„Úgy jósoljuk, hogy 280 millióról akár 175 millióra is visszaeshet az éves bevételünk – szögezte le a szakember. – Tudjuk, hogy drasztikusan csökkentenünk kell a kiadásainkat, ha vissza szeretnénk nyerni a bevételeinket a 2010-es és 2011-es szezonra. Nyereségünk jelentős része a támogatóink reklámjaiból származik, ezek az összegek pedig jelentősen csökkennek a gazdasági válság miatt”.
Ron Dennis a lap vasárnap megjelent számában nyilatkozott, az interjú azonban napokkal korábban készült. A wokingiak főnöke akkor még nem tudhatta, hogy a hétvégére egy csapattal csökken (?) az F-1 mezőnye, ugyanis a Honda bejelentette távozását a sorozatból. Igaz, még nem reménytelen a helyzet, több lehetséges befektető is jelentkezett a japán istálló felvásárlására.
A McLaren szilárdnak tűnő anyagi háttérrel rendelkezik: a részvények 40 százalékát a Mercedes birtokolja. További 30-30 százalékkal bír a bahreini kezekben lévő Mumtalakat, valamint Ron Dennis és szaúdi üzleti társa, Mansour Ojjeh. Főszponzorként pedig a Vodafone és a Santander támogatja az istállót.
„A történelem is megmutatta, hogy még egészen különleges múlttal rendelkező csapatok is tönkremehetnek a Formula-1-ben. Több lábon álló háttér nélkül senki sem maradhat korlátlan ideig a sportágban” – mondta nemrég Dennis.
A csapatfőnök egyik legfőbb támaszának számító Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója úgy véli, az F-1-re is ráfér a költségcsökkentés, e nélkül újabb csapatok kerülhetnek pénzügyi béklyóba.
„A következő két évben legalább felére kell csökkentenünk a kiadásokat – szögezte le. – A Mercedes-Benz azonban költséghatékonyan segíti a csapatot. A befektetett pénz többszörösét nyertük vissza Lewis Hamilton világbajnoki címével. A pozitív hatás a média-megjelenésben és visszhangban, valamint a közvélemény tekintetében is jelentkezett.”