A SPORTHIRADO.HU VASÁRNAP 8 ÓRÁTÓL ÉLŐBEN SZÁMOL BE A JAPÁN NAGYDÍJ (53 KÖR, 307.741 KM) ESEMÉNYEIRŐL!!!
A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA, ITT!!!
Győzelmek száma | Versenyző | Győzelem éve |
6 | Michael Schumacher | 1995, 1997, 2000, 2001, 2002, 2004 |
2 | Gerhard Berger | 1987, 1991 |
Ayrton Senna | 1988, 1993 | |
Damon Hill | 1994, 1996 | |
Mika Häkkinen | 1998, 1999 | |
Fernando Alonso | 2006, 2008 |
NYILATKOZATOK A JAPÁN NAGYDÍJ ELŐTT:
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 1. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Bizakodó vagyok, remélem, hogy jó eredményt érünk el Szuzukában. Tavaly sikeres volt a csapat Japánban, most is így szerepelhet. Az idei futam előtt a Ferrarié a lélektani előny, egyértelmű, hogy sokat lendített az ellenfelünkön a legutóbbi két verseny megnyerése. A pontverseny azonban továbbra is nyílt, ezért is jó, hogy van némi előnyöm. De nem jelentős a különbség, igaz a semminél azért sokkal jobb…Valamennyi versenyző imádja a szuzukai pályát, én is várom már a futamot! Úgy érzem, hogy versenyképesek leszünk ezen a hétvégén, a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtanunk.”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, 2. HELY):
„Folyamatosan tartom a kapcsolatot a csapattal, ezért nagyon jól tudom, Maranellóban még most is milyen boldogok az emberek a szingapúri győzelmem miatt. Ennek én is örülök, de a nagy munka még előttünk áll. A sorozatban aratott két győzelmemmel csökkentettem a hátrányomat, de még nem mi állunk az élen. Most lesz igazán komoly a helyzet, de vannak tapasztalataink az ilyen kemény hajráról. Egy apró lépést sem tehetünk visszafelé, mindent bele kell adnunk a sikerért. Még mindig öt esélyese van a világbajnokságnak. Azt pedig már többször láthattuk idén, hogy pillanatok alatt változnak az erőviszonyok. Még bármi megtörténhet! Az viszont biztos, bárki is hibázik ebből az ötösből, az jelentős hátrányba kerül…De továbbra is hiszek abban, ha mindig dobogós leszek, akkor odaérhetek a végén. Majd Abu Dzabiban kiszámoljuk, mire voltam jó ebben az évben.”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 3. HELY):
„Tavaly jártam először Szuzukában, hiszen előtte két alkalommal Fudzsiban versenyeztünk. Az is remek pálya volt, de a mostani helyszín a világ legnagyszerűbb pályái közé tartozik. Igazán a mi kedvünkre való a vonalvezetése, csak precíz vezetéssel lehetsz eredményes! Nincs hely a hibázásra: nagyon közel vannak a védőfalak, bármilyen rontásért súlyos árat kell fizetned. Ez a pálya is szép történelemmel bír, már első itteni futamom előtt is Senna és Prost jutott eszembe Szuzukáról. Hihetetlen csatákat vívtak…Különleges élményt jelentett, amikor először jártam személyesen a két kiváló versenyző párharcának helyszínén. Van egy befejezetlen küldetésem Szuzukában…Tavaly mindent megtettem a győzelemért, de nem jött össze. Idén sincs más választásom, nyernem kell, hogy visszahozzam az esélyeimet a világbajnoki címre. Ezért küzdök majd a pénteki első szabadedzés kezdetétől!
JAPÁN NAGYDÍJ, 1990: AYRTON SENNA LETT A VILÁGBAJNOK...
JAPÁN NAGYDÍJ, 1989: ALAIN PROST LETT A VILÁGBAJNOK...
Győzelmek száma | Konstruktőr | Győzelem éve |
8 | McLaren | 1977, 1988, 1991, 1993, 1998, 1999, 2005, 2007 |
7 | Ferrari | 1987, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 |
3 | Benetton | 1989, 1990, 1995 |
Williams | 1992, 1994, 1996 | |
2 | Renault | 2006, 2008 |
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 4. HELY):
„Szuzuka elvileg kedvezhet az autónknak, de oda kell mennünk és ezt be is kell bizonyítanunk. Magabiztosak lehetünk, hiszen az idei kocsink mindenhol képes a jó eredményre. Tavaly nagyszerűen szerepeltem, úgy érzem, idén is hasonlóan sikeres leszek. A Ferrari sokat javult az elmúlt versenyeken, de nem feledkezhetünk meg a McLarenről sem. Még sokan harcolunk a világbajnoki címért, nagyon szoros a verseny. Bármi megtörténhet, de csak magunkra kell figyelnünk!”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, 5. HELY):
„Formula-1-es pályafutásom jelentős részében Japánban dolgoztam, ezért mindmáig második hazámnak tekintem az országot. Tokió egyike a világ legszebb városainak, végtelenül érdekes hely. Szuzuka pedig tökéletes házigazdája a Japán Nagydíjnak, egyike a világ legcsodálatosabb pályainak. Hatlmas kihívást jelent a versenyzők számára. Imádom a szuzukai napokat, a lelkes közönséget, a létesítmény elhelyezkedését. Már többször értem el jó eredményt ezen a versenyen, igaz győzni még nem sikerült. De ez a pálya kedvez a vezetési stílusomnak, bizakodva várom a hétvégét. Továbbra is nyílt a világbajnoki címért zajló harc, de már nincs lehetőség a hibázásra. A pontversenyben van némi hátrányom, de tudom, még megnyerhetem a címet. Szeretném 2011-ben is viselni az 1-es rajtszámot!”
![]() |
|
Ilyen a szuzukai pálya | Fotó: www.fia.com |
Év | Versenyző | Konstruktőr | Helyszín |
2009 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | Szuzuka |
2008 | Fernando Alonso | Renault | Fudzsi |
2007 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | Fudzsi |
2006 | Fernando Alonso | Renault | Szuzuka |
2005 | Kimi Räikkönen | McLaren-Mercedes | Szuzuka |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | Szuzuka |
2003 | Rubens Barrichello | Ferrari | Szuzuka |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | Szuzuka |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari | Szuzuka |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | Szuzuka |
1999 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Szuzuka |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren-Mercedes | Szuzuka |
1997 | Michael Schumacher | Ferrari | Szuzuka |
1996 | Damon Hill | Williams-Renault | Szuzuka |
1995 | Michael Schumacher | Benetton-Renault | Szuzuka |
1994 | Damon Hill | Williams-Renault | Szuzuka |
1993 | Ayrton Senna | McLaren-Ford | Szuzuka |
1992 | Riccardo Patrese | Williams-Renault | Szuzuka |
1991 | Gerhard Berger | McLaren-Honda | Szuzuka |
1990 | Nelson Piquet | Benetton-Ford | Szuzuka |
1989 | Alessandro Nannini | Benetton-Ford | Szuzuka |
1988 | Ayrton Senna | McLaren-Honda | Szuzuka |
1987 | Gerhard Berger | Ferrari | Szuzuka |