Kiböjtölte a Ferrari: Räikkönen győzött

Szerző: shLétrehozva: 2009. augusztus 30. 15:23
Hatalmas taktikai csata után a KERS-rendszer segítségét élvező Kimi Räikkönen megelőzte az élről induló Giancarlo Fisichellát, majd minimális előnnyen meg is nyerte a 60. Formula-1-es világbajnokság Belga Nagydíját. A dobogó harmadik fokára Sebastian Vettel állt. Az összetettben éllovas Jenson Button balesetbe keveredett a rajt után, így kiesett, de így 16 ponttal előzi meg csapattársát, a hetedik helyen célba érkező Rubens Barrichellót.

ÉLŐ KÖZVETÍTÉS A BELGA NAGYDÍJRÓL:

BELGA NAGYDÍJ (44 KÖR, 308,052 KM):
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:23:50,995 ó
2. Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes +0,938 mp
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +3,875
4. Robert Kubica BMW-Sauber +9,966
5. Nick Heidfeld BMW-Sauber +11,276
6. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes +32,763
7. Rubens Barrichello Brawn-Mercedes +35,461
8. Nico Rosberg Williams-Toyota +36,208
9. Mark Webber Red Bull-Renault +36,959
10. Timo Glock Toyota +41,490
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes +42,636
12. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari +46,106
13. Kazuki Nakadzsima Williams-Toyota +54,241
14. Luca Badoer Ferrari +1:42,177 p

 

Cél: Kimi Räikkönen megszerezte a Ferrari idei első győzelmét, míg Giancarlo Fisichella második helyével a Force India első pontjait gyűjtötte az F-1-ben. Sebastian Vettel a harmadik, mögötte Kubica, Heidfeld, Kovalainen, Barrichello és Rosberg került a legjobb nyolc közé.

43. kör: Räikkönen előnye 9 tized Fisicóval szemben, közel az idei első Ferrari-győzelem.

42. kör: Nem csökkent a külnség a top2 és Vettel között, úgy tűnik, a német versenyző megadta magát. Füstöl a hetedik helyen haladó Barrichello autójának a motorja. A brazil vissza is vett a tempóból.

41. kör: Vettel ismét "nyert" három tizedet, de már nincs sok hátra a versenyből.

40. kör: Újabb három tizedet hozott Vettel.

39. kör: Vettel picit "lassult", de már csak 5 mp-re jár Räikkönentől.

38. kör: Vettel már 1:47,263-nál jár. Már a győzelem sem elképzelhetetlen a red bullos számára.

37. kör: Vettel körrekordja 1:47,331.

36. kör: Räikkönen előnye 0,8 mp, jól tartja Fisichellát.

35. kör: Vettel a boxban, bejött Kubica elé. Heidfeld új rekordja 1:47,371!

34. kör: Fisichella 7 tizedre közelítette meg Räikkönent, egyre közelebb kerül az előzési lehetőséghez.Heidfeldé a legjobb köridő 1:47,541-gyel.

33. kör: Vettel tizedekkel gyorsabb a lengyelnél, érik az előzés. 

32. kör: Vettel nagy tempót diktál, hogy második kiállása után megelőzhesse Kubicát.

31. kör: Räikkönen és Fisichella egyszerre a boxban, a Ferrari volt a gyorsabb.

30. kör: Kubica másodszor is a boxban járt.

29. kör: Vettel gyorsabb a top3-nál, de 10,9 mp a hátránya Räikkönenhez képest.

28. kör: Räikkönen előnye kereken 1 mp, egy apró hiba is a győzelmébe kerülhet.

27. kör: Barrichello a hatodik helyről ment ki tankolásra és kerékcserére.

26. kör: Kovalainen is kerékcserén és tankoláson járt. Alonsót visszahívták a boxba, mint a Hungaroringen.

25. kör: Sérült volt a felni Alonso kocsiján, ezért akadozott a csere. A kétszeres világbajnok a 14. helyre esett vissza.

24. kör: Alonso is a boxban, de elrontották a kerékcserét. 

23. kör: Fisichella egyre gyorsabb, újabb tizedet "lopott".

22. kör: Räikkönen előnye csak 0,8 mp.

21. kör: A spanyol klasszis picit visszavett a tempóból, hogy egy kiálással ússza meg a futamot.

19. kör: Kubica a leggyorsabb az "igazi" top3-ban, de még előtte jár a boxlátogatásra váró Alonso.

18. kör: Rosberg a boxban, ismét a finn világbajnok vezet, előnye 0,9 mp.

17. kör: Rosberg vezet, de még nem volt csapatánál. Räikkönen viszont nem tudja leszakítani Fisichellát.

16. kör: Webber áthajtásos büntetést kapott, mert a boxban majdnem "elütötte" Heidfeldet, ráhúzta autóját az ellenfél kocsijára. Vettel is meglátogatta csapatát.

15. kör: Vettel vezet Rosberg előtt, de még egyikük sem volt a boxban.

14. kör: Räikkönen, Fisichella, Webber és Heidfeld is meglátogatta a csapatát. Vettel 1:47,646-ot repesztett.

13. kör: Heidfeldé a körrekord 1:47,738-cal.

