kanyart.
2. kör: A top5 sorrendje Vettel, Hamilton, Button, Alonso és Webber.
1. kör: A biztonsági autó várja a mezőnyt, többen azonnal a boxutcába hajtott. A versenybíróság döntése alapján a versenyzők levághatják az ötös kanyart.
RAJT: Vettel eljött az első helyen, míg Alonsót megelőzte Button. Webber maradt az ötödik. Rosberg mellett a hideg gumin megcsúszott Schumacher, a megpördülő hétszeres világbajnok autójára "rámászott" Liuzzi. JÖN A BIZTONSÁGI AUTÓ!!!
13:55 ó: A Red Bull-főnök Christian Horner az utolsó pillanatokban nyilatkozott a BBC-nek. "Ez is csak egy verseny, igaz hatalmas a tét. Mindkét versenyzőnk világbajnok lehet, számos forgatókönyv létezik. Menniük kell és meg is tudják csinálni!"
13:50 ó: Fernando Alonso öltözködik a rajtrácson, lassan felölti versenyoverállját. A spanyol fenomén első ferraris évében lehet világbajnok, ugyanúgy, mint 2007-ben Kimi Räikkönen.
13:45 ó: A rajt után 35 perccel kezdődik a naplemente, ezért is nevezik nappali-esti futamnak Abu-Dzabi Nagydíját. Ez egyedülálló a száguldó cirkusz világában. Spanyolország uralkodója, I. János Károly is a rajtrácson cseveg, nem is kérdés, Fernando Alonso sikeréért szorít.
13:40 ó: Remek az idő Abu-Dzabiban, az előrejelzések szerint a futamot sem zavarja meg az eső. Ez pedig elvileg kedvezhet Seba Vettelnek, aki igazán akkor reménykedhet a világbajnoki címben, ha megnyeri a 61. Formula-1-es világbajnokság utolsó futamát. Hátránya ugyanis 15 pont az élen álló Fernando Alonsóval szemben.
13:30 ó: A múltidézés után térjünk vissza a jelenbe. A Red Bull és Sebastian Vettel az idei utolsó futamra is parádés formában érkezett. A német versenyzőt csak a második szabadedzésen szorította le az élről Lewis Hamilton. Vettel szombaton tizedszer nyert idén időmérő edzést, mögüle Hamilton, Fernando Alonso, Jenson Button és Mark Webber rajtolhat.
VETTEL SZOMBATI POLE-KÖRE
13:20 ó: A McLaren hetedik világbajnoka, Lewis Hamilton 2008-ban (5 győzelem, 10 dobogó) diadalmaskodott a wokingiakkal. Mindössze egy szezonnal korábban mutatkozott be a száguldó cirkuszban, akkor egy ponttal maradt le az összetett verseny első helyéről. Tavalyelőtt elképesztő izgalmak után, két kanyarral a Brazil Nagydíj leintése előtt került vissza az ötödik helyre, amely révén egy ponttal megelőzte a versenyen győztes Felipe Massát. Az 1985. január 7-én született brit pilóta 70 futamon 14 győzelmet aratott, 35 alkalommal állt dobogóra.
 |
Lewis Hamilton |
|
13:15 ó: A Ferrari kilencedik világbajnoka, a McLarentől (!) elhappolt Kimi Räikkönen 2007-ben (6 győzelem, 12 dobogó) örvendeztette meg a maranellói csapatot és szurkolótáborát. A wokingiakkal 2003-ban és 2005-ben második helyig jutó finn klasszis legendásan hűvös, higgadt és picit „kívülálló” alakja volt a száguldó cirkusznak. Diadalát parádés hajrájának és a mclarenes belső csatának köszönhette. A tavalyi szezon után a rali-világbajnokság résztvevője lett, sokan még most is visszavárják az F-1-be. Az 1979 október 17-én született pilóta az F-1-ben 155 futamon 18 győzelmet aratott, 62 alkalommal állt dobogóra.
