ÉLŐ KÖZVETÍTÉS A BELGA NAGYDÍJRÓL:
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:23:50,995 ó |
2. | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | +0,938 mp |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +3,875 |
4. | Robert Kubica | BMW-Sauber | +9,966 |
5. | Nick Heidfeld | BMW-Sauber | +11,276 |
6. | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | +32,763 |
7. | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | +35,461 |
8. | Nico Rosberg | Williams-Toyota | +36,208 |
9. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +36,959 |
10. | Timo Glock | Toyota | +41,490 |
11. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +42,636 |
12. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +46,106 |
13. | Kazuki Nakadzsima | Williams-Toyota | +54,241 |
14. | Luca Badoer | Ferrari | +1:42,177 p |
Cél: Kimi Räikkönen megszerezte a Ferrari idei első győzelmét, míg Giancarlo Fisichella második helyével a Force India első pontjait gyűjtötte az F-1-ben. Sebastian Vettel a harmadik, mögötte Kubica, Heidfeld, Kovalainen, Barrichello és Rosberg került a legjobb nyolc közé.
43. kör: Räikkönen előnye 9 tized Fisicóval szemben, közel az idei első Ferrari-győzelem.
42. kör: Nem csökkent a külnség a top2 és Vettel között, úgy tűnik, a német versenyző megadta magát. Füstöl a hetedik helyen haladó Barrichello autójának a motorja. A brazil vissza is vett a tempóból.
41. kör: Vettel ismét "nyert" három tizedet, de már nincs sok hátra a versenyből.
40. kör: Újabb három tizedet hozott Vettel.
39. kör: Vettel picit "lassult", de már csak 5 mp-re jár Räikkönentől.
38. kör: Vettel már 1:47,263-nál jár. Már a győzelem sem elképzelhetetlen a red bullos számára.
37. kör: Vettel körrekordja 1:47,331.
36. kör: Räikkönen előnye 0,8 mp, jól tartja Fisichellát.
35. kör: Vettel a boxban, bejött Kubica elé. Heidfeld új rekordja 1:47,371!
34. kör: Fisichella 7 tizedre közelítette meg Räikkönent, egyre közelebb kerül az előzési lehetőséghez.Heidfeldé a legjobb köridő 1:47,541-gyel.
33. kör: Vettel tizedekkel gyorsabb a lengyelnél, érik az előzés.
32. kör: Vettel nagy tempót diktál, hogy második kiállása után megelőzhesse Kubicát.
31. kör: Räikkönen és Fisichella egyszerre a boxban, a Ferrari volt a gyorsabb.
30. kör: Kubica másodszor is a boxban járt.
29. kör: Vettel gyorsabb a top3-nál, de 10,9 mp a hátránya Räikkönenhez képest.
28. kör: Räikkönen előnye kereken 1 mp, egy apró hiba is a győzelmébe kerülhet.
27. kör: Barrichello a hatodik helyről ment ki tankolásra és kerékcserére.
26. kör: Kovalainen is kerékcserén és tankoláson járt. Alonsót visszahívták a boxba, mint a Hungaroringen.
25. kör: Sérült volt a felni Alonso kocsiján, ezért akadozott a csere. A kétszeres világbajnok a 14. helyre esett vissza.
24. kör: Alonso is a boxban, de elrontották a kerékcserét.
23. kör: Fisichella egyre gyorsabb, újabb tizedet "lopott".
22. kör: Räikkönen előnye csak 0,8 mp.
21. kör: A spanyol klasszis picit visszavett a tempóból, hogy egy kiálással ússza meg a futamot.
19. kör: Kubica a leggyorsabb az "igazi" top3-ban, de még előtte jár a boxlátogatásra váró Alonso.
18. kör: Rosberg a boxban, ismét a finn világbajnok vezet, előnye 0,9 mp.
17. kör: Rosberg vezet, de még nem volt csapatánál. Räikkönen viszont nem tudja leszakítani Fisichellát.
16. kör: Webber áthajtásos büntetést kapott, mert a boxban majdnem "elütötte" Heidfeldet, ráhúzta autóját az ellenfél kocsijára. Vettel is meglátogatta csapatát.
15. kör: Vettel vezet Rosberg előtt, de még egyikük sem volt a boxban.
14. kör: Räikkönen, Fisichella, Webber és Heidfeld is meglátogatta a csapatát. Vettel 1:47,646-ot repesztett.
13. kör: Heidfeldé a körrekord 1:47,738-cal.
12. kör: Kubica a boxban az első kerékcserén és tankoláson.
11. kör: Nem megy a Red Bullnak: Webber az 5., Vettel a 7. A brawnos Barrichello a 12.
10. kör: A Ferrari finn versenyzője 1,8 mp-cel vezet Fisichella és további 1,8-cal Kubica előtt.
8. kör: Räikkönen 1:47,749-re javította a verseny csúcsát.
