ÖSSZEFOGLALÓ A KÍNAI NAGYDÍJRÓL:
Már szombaton látszott, megtört az Ausztráliában és Malajziában egyeduralkodó Brawn GP fölénye, a Red Bull ugyanis megszerezte az első és a harmadik helyet Vettel és Webber révén. Igaz, Barrichello és Button is jól szerepelt, de a negyedik és az ötödik pozíció nem ígért könnyű feladatot Ross Brawn versenyzőinek.
Aztán vasárnap az időjárás átírta az előzetes terveket, a szakadó eső miatt a biztonsági autó mögött rajtolt a mezőny. Körökön át tartott a visszafogott tempó, majd Vettel biztosan őrizte meg helyét, amikor végre elszáguldott a mezőny az igazi futamra. A német pilóta mindvégig parádésan „terelte” kocsiját, ugyanolyan remek teljesítményt nyújtott, mint tavaly Monzában. Akkor a lesajnált Toro Rossót juttatta történelmi F-1-es sikerhez, akkor is esőben.
Webber szintén parádézott, míg a második helyről rajtoló Fernando Alonso eltűnt a mezőny sűrűjében. Button egy idő után beletörődött a harmadik helybe, hiszen ezzel is értékes pontokat gyűjtött.
A Ferrari vesszőfutása tovább tart, Felipe Massa műszaki hiba miatt a második safety caros időszak alatt állt meg. Kimi Räikkönennek pedig nem volt esélye a pontszerzésre. A McLaren-Mercedes sem remekelt, de Heikki Kovalainen és a mindvégig keményen támadó, emiatt többször megpördülő Lewis Hamilton is a legjobb nyolc közé került.
A leglátványosabb balesetét Robert Kubica okozta, a célegyenes előtt megmászta autójával Jarno Trulli Toyotáját. Az olasz kiesett, a lengyel azonban végül célba érkezett. A Force India történelmi pontszerzés előtt állt, de a hatodik helyen haladó Adrian Sutil öt körrel a vége előtt a gumifalnak vágódott…
1. | Sebastian Vettel | Németország | Red Bull-Renault | 1:57:43.485 |
2. | Mark Webber | Ausztrália | Red Bull-Renault | +10,970mp |
3. | Jenson Button | Nagy-Britannia | Brawn-Mercedes | +44,975 |
4. | Rubens Barrichello | Brazília | Brawn-Mercedes | +1:03,704 p |
5. | Heikki Kovalainen | Finnország | McLaren-Mercedes | +1:05,102 |
6. | Lewis Hamilton | Nagy-Britannia | McLaren-Mercedes | +1:11,866 |
7. | Timo Glock | Németország | Toyota | +1:14,476 |
8. | Sebastien Buemi | Svájc | Toro Rosso-Ferrari | +1:16,439 |
9. | Fernando Alonso | Spanyolország | Renault | +1:24,309 |
10. | Kimi Räikkönen | Finnország | Ferrari | +1:31,750 |
11. | Sebastien Bourdais | Franciaország | Toro Rosso-Ferrari | +1:34,156 |
12. | Nick Heidfeld | Németország | BMW-Sauber | +1:35,834 |
13. | Robert Kubica | Lengyelország | BMW-Sauber | +1:46,853 |
14. | Giancarlo Fisichella | Olaszország | Force India-Mercedes | +1 kör |
15. | Nico Rosberg | Németország | Williams-Toyota | +1 kör |
16. | Nelsinho Piquet | Brazília | Renault | +2 kör |
AZ UTOLSÓ ÖT KÖR:
ÉLŐ KÖZVETÍTÉS A KÍNAI NAGYDÍJRÓL:
56. kör: Vége a versenynek: Sebastian Vettel diadalmaskodott Mark Webber és Jenson Button előtt. Pontot szerzett még: Barrichello, Kovalainen, Hamilton, Glock és Buemi. Räikkönen a 10., így a Ferrari továbbra is pont nélkül áll.
55. kör: A Red Bull szombaton nyert először időmérőt, akkor is Vettel volt az "űttörő". Tavaly Monzában is duplázott a fiatal német pilóta, akkor a Toro Rossót segítette történelmi sikerekhez.