 |
Kimi Räikkönen |
|
13:10 ó: A McLaren hatodik világbajnoka, Mika Häkkinen 1998-ban (8 győzelem, 11 dobogó) és 1999-ben (5 győzelem, 10 dobogó) diadalmaskodott a wokingiakkal. A rendkívül higgadt és csodálatos technikával rendelkező finn klasszis sok éven át küzdött azért, hogy végre kiváló autóba ülhessen. Diadalai évében és később is pazar csatákat vívott Michael Schumacherrel, számos emlékezetes manőverrel örvendeztette meg a sportág szerelmeseit. A 2001-es szezon után egy éves szünetet tartott pályafutásában, az F-1-be azonban már nem tért vissza. Az 1968. szeptember 28-án született finn legenda 161 futamon 20 győzelmet aratott, 51 alkalommal állt dobogóra.
 |
Mika Häkkinen |
|
13:00 ó: A Ferrari nyolcadik világbajnoka, Michael Schumacher 2000 (9 győzelem, 12 dobogó), 2001-ben (9 győzelem, 14 dobogó), 2002-ben (11 győzelem, 17 dobogó), 2003-ban (6 győzelem, 8 dobogó), 2004-ben (13 győzelem, 15 dobogó) örvendeztette meg a maranellói csapatot és szurkolótáborát. A Benettonnal 1994-ben és 1995-ben nyert összetettben, az F-1 történetének legeredményesebb versenyzője. A német legenda nevéhez rengeteg sportági rekord fűződik, ő az egyedüli hétszeres világbajnok, ő nyert egyedül sorozatban ötször. A 2006-os szezont követően visszavonult, idén tért vissza immár a Mercedes GP tagjaként. A 2010-es idényben azonban egyszer sem került a top3-ba. Az 1969 január 3-án született fenomén 267 futamon 91 győzelmet aratott, 154 alkalommal állt dobogóra.
 |
Michael Schumacher |
|
12:45 ó: A McLaren ötödik világbajnoka, Ayrton Senna 1988-ban (8 győzelem, 11 dobogó), 1990-ben (6 győzelem, 11 dobogó) és 1991-ben (7 győzelem, 12 dobogó) diadalmaskodott a wokingiakkal. Sokan őt tartják a száguldó cirkusz legnagyobb alakjának, pedig a címek tekintetében hárman is megelőzik. Karizmatikus alakját imádták a szurkolók, még ellenségei sem vonták kétségbe képességeit. Sajnos egy szomorú mérföldkő is a nevéhez fűződik, ő az utolsó olyan pilóta, aki FMár 1984-ben is csak fél pont választotta el az első -1-es futamon veszítette életét. Az 1950. március 21-én született ikon 1994. május 1-jén Imolában szenvedett halálos balesetet. Pályafutása során 161 versenyen 41 győzelmet aratott, 80 alkalommal állt dobogóra.
 |
Ayrton Senna |
|
12:40 ó: A McLaren negyedik világbajnoka, Alain Prost 1985 (5 győzelem, 11 dobogó), 1986-ban (4 győzelem, 11 dobogó) és 1989-ben (4 győzelem, 11 dobogó) diadalmaskodott a wokingiakkal. Már 1984-ben is csak fél pont választotta el az első helytől, majd megkezdte káprázatos sikersorozatát. A száguldó cirkusz történetének „Professzora” legendák egész sorával vívott többségében sikeres csatákat, a legfényesebb és legkeményebb harcot Ayrton Sennával írta. A francia ikonja csapatvezetőként is szerepelt az F-1-ben, kevés sikerrel. Összesen 199 futamon állt rajthoz, 51 győzelmet aratott, 106 alkalommal volt dobogós.
 |
Alain Prost |
|
12:35 ó: A Ferrari hetedik világbajnoka, Jody Scheckter 1979-ben aratta diadalát, Dél-Afrika első F-1-es sikerét aratta. Nagy győzelme szezonjában 3 futamot nyert, hatszor állt dobogóra. Huszonegy éven át a maranaellóiak utolsó világbajnoka volt. Az 1950. január 29-én született sportember 112 F-1-es futamon 10 győzelmet ünnepelt, 33 alkalommal volt dobogós.
