Az időmérő edzés alapján nem számít meglepetésnek Button diadala, de azért a végén izgulnia is kellett. A brit klasszis ugyan nagy fölénnyel vezetett a futam első harmadánál, de Nakadzsima Kazuki balesete miatt a biztonsági autó eltüntette a különbségeket. A Brawn-Mercedes pilóta ezután is biztosan uralta a versenyt, simán maga mögött tartotta Vettelt és Kubicát.
A végére azonban fogyni kezdett Button és a német sztár szuperlágy abroncsa, így a BMW lengyel klasszisa alaposan megközelítette a kettőst. A hajrában aztán Kubica meg is támadta Vettelt, aki az egyik kanyarban már pozícióhátrányban volt, de ráhúzta kocsiját a rivális autójára. Mindkét kocsi megsérült: a lengyel röviddel a baleset után a falnak csúszott, míg Vettel három keréken araszolt a cél felé, de az utolsó előtti kanyarban megállt. A mezőny így a biztonsági autó mögött ért célba, mert a baleset miatt rengeteg roncsdarab került a pályára.
A futam nagy meglepetését jelentette, hogy a tizennyolcadik helyről induló Lewis Hamilton végül negyedik lett. A Ferrari betlizett, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is kiesett.
Az új szabályoknak köszönhetően roppant izgalmas futamot látott a közönség, könnyen elképzelhető, hogy a legutóbbi két szezonnál is izgalmasabb sorozat vette kezdetét. Pedig 2007-ben és 2008-ban is az utolsó futam döntött a világbajnoki cím sorsáról…
1. | Jenson Button | Nagy-Britannia | Brawn-Mercedes | 1:34:15,784 ó |
2. | Rubens Barrichello | Brazília | Brawn-Mercedes | 0,807 mp |
3. | Lewis Hamilton | Nagy-Britannia | McLaren-Mercedes | 2,914 |
4. | Timo Glock | Németország | Toyota | 4,435 |
5. | Fernando Alonso | Spanyolország | Renault | 4,879 |
6. | Nico Rosberg | Németország | Williams-Toyota | 5,722 |
7. | Sebastien Buemi | Svájc | Toro Rosso-Ferrari | 6,004 |
8. | Sebastien Bourdais | Franciaország | Toro Rosso-Ferrari | 6,298 |
9. | Adrian Sutil | Németország | Force India-Mercedes | 6,335 |
10. | Nick Heidfeld | Németország | BMW-Sauber | 7,085 |
11. | Giancarlo Fisichella | Olaszország | Force India-Mercedes | 7,374 |
12. | Jarno Trulli | Olaszország | Toyota | 1,604 |
13. | Mark Webber | Ausztrália | Red Bull-Renault | 1 kör |
ÉLŐ KÖZVETÍTÉS Z AUSZTRÁL NAGYDÍJRÓL:
58. kör: A safety car mögött ért célba a mezőny: a Brawn GP kettős győzelmet aratott. Jenson Button a 2006-os Magyar Nagydíj után nyert ismét futamgyőzelmet a száguldó cirkuszban.
57. kör: Vettel végül még is megállt. Így a legjobb nyolc sorrendje: Button, Barrichello, Trulli, Hamilton, Glock, Alonso, Rosberg, Buemi.
56. kör: Barrichello "megörökölte" a második helyet, mögötte Trulli a harmadik.
55. kör: Kubica elment Vettel mellett, de a két autó összeütközött. A BMW hamarosan a falnak ment, meg is állt, majd Vettel három kerékkel csoszogott tovább. Beküldték a biztonsági autót.
53. kör: Elfogyott Rosberg szuperlágy gumija, Trulli és Hamilton is elment mellette.
52. kör: Egyre izgalmasabb: Button és Vettel szuperlágy abroncsokon, míg Kubica kemény keveréken halad a cél felé. A lengyel még harcban lehet a győzelemért. Barrichello simán megelőzte Rosberget a negyedik helyért.
50. kör: Továbbra is Button vezet Vettel és Kubica előtt. Barrichello a boxban. A brazil pilóta csak Rosberg mögé tért vissza, az ötödik helyre.
