AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJ ÖSSZEFOGLALÓJA:
Végre! A Formula-1 Melbourne-ben bőségesen bepótolta azt, amit Szahírban „elmulasztott”. A bahreini szezonnyitó után mindenki arról panaszkodott, hogy végtelenül unalmas és eseménytelen volt a futam, de most minden másként alakult.
Persze, kellett az is, hogy az Albert Parkban eső előzte meg a rajtprocedúrát, de a főszerepet a versenyzők alakították. Voltak pozitív és negatív hősök, szinte percenként kapta fel az ember a fejét egy bravúr vagy egy meglepő baki láttán. Pedig nem változott a mezőny a bahreini futam óta, de mintha kicserélték volna a fiúkat. Ilyen eseménydús versenyekkel szerezhetik vissza a szurkolók és a támogatók bizalmát.
Meglepő, de a tavalyi világbajnok és a 2009-as melbourne-i futamon még a Brawn GP alkalmazottjaként diadalmaskodó Jenson Button „csak” egy, de annál fontosabb cselekedettel került a főszereplők közé. A brit pilóta remekül időzítette gumicseréjét, a lágyabb abroncsok pedig kitartottak a leintésig. A McLaren klasszisa csak egyszer látogatta meg csapatát, de ezzel el is döntötte a győzelem kérdését, hibátlanul őrizte első helyét.
Igaz, ehhez kellett az élről induló Sebastian Vettel kiesése is, a német fenomén az élről szállt ki. Állítja fékhiba miatt búcsúzott, de ez még inkább növelheti bosszúságát. Bahreinben szintén megnyerte az időmérőt, majd a nagydíjon is vezetett, de műszaki hiba miatt csak negyedik lett. Szinte semmit sem tudott kihozni a két pole adta előnyből, ez még visszaüthet.
Button mögött az a Robert Kubica lett a második, akit sokan leírtak, amikor a Renault-hoz igazolt. A lengyel versenyző azonban a rajt utáni kavarodást kihasználva feljött a kilencedik helyről, majd kihasználta Vettel kiesését, mindenkit maga mögött tartott. A krakkói pilóta máris megcáfolta azt az állítást, hogy idén csak a négy topcsapat alkalmazottja keveredhet a dobogóra.
Feliep Massa visszatérése után másodszor is bekerült a legjobb háromba, pedig egyáltalán nem remekelt Melbourne-ben. Sokat hibázott, nem mindig találta az ideális ívet, de végül csak bejött harmadiknak. Ennek csapattársa, Fernando Alonso örült a legkevésbé, lévén gyorsabb volt a brazilnál, de előzni nem tudott. A kétszeres világbajnok egyébként már az elején bajba került, a rajt után a mezőny végére került, amikor Schumi kiforgatta.
A 2008-as világbajnok Lewis Hamilton most nem lett dobogós, pedig remekül küzdött, villámgyors volt, de a végén majdnem kiesett, amikor a figyelmetlen Mark Webber meglökte. Pedig a mclarenes éppen meg akarta előzni Alonsót, hogy Massa és Kubica nyomába eredjen. Lett volna esélye a sorozatos előzésre, de a red bullos elvette ezt az esélyt.
A Mercedes most sem remekelt, Nico Rosberg szerencsével lett ötödik, míg Michael Schumacher a rajtbaleset után már csak a középmezőnyben autózott.
ALONSO ÉS SCHUMI RAJTBALESETE:
1. | J. Button | McLaren-Mercedes | 1:33:36.531 ó |
2. | R. Kubica | Renault | 12.034 |
3. | F. Massa | Ferrari | 14.488 |
4. | F. Alonso | Ferrari | 16.304 |
5. | N. Rosberg | Mercedes Grand Prix | 16.683 |
6. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 29.898 |
7. | V. Liuzzi | Force India-Mercedes | 59.847 |
8. | R. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:00.536 |
9. | M. Webber | Red Bull-Renault | 1:07.319 |
10. | M. Schumacher | Mercedes Grand Prix | 1:09.391 |
11. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:11.301 |
12. | P. de la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:14.084 |
13. | H. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 2 kör |
14. | K. Chandhok | HRT-Cosworth | 5 kör |
![]() |
|
Fotó: Reuters |
![]() |
|
Fotó: Reuters |
![]() |
|
Fotó: Reuters |
NYILTAKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS UTÁN:
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 1. HELY):
„Tavaly nem sokkal a vége előtt estem ki, most az lesz a legfontosabb, hogy célba érkezzek. Most kőkemény taktikát dolgoztunk ki a vasárnapi versenyre, hiszen mindenki teli tankkal indul Ez Mark hazai futama, picit mókás, hogy tavaly ő vette el tőlem a rajtelsőséget Németországban…Mostani pozíciómat akár visszavágásként is értékelhetem. Remek eredményt értem el, a csapat is boldog lehet a sikerünkkel. Sokat javultunk az időmérőre, az autóm sokkal gyorsabb lett. A végén már csak azért kellett izgulnunk, hogy lesz-e eső vagy sem. A célegyenes előtti kanyarban hibáztam, de ettől eltekintve remekül sikerült a gyors köröm. Nagyon várom már a versenyt, jó érzés, hogy ismét az élről indulhatok. Azt még nem tudjuk, milyen váratlan események történnek majd a futamon, az Albert Parkban általában izgalmas és érdekes versenyeket futunk. Van, amikor bejön a safety car is, van amikor nem. De most még boldog vagyok.”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 2. HELY):
„Nagyon, nagyon jól mentem. Seb és én is olyan terülteken próbáltunk időt megtakarítani, amelyeken kevés erre az esély. Emiatt sokat kockáztattunk. Fontos volt számomra, hogy ne ismételjem meg a szerényebb bahreini teljesítményemet, ott hibáztam a Q3-ban, csak a negyedik sorba kerültem. Természetesen nem örülök a mostani rajtsorrendnek, de biztos vagyok abban, nagy csatát vívunk majd a futamon. A pálya és az időjárás is alaposan próbára tehet bennünket. Vasárnap hosszú délutánunk lesz, hosszú versennyel, amelyen esély van arra, hogy bejöjjön a biztonsági autó.”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, 3. HELY):
„Jól sikerült az időmérőnk. Tudtuk, hogy nagyon nehéz feladat lesz a Red Bull legyőzése. Ezért arra törekedtünk, hogy maximalizáljuk a teljesítményünket. Ezért számít remek eredménynek a harmadik helyem. Bahreinhez hasonlóan most is szeretnénk dobogóra állni a hosszú versenyen. De az lesz a legfontosabb, hogy befejezzük a futamot, aztán meglátjuk, hogy elég gyorsak leszünk-e a győzelemhez.”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 11. HELY):
„Nem voltam elég gyors. A megfelelő tapadás is hiányzott az autómból. Pedig úgy éreztem, mindent kipréseltem a kocsimból. Sajnos nem értem el megfelelő eredményt, de ettől még sikeres lehetek a versenyen.

Hatalmas Red Bull-fölényt hozott az időmérő edzés a 61. Formula-1-es világbajnokság Ausztrál Nagydíján: Sebastian Vettel a bahreini verseny után ismét az élről indulhat. Mark Webber szerezte meg a második, míg Fernando Alonso a...
Tovább a teljes cikkhez »