 |
Jody Scheckter |
|
12:30 ó: A McLaren második világbajnoka, James Hunt 1976-ban aratta diadalát, amelyhez hozzájárult Niki Lauda súlyos németországi versenybalesete is. A brit pilóta korának egyik, ha nem a legnagyobb F-1-es nőcsábásza és életcsászára volt, különc viselkedésével hatalmas sztár lett. Diadalának évében hat győzelmet aratott, nyolc alkalommal volt dobogós. Az 1947. augusztus 29-én született pilóta 1993. június 15-én szívrohamban hunyt el. F-1-es karrierje során 92 futamon 10 győzelmet aratott, 23 alkalommal volt dobogós.
 |
James Hunt |
|
12:25: Múltidézőnk egyetlen olyan tagján a sor, aki a Ferrarival és a McLaren is világbajnok volt. Niki Lauda 1975-ben (5 győzelem, 8 dobogó) és 1977-ben (3 győzelem, 10 dobogó) okozott óriási örömöt Enzo Ferrari világhírű csapatának, a közbülső szezonban pedig majdnem halálra égett a híres-hírhedt Nürburgringen. Az osztrák ikon a Brabham-istálló érintésével 1982-ben került a McLarenhez, amellyel 1984-ben (5 győzelem, 9 dobogó) fél pontos különbséggel – ez a valaha volt legkisebb előny – nyert összetettben Alain Prost előtt. Az 1949. február 22-én született sportember 171 F-1-es futamon 25 győzelmet aratott, 54 alkalommal állt dobogóra.
 |
Niki Lauda |
|
12:15 ó: A McLaren első világbajnoka, Emerson Fittipaldi 1974-ben aratta a csapattörténeti diadalt, két évvel azután, hogy a Lotusszal már világbajnok volt. A brazil pilóta abban a szezonban három győzelmet aratott, hét alkalommal állt dobogóra. A rendkívül népszerű versenyző egy évvel később második volt összetettben, majd a száguldó cirkusz első brazil tulajdonú istállóhoz szerződött, ott már nem volt igazán sikerélménye. Az 1946. december 12-én született Fittipaldi 144 F-1-es versenyen 14 győzelmet aratott, 35 alkalommal állt dobogóra.
 |
Emerson Fittipaldi |
|
12:10 ó: A Ferrari ötödik világbajnoka, John Surtees egyedüllő sportrekord „tulajdonosa”. Ő az egyedüli olyan sportember a világon, aki motorversenyzőként és Formula-1-es pilótaként is világbajnok volt. A száguldó cirkuszban 1964-ben diadalmaskodott, két győzelmet aratott, négyszer állt dobogóra. Az 1934. feburár 11-én született legenda az F-1-ben 113 versenyen 6 diadalt aratott, 24-szer állt dobogóra. Mind a mai napig köztiszteletben álló tagja az autó- és motorsport világának.
 |
John Surtees |
|
12:00 ó: A Ferrari negyedik világbajnoka, Phil Hill 1961-ben nyert összetettben. Az amerikai sportember 1958-ban került a száguldó cirkuszba és legnagyobb diadala után 1966-ig szerepelt. A dicsőség évében mindössze két győzelmet aratott, de hat dobogójának köszönhetően végül mégis első helyen zárt. Az 1927. április 20-án született versenyző 2008. . augusztus 28-án távozott az élők sorából. Negyvennyolc F-1-es futamon 3 győzelmet aratott.
 |
Phil Hill |
|
11:50 ó: A Ferrari harmadik világbajnoka, Mike Hawthorn 1958-ban nyert összetettben. A brit sportember 1952-ben került a száguldó cirkuszba és legnagyobb diadala után el is hagyta az F-1-et. A dicsőség évében mindössze egy győzelmet aratott, de hét dobogójának köszönhetően végül mégis első helyen zárt. Az 1929. április 10-án született versenyző 1959. 59. január 22-én közúti balesetben veszítette életét. Negyvenhét F-1-es futamon állt rajthoz, 3-szor győzött.
 |
Mike Hawthorn |
|
11:40 ó: A Ferrari második világbajnoka, Juan Manuel Fangio négy különböző istállóban nyert ötször összetettben. A maranellóikat 1956-ban örvendeztette meg sikerével. Abban a szezonban három futamgyőzelmet ünnepelhetett, pályafutása során 51 versenyből 24 alkalommal bizonyult verhetetlennek. Hosszú évtizedeken át ő számított az F-1 legsikeresebb pilótájának, legalábbis a világbajnoki címek tekintetében. Az 1911. június 24-én született legenda 1995. július 17-én távozott az élők sorából.