48. kör: Rosberg igyekszik, 1:27,706-ra módosította a futam legjobb idejét.
46. kör: Massa autója váratlanul lelassult. Button is másodszor jár a boxban. Massa feladta a versenyt!
45. kör: Vettel a csapatánál, Barrichello elé jött vissza.
44. kör: Rosberg a boxban.
43. kör: A Brawn brit klasszisa már 5,4 mp-cel vezet, miközben Hamilton másodszor is a boxban járt, Massa elé tért vissza. Räikkönen ismét meglátogatta csapatát, miután a falnak csúszott autójával, műszaki gond lehetett a Ferrarinál.
40. kör: Button 4,7 mp-cel előzi meg Vettelt.
39. kör: Kubica és Räikkönen a boxban, a lengyel pilóta simán bejött Massa elé. Vagyis a BMW pilótája jó eséllyel pályázik a harmadik helyre.
37. kör: A BMW-nél már készülnek Kubica boxkiállására, a lengyel azonban még kint maradt a pályán.
36. kör: Kubica újabb csúcsa: 1:27,988. Egyre könnyebb a BMW, ez magyarázza a pokoli tempót.
35. kör: A BMW lengyel versenyzője egyre jobban megközelíti Vettelt.
34. kör: Kubica szenzációs, 1:27,989-re módosította a verseny körrekordját.
32. kör: Massa a ismét a boxban.
30. kör: Button 3,9 mp-cel lógott meg Vettel elől.
28. kör: A legjobb nyolc sorrendje: Button, Vettel, Massa, Kubica, Räikkönen, Trulli, Barrichello, Buemi.
27. kör: Button már 2 mp-cel vezet, Vettel 1,4-gyel előzi meg Massát.
25. kör: Hamilton simán elment Alonso és Glock mellett, már a 11. Button fokozatosan növeli előnyét Vettellel szemben.
24. kör: A biztonsági autó elhagyta a pályát, az élen nem változott a sorrend. Rosberg azonban eltalálta Piquet kocsiját, aki megfeneklett a kavicságyban.
23. kör: Takarítják a pályát Nakadzsima autójának roncsai miatt.
21. kör: Még pályán a safety car, a versenyzők melegítik a fékeket és az abroncsokat.
19. kör: Barrichello és Button a boxban járt. Pillanatokkal később pályára küldték a biztonsági autót.
18. kör: Nakadzsima autóját megdobta a rázókő, ezért a falnak csapódott.
17. kör: Vettel és Rosberg a boxban, a Williams elrontotta a kerékcserét és tankolást, közel 15 mp-et bukott a német pilóta. Button 1:28,020-ra javította a körrekordot.
15. kör: Alig változik a különbség a top3 tagjai között, Button, Vettel, Rosberg a sorrend.
12. kör: Kubica a boxban.Button 4,2 mp-cel előzi meg Vettelt, a 3. helyen száguldó Rosberg hátránya 27,3 mp.
11. kör: Massa is kiment csapatához, mögötte Kubica, Rosberg és Barrichello csatázik. Hamilton is meglátogatta csapatát.
10. kör: Rosberg féktávon megelőzte Räikkönent, majd a bátran támadó Barrichello is elment a 2007-es világbajnok mellett. A finn klasszis ezek után kerékcserére és tankolásra ment.
8. kör: Vettel folyamatosan gyorsul: 1:28,140 p. A német versenyző 4 mp-es hátránnyal üldözi Buttont. Massa és Kubica egyre messzebb kerül a két legjobbtól.
7. kör: Vettel új csúcsa 1:28,235 p.
6. kör: A címvédő a célegyenes után simán megelőzte Piquet-t, a 9. helyen halad. Button és Vettel sorra dönti a verseny körrekordját, a német 1.28,424-nél jár.
5. kör: A 18. helyről induló Hamilton már a 10.! A világbajnok megérkezett Piquet mögé, aki keményen visszaverte az első, roppant agresszív támadást.
4. kör: Kovalainen autóját betolták a garázsba, valószínűleg nem folytatja a versenyt. Barrichello vezetőszárnyának bal oldala sérült, ezért nem is megy igazán jól a brazil versenyző.