12. kör: Kubica a boxban az első kerékcserén és tankoláson.

11. kör: Nem megy a Red Bullnak: Webber az 5., Vettel a 7. A brawnos Barrichello a 12.

10. kör: A Ferrari finn versenyzője 1,8 mp-cel vezet Fisichella és további 1,8-cal Kubica előtt.

8. kör: Räikkönen 1:47,749-re javította a verseny csúcsát.

7. kör: A második helyről kezdő Trulli csak az utolsó, 16. helyen vánszorog, körönként 5 mp-cel lassabb a legjobbaknál.

6. kör: Räikkönen 1:48,090-et hajtott, tovább gyorsul a Ferrari.

5. kör: Kiment a biztonsági autó, majd a gyors részen a 2007-es világbajnok a KERS-rendszernek köszönhetően az élre száguldott. Räikkönen 1:49,555 p-es körrekordot repeszett, a célegyenesben már 0,9 mp volt az előnye.

4. kör: Nincs változás, tart a romeltakarítás.

3. kör: Továbbra is a safety car vezeti a mezőnyt, amely tizenhat tagúra csökkent.

2. kör: Räikkönen a pályaívet elhagyva, majd nagy tempóban visszatérve szerezte meg a második helyet. Lehet, hogy megbüntetik a szándékos pályaelhagyásért.

1. kör: Trulli gyorsan Trulli gyorsan eltűnt Fisico mögül, Kubica és Räikkönen csatázott a második helyért. A mezőny második felében Hamilton, Grosjean, Alguersuari és Button ütközött, mindhárman a gumifalban végezték. Emiatt beküldték a biztonsági autót. Barrichello defekt miatt kerékcserén járt.


Rajt:
Fisichella remekül kezdett, azonnal áthúzott az ideális ívre, megőrizte az első helyet.


NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS UTÁN:

GIANCARLO FISICHELLA (FORCE INDIA-MERCEDES, 1. HELY):


„Hatalmas motivációt jelent ez az eredmény, így továbbra is pozitívan gondolkodhatok a Formula-1-ről. Nagyon frusztráló volt a tavalyi év és az idei szezon eddigi része. Nem okoz örömöt, amikor az utolsó helyek egyikéért harcolhatsz. Most azonban ismét arra gondolok, hogy folytatni szeretném a pályafutásomat. Óriási motivációt jelent, amikor a top10-ben, a pontokért küzdhetsz. Azt hiszem, ez volt életem legjobb időmérője. Hosszú idő után harcolhattam ismét az első helyért. A Renault-nál azért jól tudtam, hogy az autóm elég erős ahhoz, hogy az élen legyek. Most azonban senki sem várt ilyen szereplést a csapattól. Minden tökéletes volt, egyik gyors körömben sem volt problémám. A győzelem óriási szó lenne, de arra azért nyugodtan gondolhatunk, hogy jó eredményt érhetünk el. Szeretnék bekerülni a legjobb hat közé, de a pole-ból indulva még a dobogó sem elérhetetlen.”


JARNO TRULLI (TOYOTA, 2. HELY):

„Magabiztosan várom a futamot. A hétvége nagy részében teli tankkal mentem, a második helyem pedig azt jelenti, jó eredményt érhetek el a versenyen. Úgy jöttünk ide, hogy biztosak voltunk a dolgunkban. Éreztük, hogy jók lehetünk. A Q2-ben az élen voltam, a Q3-ban is kiválóan szerepeltem. Meg kell köszönnöm a csapatnak az eddigi elvégzett munkát! Második helyemet a mérnökeimnek ajánlom, akik az elmúlt hetekben nehéz pillanatokat éltek át. Időnként nehéz megérteni, miért romlanak az eredmények a jó kezdés után.”

NICK HEIDFELD (BMW-SAUBER, 3. HELY):

„Nagyon fontos eredmény a csapat számára. Ez is azt mutatja, a BMW a csúcson szeretné befejezni szereplését az F-1-ben, ez lényeges a Hinwillben dolgozó szakembereknek. Azért küzdünk, hogy megmentsük a csapatot. Nehéz megmondani, hogy mit hoz a jövő, de a jövő eredmény mindennél fontosabb. Néhány apróbb változtatást hajtottunk végre az autón, de az igazán jelentős fejlesztésekkel majd Szingapúrban állunk elő.

RUBENS BARRICHELLO (BRAWN-MERCEDES, 4. HELY):

„Nagyon boldog lehetek az eredményemmel. Rendkívül eredményes voltam az időmérő során, büszke vagyok arra, amit a Q2-ben értem el. Az volt a szezon eddigi legszorosabb szakasza. A Q3-ban is rendkívül agresszív taktikával mentem, a negyedik hely jó eredménynek számít. Az autónk jól megy a hosszabb etapokon, így bizakodva várhatom a futamot.”

JENSON BUTTON (BRAWN-MERCEDES, 14. HELY):

„Nem erre számítottam. Sajnos sokat szenvedtem a tapadással, főleg a lágyabb abroncsokkal. Az autóm nem volt megfelelő ezen a hétvégén, így az időmérőn sem mehettem jól. Nagyon nehéz futam vár rám, de jó taktikával még pontszerző lehetek.”


HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu