Már csak három futam maradt az idei szezonból, így előbb-utóbb ki kell derülnie, milyen pilótakettősök kezdik a következő szezont. Azt már régóta tudjuk, hogy Fernando Alonso szinte bizonyosan a Ferrarihoz igazol, ezt vasárnap a Renault ideiglenes ügyvezetője is sejttette. A spanyol ász érkezésével azonban nem lesz helye Kimi Räikkönennek a maranellóiaknál, lévén a magyarországi balesete után egyre jobb állapotban lévő, a visszatérésre készülő Felipe Massa élvezi a csapatvezetés bizalmát.
A szakértők és a szurkolók egy része úgy véli, a McLaren hibázna, ha Lewis mellé hozná a 2007-ben a Ferrarival világbajnok Kimi Räikkönent. Emlékezetes, micsoda felfordulást hozott tavalyelőtt, amikor a brit versenyző társa a kétszeres világbajnok Alonso volt…
„Meg kell tenned a szükséges lépéseket, ha a lehető legjobb kettőst akarod szerepeltetni. Ez az egész a pénz, a tehetség és a képesség kérdése. Őszintén hiszem, hogy nem jelenthet gondot két megasztár kezelése” – mondta Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója.
A szakember ugyan elismerte, annak idején nem ment minden harmonikusan a Hamilton-Alonso kettőssel, de akkor a közvélemény picit „felfújta” a problémákat.
„A csapaton belül azonban mindenki a saját munkájára figyelt, meg kellett volna nyernünk a világbajnokságot. Nem azért maradt el a siker, mert nem hirdettünk sorrendet a versenyzők között. El tudják képzelni, mi lett volna, ha Fernando nem blokkolja Hamilton útját a magyarországi időmérő edzésen. Nem kapott volna büntetést, egy ponttal biztosan többet szerez a futamon, és akkor ő a világbajnok. De időnként előfordulnak ilyen esetek. Van, amikor egy pont hiányzik a győzelemhez, van, amikor éppen egy pontos különbséggel nyersz” – emlékezett a 2007-es idényre a Mercedes-főnök.
Sokan úgy vélték, Räikkönen éppen azért igazolt a Ferrarihoz, mert elege lett a mclarenes kötöttségből, Maranellóban emberileg és szakmailag is lazább követelmények elé állították. Haug azonban másként vélekedik.
„Pozitívan értékelhetem az ötéves együttműködésünket. Legalább két világbajnoki címet nyerhettünk volna, először 2003-ban, amikor két ponttal veszített. A motorhibát mindenképpen az okok közé sorolhatom, anélkül győzött volna. Két évvel később, 2005-ben is világbajnokként kellett volna zárnia, de a motorjaink akkoriban nem voltak olyan megbízhatóak, mint mostanában. De továbbra is jó a kapcsolatom Kimivel, biztos vagyok abban, hogy ő is ezt mondaná.”