2. kör: A rajt után többen összeakadtak, Heidfeld, Sutil, Webber és Kovalainen is a boxba hajtott. Button fokozatosan elszakad a többeikről, már 4,5 mp-cel vezet.
RAJT: Elindult a felvezető kör, a versenyzők a fékeket és a gumikat melegítik. Button simán eljött, Barrichello azonban beragadt, Vettel és Kubica is megelőzte. A lengyel vesenyzőt Massa remekül becsapta, feljött a harmadik helyre. Barrichello csak a hetedik, Räikkönen és Rosberg is elé került.
EGY KIS KEDVCSINÁLÓ!
FOTÓGALÉRIA AZ IDŐMÉRŐ EDZÉSRŐL!
A SPORTHIRADO.HU VASÁRNAP 8 ÓRÁTÓL ÉLŐ KÖZVETÍTÉSBEN SZÁMOL BE AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJRÓL!!!
Érdekesség, hogy a címvédő Lewis Hamiltont csak a szavazók hat százaléka támogatta, igaz a téli tesztek alapján már látható volt, Melbourne-ben kevés lesz az esély a McLaren-Mercedes sikerére. Így is történt, a kvalifikáció után Heikki Kovalainen a 12., míg a tavalyi világbajnok a 18. helyről rajtolhat.
A 60. Formula-1-es világbajnokság jövő héten a Malajziai Nagydíjjal folytatódik, így hétfőtől már az ehhez kapcsolódó szavazáson vehetnek részt portálunkon!
NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS UTÁN:
JENSON BUTTON (BRAWN-MERCEDES, 1. HELY):
„Nagyon kemény volt kettőnk számára az elmúlt öt-hat hónap. Elképesztő, hogy megszereztem a pole-t, miután nemrég még az is felmerült, soha sem versenyezhetek már az F-1-ben. Minden elismerésem a csapaté, Ross Brawné és Nick Fry-é. Ők segítettek ehhez a sikerhez. Arra a helyre kerültünk, amelyet meg is érdemeltünk a nehéz időszak után. Már a szabadedzésen jó volt a tempónk a kétféle abroncson, ez örömre adott okot. Azt azonban csak az időmérőn tudhattuk meg, mire képesek a többiek. A Q1-ben és a Q2-ben kisebbnek tűnt a különbség, igaz akkor még picit szenvedtem, amikor kevesebb üzemanyaggal mentem”.
RUBENS BARRICHELLO (BRAWN-MERCEDES, 2. HELY):
„Először is csatlakoznék Jenson véleményéhez, valóban feszült hónapokon vagyunk túl, hiszen otthonunkban vártuk a híreket a csapat jövőjéről. Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek. Szeretnék gratulálni Rossnak és Nicknek, kiváló munkát végeztek. Mindenki elismerést érdemel, aki bármit is hozzátett ahhoz, hogy ilyen remek autóval szerepelhessünk. Kevés üzemanyaggal voltam igazán jó, a Q3-ban azonban alulkormányozott volt a kocsim, magam sem tudom, miért. De így is sokat ér, hogy az első sorba kerültem, ennek örülnöm kell”.
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 3. HELY):
„Nehéz két napon vagyunk túl, tegnap csak egy kört tehettem meg az első edzésen. Míg a következő tesztelésen hibáztam, így csak részben teljesíthettünk a tervezett programunkat. Ma reggel műszaki hibám akadt, de ennek ellenére is jól szerepeltem az időmérőn.
ROBERT KUBICA (BMW-SAUBER, 4. HELY):
„A harmadik helyet még megszerezhettem volna, a Brawn utolérhetetlen volt. A Q2-ben remekül mentem, ez magabiztosságot kölcsönzött a Q3-ra. Az utolsó gyors körömnél, amikor új gumikkal mentem, akkor nem volt szerencsém. Nico ugyanis túl szélesen vette a 14-es kanyart, ezért nagyon poros lett a pálya. Sok időt veszítettem ezen a részen.
FELIPE MASSA (FERRARI, 6. HELY):
„A Brawn eggyel magasabb osztályban volt. Ha így folytatják, akkor a szezon felénél már eldöntik a világbajnokságot.”