Robert Kubica vezérletével a csapat remekelt az idei szezon első felében, a lengyel pilóta a csapattárs Nick Heidfeld előtt meg is nyerte a Kanadai Nagydíjat. Utána azonban jelentősen visszaesett a BMW, sőt a hajrára nem csak a Ferrari és a McLaren, hanem a sokáig küszködő Renault is megelőzte, legalábbis a futamokon, összetettben azért megőrizte harmadik helyét.
„Jövőre a Formula-1 történetének legnagyobb változásaival szembesül – kezdte Theissen. – Az aerodinamikai szabályok miatt az autók egészen másként néznek majd ki 2009-ben. A slick-gumik visszatérnek, és bevezetik a teljesen új KERS-technológiát. Ezek alaposan átalakíthatják az erővonalakat. De ez a rendkívül nagy kihívást igénylő forgatókönyv sem változtat a célunkon: 2009-ben már harcolni akarunk a világbajnoki címekért”.
Sokak szerint a BMW az idei szezon második felére megadta magát a fejlesztési „háborúban”, hiszen már korán megszerezte első futamgyőzelmét. A montreali kettős diadal után azonban visszaesett a csapat teljesítménye, sőt Kubica kiemelt támogatása helyett Heidfeld felzárkóztatásáért dolgozott. Pedig egy jobb taktika révén a lengyel versenyző reális esélyekkel pályázhatott volna a világbajnoki címre…
„Büszkék vagyunk a sikeres szezonra, ismét megvalósítottuk ambiciózus céljainkat. Három esélyessé változtattuk a legjobbak versenyét, amely addig két favorit küzdelmét hozta. Először nyertünk futamot, ráadásul sokkal hamarabb, mint azt gondoltuk. Persze, ezek a sikerek növelték az étvágyunkat, a célok korai megvalósítása sem tette kényelmessé a csapat tagjait” – mondta a BMW motorsport-igazgatója.
Mario Theissen azt is elismerte, a szezon második felében is folyamatosan próbálkoztak új fejlesztésekkel, de azok már kevés sikert hoztak.
„Sajnos az ellenfelek növelték az előnyünket velünk szemben. Ebből tanulunk, hiszen 2009-ben már a világbajnokságért szállunk harcba” – tette hozzá a csapat legfőbb pilótája.
Az összetettben negyedik helyen záró Robert Kubica úgy vélte, rendkívül nehéz és hosszú szezon záródott vasárnap a Brazil Nagydíjjal.
„Ez volt életem legkeményebb éve – kezdte értékelését a krakkói versenyző. – Sajnos, a szezon második felére elmaradtunk a fejlesztésekben. De így is nagyot léptünk előre 2007-hez képest. Nem adtam fel futamot műszaki hiba miatt, majdnem a szezon végéig harcolhattam a világbajnoki címért. A csapat csodálatos munkát végzett, büszkék lehetünk az eredményeinkre. Magamat nem szeretném különösebben dicsérni, de úgy vélem, nagyszerűen teljesítettem. Szinte mindig nagyon gyors voltam, megmutathattam képességeimet. De olyan versenyző vagyok, aki mindig győzni akar. Számomra már a második hely is vereséggel ér fel”.