A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA, ITT!!!
A jeongami pályán csak a bő két hete rakták le az utolsó aszfaltréteget, mivel az építkezés a rossz időjárási körülmények miatt hónapokat csúszott. Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) versenyigazgatója múlt hétfőn utazott el a Szöultól nagyjából 400 km-re fekvő létesítmény utolsó bejárására, s ezt követően döntött arról, hogy október 24-én lehet F-1-es futamot rendezni a helyszíne.
A DÉL-KOREAI NAGYDÍJ PÁLYÁJA A RED BULL SZIMULÁCIÓJÁN
NYILATKOZATOK A DÉL-KOREAI NAGYDÍJ ELŐTT:
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 1. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Nagyszerű dolog, hogy elkészült ez a közös fotó, jó érzés, hogy ezekkel a srácokkal lehetek közös képen. Emlékeszem arra, amikor a korábbi szezonok legjobbjairól vagy gyerekkori hőseimről készült ilyen fotó. Roppant izgalmas és érdekes ez az idény, sokszor változott a győztes személye. Most pedig még mindig öten harcolunk a világbajnoki címért. Egyikünk sem került véletlenül ebbe a pozícióba…Három verseny maradt hátra, sok pontot gyűjthetünk még. Egyértelmű, ezen a hétvégén is a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtanunk. Úgy tűnik, ezen a pályán is remek csatát vívhatunk, nagyon várom már, hogy pénteken beleülhessek az autómba!”
FERNANDO ALONSO (FERRARI, 2. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Kedvezőek az eddigi benyomásaim a pályáról. Az elmúlt hetekben szimulátoron térképeztük fel, eddig nem értek meglepetések. De a valósággal csak pénteken ismerkedhetünk meg. Érdekesnek tűnik a vonalvezetés, amelynek főleg az utolsó szektora lesz élvezetes, legalábbis a mi szempontunkból. Melyik pályához hasonlít? Az első szektor nagy részt olyan, mint Bahreinben, hosszú egyenesekkel, majd éles fékezéssel, amikor 180 fokot kell fordulnunk. A második rész már Törökországra hasonlít, főleg a tizenegyes kanyar, amely az isztambuli nyolcas kanyart idézi. A záró szektor pedig Abu-Dzabit juttatja az eszembe. Az új pályákon mindig sokat kell körözni, ezért még hosszúnak tűnnek azok az órák, amelyek elválasztanak a pénteki szabadedzéstől. Látványos versenyre van kilátás, több előzési pontot is találtam már. Főleg a hármas kanyarban lesz erre lehetőség, amikor keményen kell fékezni.”
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 3. HELY):
„Tavaly jobban mentek a dolgaim, így örülnöm kell annak, hogy egyáltalán ilyen helyzetben vagyok. Az autóm nagyon erős, ez bebizonyosodott az elmúlt futamokon. De most fejest ugrunk az ismeretlenbe, de úgy érzem, itt sem lesznek gondjaim, éppen ellenkezőleg. Újabb kiváló eredményt várok magamtól. Az első szektor ugyan nem kedvez nekünk, de a másodikban és a harmadikban már a legjobbak között lehetünk. Majd meglátjuk…Ez is egy érdekes pálya, várom a versengést!”
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 4. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Szimulátoron már kipróbáltam a Korean International Circuit-öt, első benyomásaim nagyon pozitívak. Papíron ez a pálya kedvezhet az autónknak! Az első szektor hosszú egyenesekből és a végén éles kanyarokból áll, az ilyeneket a McLaren-Mercedesnek találták ki, itt mi lehetünk a legerősebbek. A középső és az utolsó részen a bátor vezetés lesz a nyerő, ez is nekem fekszik. Remélem, valóban így történik majd, és a balszerencsés versenyek után lesz egy jó hétvégénk is!”
JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, 5. HELY ÖSSZETETTBEN):
„Mindig érdekes helyzetet teremt, amikor új pályával ismerkedünk. A koreai pedig igen izgalmasnak tűnik, különböző stílusok keverednek a vonalvezetésben. Számos előzési lehetőséget kínál, főleg a három egyenes végén. De még az utolsó kanyargós részen is lehet támadni. Gyors pályának tűnik a koreai verseny helyszíne, a falak közel vannak…Érdekes kihívást kínál. Az új pályákon pedig számos váratlan esemény történhet, nem csak a futamon. De biztosra veszem, a csapatok, a versenyzők és a szervezők is mindent megtesznek azért, hogy sikeres legyen az esemény.”
![]() |
|
A pálya alaprajza | Fotó: www.fia.com |