 |
Juan Manuel Fangio |
|
11:30 ó: A Ferrari első világbajnoka azonnal duplázott, Alberto Ascari 1952-ben és 1953-ban diadalmaskodott. Érdekesség, hogy ő a maranellóiak legendája óta egyetlen olasz világbajnokot sem ünnepelhettek a száguldó cirkuszban. Az 1918. július 13-án született Ascari 1955. május 26-án veszítette életét egy versenyt megelőző bemutatóköre során. Összesen 32 F-1-es futamon állt rajthoz, 13 győzelmet aratott.
 |
Alberto Ascari |
|
11:25 ó: Mark Webber vagy Sebastian Vettel F-1-es történelmet írhat, a Red Bull-csapat ugyanis még sohasem nyert világbajnoki címet a pilóták között. Fernando Alonso a Ferrari 16., míg Lewis Hamilton a McLaren 13. diadalát arathatná.
11:15 ó: Egyértelmű eredményt hozott honlapunk szavazása, a szurkolók napokon át voksolhattak az idei szezon győztesére. Olvasóink szerint a pontversenyben éllovas Fernando Alonso (65.9 %) nyeri immár harmadszor az összetett versenyt! Mögötte az Abu-Dzabiban is az élről induló Sebastian Vettel (13.9 %) következik, majd Mark Webber (11.8 %) és Lewis Hamilton (8.4 %). KÖSZÖNJÜK OLVASÓINK SZAVAZATAIT!!!
A VILÁGBAJNOKI ESÉLYEK:
ALONSO A VILÁGBAJNOK, HA...
- Győz vagy második
- Harmadik vagy negyedik helyen ér célba, és Webber nem nyer
-
Ötödik helyen ér célba, és Vettel vagy Webber nem nyer (ha Vettel nyer,
azonos pontszámmal zárnak, ugyanannyi 1., 2. és 3. helyezéssel – a 4.
pozíciók tekintetében Vettel 3–2-re nyer)
- Hatodik helyen végez, Webber legfeljebb harmadik, és Vettel nem nyer
- Hetedik vagy nyolcadik lesz, Webber pedig nem dobogós, és Vettel nem nyer
- Kilencedik helyen ér célba, Webber legfeljebb ötödik, és Vettel legfeljebb harmadik
- Tizedik lesz, Webber legfeljebb hatodik, és Vettel legfeljebb harmadik
- Nem szerez pontot, de Webber legfeljebb hatodik, Vettel legfeljebb
harmadik, Hamilton pedig nem nyer (Ha egyik ellenfele sem nyer, egyenlő
pontszám esetén Alonso 5 győzelmének köszönhetően világbajnok.)
WEBBER A VILÁGBAJNOK, HA...
- Győz, és Alonso nem második
- Második helyen ér célba, Alonso legfeljebb hatodik, Vettel pedig nem
nyer (ha Vettel nyer, azonos pontszám alakul ki kettejük között, de a
németnek öt győzelme lesz az ausztrál 4-ével szemben)
- Harmadik lesz, Alonso legfeljebb hetedik, Vettel pedig nem nyer
- Negyedik, Alonso legfeljebb kilencedik, Vettel pedig nem nyer
- Ötödik helyen ér célba, Alonso legfeljebb tizedik, Vettel pedig
legfeljebb harmadik (Ha Webber és Vettel sem győz, de azonos pontszám
alakul ki közöttük, az ausztrál több második helyezésének – jelenleg
4–2-re állnak e tekintetben – köszönhetően világbajnok lesz)
VETTEL A VILÁGBAJNOK, HA...
- Győz Abu-Dzabiban, és Alonso legfeljebb ötödik
- Második helyen ér célba, Alonso legfeljebb kilencedik, Webber pedig legfeljebb ötödik
HAMILTON A VILÁGBAJNOK, HA...
- Nyeri az utolsó versenyt, Alonso nem gyűjt pontot, Webber legfeljebb hatodik, Vettel pedig legfeljebb harmadik