7. kör: A második helyről kezdő Trulli csak az utolsó, 16. helyen vánszorog, körönként 5 mp-cel lassabb a legjobbaknál.
6. kör: Räikkönen 1:48,090-et hajtott, tovább gyorsul a Ferrari.
5. kör: Kiment a biztonsági autó, majd a gyors részen a 2007-es világbajnok a KERS-rendszernek köszönhetően az élre száguldott. Räikkönen 1:49,555 p-es körrekordot repeszett, a célegyenesben már 0,9 mp volt az előnye.
4. kör: Nincs változás, tart a romeltakarítás.
3. kör: Továbbra is a safety car vezeti a mezőnyt, amely tizenhat tagúra csökkent.
2. kör: Räikkönen a pályaívet elhagyva, majd nagy tempóban visszatérve szerezte meg a második helyet. Lehet, hogy megbüntetik a szándékos pályaelhagyásért.
1. kör: Trulli gyorsan Trulli gyorsan eltűnt Fisico mögül, Kubica és Räikkönen csatázott a második helyért. A mezőny második felében Hamilton, Grosjean, Alguersuari és Button ütközött, mindhárman a gumifalban végezték. Emiatt beküldték a biztonsági autót. Barrichello defekt miatt kerékcserén járt.
Rajt: Fisichella remekül kezdett, azonnal áthúzott az ideális ívre, megőrizte az első helyet.
NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS UTÁN:
GIANCARLO FISICHELLA (FORCE INDIA-MERCEDES, 1. HELY):
„Hatalmas motivációt jelent ez az eredmény, így továbbra is pozitívan gondolkodhatok a Formula-1-ről. Nagyon frusztráló volt a tavalyi év és az idei szezon eddigi része. Nem okoz örömöt, amikor az utolsó helyek egyikéért harcolhatsz. Most azonban ismét arra gondolok, hogy folytatni szeretném a pályafutásomat. Óriási motivációt jelent, amikor a top10-ben, a pontokért küzdhetsz. Azt hiszem, ez volt életem legjobb időmérője. Hosszú idő után harcolhattam ismét az első helyért. A Renault-nál azért jól tudtam, hogy az autóm elég erős ahhoz, hogy az élen legyek. Most azonban senki sem várt ilyen szereplést a csapattól. Minden tökéletes volt, egyik gyors körömben sem volt problémám. A győzelem óriási szó lenne, de arra azért nyugodtan gondolhatunk, hogy jó eredményt érhetünk el. Szeretnék bekerülni a legjobb hat közé, de a pole-ból indulva még a dobogó sem elérhetetlen.”
JARNO TRULLI (TOYOTA, 2. HELY):
„Magabiztosan várom a futamot. A hétvége nagy részében teli tankkal mentem, a második helyem pedig azt jelenti, jó eredményt érhetek el a versenyen. Úgy jöttünk ide, hogy biztosak voltunk a dolgunkban. Éreztük, hogy jók lehetünk. A Q2-ben az élen voltam, a Q3-ban is kiválóan szerepeltem. Meg kell köszönnöm a csapatnak az eddigi elvégzett munkát! Második helyemet a mérnökeimnek ajánlom, akik az elmúlt hetekben nehéz pillanatokat éltek át. Időnként nehéz megérteni, miért romlanak az eredmények a jó kezdés után.”
NICK HEIDFELD (BMW-SAUBER, 3. HELY):
„Nagyon fontos eredmény a csapat számára. Ez is azt mutatja, a BMW a csúcson szeretné befejezni szereplését az F-1-ben, ez lényeges a Hinwillben dolgozó szakembereknek. Azért küzdünk, hogy megmentsük a csapatot. Nehéz megmondani, hogy mit hoz a jövő, de a jövő eredmény mindennél fontosabb. Néhány apróbb változtatást hajtottunk végre az autón, de az igazán jelentős fejlesztésekkel majd Szingapúrban állunk elő.
RUBENS BARRICHELLO (BRAWN-MERCEDES, 4. HELY):
„Nagyon boldog lehetek az eredményemmel. Rendkívül eredményes voltam az időmérő során, büszke vagyok arra, amit a Q2-ben értem el. Az volt a szezon eddigi legszorosabb szakasza. A Q3-ban is rendkívül agresszív taktikával mentem, a negyedik hely jó eredménynek számít. Az autónk jól megy a hosszabb etapokon, így bizakodva várhatom a futamot.”
JENSON BUTTON (BRAWN-MERCEDES, 14. HELY):
„Nem erre számítottam. Sajnos sokat szenvedtem a tapadással, főleg a lágyabb abroncsokkal. Az autóm nem volt megfelelő ezen a hétvégén, így az időmérőn sem mehettem jól. Nagyon nehéz futam vár rám, de jó taktikával még pontszerző lehetek.”