54. kör: Vettel visszavett a tempóból, de így is magabiztosan halad az első helyen. Három kör választja el attól, hogy megszerezze a Red Bull első futamgyőzelmét az F-1-ben.
52. kör: Vettel előnye 13,3 mp Webber előtt. Az ausztrál versenyző 26,3-mal vezet Buttonnal szemben.
51. kör: A Force India tragédiája: Sutil megcsúszott, nekicsapódott a gumifalnak. A hatalmas becsapódás után a német pilóta sértetlenül ugrott ki a roncsból.
50. kör: Hamilton újra megpördült, míg csapattársa, Kovalainen már Barricehhlo nyomába ért. A világbajnokot Adrian Sutil is megelőzte, a Force India első pontjait szerezheti a száguldó cirkuszban.
49. kör: Magabiztosan vezet a Red Bull kettőse: Vettel előnye 13,9 mp.
47. kör: A mezőny végén haladó Piquet megpördült a boxutca bejáratánál, újabb ráncokat "varrt" a vele amúgy is elégedetlen Flavio Briatore arcára. Hamilton kicsúszott a pályáról, így Kovalainen elment mellette.
46. kör: Buemi ismét tankolásra ment, elveszítette remek negyedik helyét.
44. kör: Barrichello tankoláson járt. Vettel előnye 15,6 mp Webber előtt.
43. kör: Barrichello körrekordot javított, 1:52,592 p-et repesztett.
42. kör: Button is meglátogatta csapatát, egyre valószínűbbé vált, hogy Vettel nyeri a sanghaji futamot.
41. kör: A remeklő Vettel könnyedén húzott el Button mellett, ismét az élre állt.
39. kör: Webber is a boxban járt, így átmenetileg Button került az első helyre. Szárad a pálya, Vettel 1:52,918-ra javította a körrekordot.
38. kör: Webber vezet Button és Vettel előtt.
37. kör: Vettel másodszor járt csapatánál kerékcserén és tankoláson.
36. kör: Kubica kocsiján ismét vezetőszárnyat cseréltek.
35. kör: Ismét megsérült Kubica autójának orrkúpja, rettenetesen lelassult, pedig a 10. helyen haladt. Vettel új körrekordja: 1:53,864.
33. kör: Az egyre könnyebb autóval haladó Webber 1:54,254-re javította a körrekordot. Hamilton a boxban járt.
32. kör: Webber nem hagyta magát, visszaelőzte a Brawn GP brit klasszisát. Vettel már 18,3 mp-cel előzi meg csapattársát, egyre jobb helyzetbe kerül.
31. kör: Webber rontott, ismét Button a második. Az ausztrál versenyző besokallt a célegyenes előtti kanyarban.
30. kör: Vettel előnye már 11,1 mp.
29. kör: Button megcsúszott, elhagyta a pályát, így Webber megelőzte a 2. helyért.
28. kör: Nakadzsima Kazuki megfeneklett a kavicságyban, míg Nelsinho Piquet autójának vezetőszárnya roncsolódott, amikor eltalálta a rázó követ.
27. kör: Räikkönen a boxban járt, amikor az ötödik helyen haladt.
26. kör: Alonso támadja a 8. helyen haladó Buemit.
25. kör: Az élen száguldó német versenyző 5,7 mp-re növelte előnyét, ugyanolyan parádésan vezet, mint tavaly Monzában. Akkor megnyerte a futamot...
24. kör: Vettel 1:54,646-ra javította a verseny körrekordját, máris 4,3 mp-cel vezet Button előtt.
23. kör: A safety car elhagyta a pályát. Vettel ismét remekül ment el, megőrizte az első helyet. Hamilton újfent megelőzte Räikkönent, míg Barrichello csak a hetedik.
21. kör: Massa autója hirtelen megállt, a brazil pilóta feladta a versenyt.
20. kör: Button, Barrichello és Buemi a boxban járt. A svájci pilóta hátulról eltalálta Vettelt, mindkét kocsi megsérült. Trulli feladta a futamot.
