Sokan még mindig az utolsó pillanatokig izgalmas interlagosi befutót emlegetik, a csapatok viszont már régen az új szezonra való felkészüléssel vannak elfoglalva. Az utószezon első tesztjét hétfőn Barcelonában rendezték, ahol mindjárt ízelítőt kaphattunk abból, milyen átalakításokon esnek át a versenyautók 2009-re.
A nézők eleinte dörzsölték a szemüket, amikor a BMW Sauber versenyői, Robert Kubica és Christian Klien kigurultak az aszfaltcsíkra. Mintha nem is F-1-es autót vezettek volna a pilóták. Első ránézésre máris feltűnt a méretes, korábbinál lényegesen nagyobb első- és az ehhez hasonló módon változó, ám szűk és magas alakot öltő hátsó légterelő.
A tervezők célja az előzések megkönnyítése, amely jelentősen egyszerűsödik, így még több izgalom várhat a nézőkre a jövőben. A lemezek alatt a KERS névre hallgató, a fékezés energiáját visszaforgató rendszer alkalmazása jelentett újítást, amelyet egyelőre szintén csak a BMW tett próbára Barcelonában.
A látszólag drámai átalakításokat a McLaren Mercedes tesztpilótája, Pedro de la Rosa cseppet sem látja ennyire drasztikusnak. „Bizonyos, hogy könnyebb lesz előzni az új aerodinamikai csomaggal, viszont akik azt gondolják, hogy a KERS bevezetése, a légterelők átalakítása és a slick gumik alkalmazása forradalmi változásokat hozhat, téved.”
„Hiába mindez, akkor is szélesebb lesz az autó, akkor is érzékelteti hatását az aerodinamikai erő és a pálya széle akkor is poros marad. Igen könnyítik a helyzetünket újítások de ettől még nem alakul a Formula-1 egy Moto GP futammá, ahol egymást érik az előzések – tette hozzá a tesztelést a negyedik helyen befejező spanyol.
„A leszorítóerő bánja az átméretezett szárnyak alkalmazását, ez viszont a slick gumik kompenzálják. Hogy egyszerűsítsem a tényeket, az új „papucsok” a lassú kanyarokban segítenek, a hosszú egyenesekben viszont hátráltatják az autó tapadását” – zárta mondandóját Pedro de la Rosa.
A tesztelésen a Toro Rosso Ferrari két versenyzője, Takuma Szato és Sebastien Buemi futotta a legjobb időt. Az ötszörös ralivilágbajnok Sebastien Loeb az előkelő nyolcadik helyre vezette a Red Bull Renault-t, míg az átalakított autó volánjánál ülő Robert Kubica a hetedik, Christian Klien pedig a tizedik helyen zárt.
1. | Takuma Szato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.763 | 121 |
2. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.071 | 117 |
3. | Alexander Wurz | Honda | 1:21.198 | 77 |
4. | Pedro de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.417 | 65 |
5. | Luca Badoer | Ferrari | 1:22.038 | 93 |
6. | Gary Paffett | McLaren-Mercedes | 1:22.235 | 47 |
7. | Robert Kubica | BMW-Sauber | 1:22.341 | 56 |
8. | Sebastien Loeb | Red Bull-Renault | 1:22.503 | 82 |
9. | Nelsinho Piquet | Renault | 1:22.560 | 80 |
10. | Christian Klien | BMW-Sauber | 1:22.883 | 53 |
11. | Nicolas Hulkenberg | Williams-Toyota | 1:23.467 | 116 |
12. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:23.794 | 86 |
13. | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:23.832 | 88 |
14. | Jordi Gene | Ferrari | 1:24.117 | 32 |
15. | Bruno Senna | Honda | 1:24.343 | 39 |
16. | Giedo van der Garde | Renault | 1:24.908 | 27 |
17. | Lucas di Grassi | Honda | 1:25.512 | 48 |