19. kör: A Trulli-Kubica baleset miatt rengeteg törmelék került a pályára, ismét beküldték a biztonsági autót.
18. kör: Trulli Toyotájáról leszakadt egy ütközés miatt a hátsó szárny, csúnyán összeakadt Kubicával. A lengyel pilóta autója szinte "megmászta" a Toyotát, hihetetlen jelenet volt.
17. kör: Szakad az eső, Trulli folyamatosan esik vissza, rendkívül lassú tempóban halad.
16. kör: Vettel is csapatánál járt. A Red Bull versenyzője a harmadik helyre tért vissza, vezet Barrichello a másrkatárs Button előtt. Hamilton ismét elment Räikkönen mellett.
15. kör: Webber bement a boxba tankolásra és kerékcserére. Räikkönen és Hamilton is megelőzte a lassan haladó Trullit.
14. kör: Vettel már 6 mp-es előnyt harcolt ki Webberrel szemben. Nick Heidfeld összeakadt Glockkal, visszaesett a mezőny végére.
13. kör: Buemi parádézik, körbeautózta Trullit, már az ötödik helyen halad.
12. kör: Hamilton elképesztő tempót diktál, időnként meg is csúszik az autója. Már Buttont üldözi, miközben Massa már a 10. Hamilton besokallt, többen megelőzték, míg Buemi lehagyta Räikkönent. A világbajnok a 10. helyre esett vissza.
11. kör: A Räikkönent támadó Sebastien Buemi kisodródott a célegenyes előtt, de visszatért a pályára. Hamilton simán megverte Jarno Trullit, már az ötödik.
10. kör: Vettel pokolian gyors, már 2,4 mp-cel vezet Webber előtt. Räikkönen motorhibára panaszkodik a Ferrarinál.
9. kör: A safety car elhagyta a pályát, végre elkezdődhetett a valódi csata, az igazi száguldás. Sebastian Vettel simán megőrizte első helyét, mögötte Mark Webber és Rubens Barrichello és Jenson Button haladt. A világbajnok Lewis Hamilton simán elment Räikkönen mellett, megszerezte a hatodik helyet.
7. kör: Nincs változás, továbbra is a biztonsági autó vezeti a mezőnyt. Alonso is tankoláson és kerékcsrén járt.
6. kör: Nico Rosberg is meglátogatta csapatát. A McLaren szerint még legalább félórán át nem szűnik meg a felhőszakadás...
5. kör: Fernando Alonso szerint javulnak a körülmények, ideje lenne elindítani a versenyt.
4. kör: Egyre türelmetlenebb a közönség, füttyszó hallatszik a lelátóról.Nem csökken az eső intenzitása. Sutil a boxba hajtott csapatához, tankolásra. Räikkönen is kisodródott ugyanazon a helyen, mint Massa.
3. kör: Csúszkálnak az autók, még az extrém esőgumik sem képesek felvenni a "versenyt" az égi áldással. Adrian Sutil elvétette az ívet, majdnem eltalálta Nelsinho Piquet kocsiját.
2. kör: Továbbra is a biztonsági autó mögött halad a mezőny.Felipe Massa kisodródott a pályáról a célegenyesre ráfordító kanyarban, de megőrizte 13. helyét, senki sem ment el mellette.
1. kör: Borzalmasak a körülmények, a pilóták alig látnak a szakadó esőtől és a felcsapódó víztől.
Rajt: Elkezdődött a futam, áll a víz a pályán, óriási szerepe lesz majd az abroncsoknak és a biztonságos vezetésnek.Előzni nem lehet, így változatlan a legjobb három sorrendje.
Felvezető kör: A rajtrács vége helyett Robert Kubica és Timo Glock is a boxutcából vágott a távnak.
8:55 ó: Eldőlt, a pilóták a safety car mögött kezdik a Kínai Nagydíjat.
8:40 ó: a sanghaji pályán szakad az eső, rettenetesen fúj a szél. Elképzelhető, hogy a mezőny a biztonsági autó mögött rajtol el.
EGY KIS KEDVCSINÁLÓ:
LEWIS HAMILTON TAVALYI GYŐZELME SANGHAJBAN: