ÖSSZEFOGLALÓ A MAGYAR NAGYDÍJRÓL:
Még perccel a kezdés előtt is a szombaton súlyos balesetet szenvedett Felipe Massa sorsa iránt aggódott a Formula-1-es mezőny és a szurkolótábor, de a felvezető körtől kezdve már mindenkit a futam kötött le. Ilyen az élet, bő másfél órára ismét a száguldás lett a főszereplő a Hungaroringen.
A rajt számos érdekességgel szolgált: Hamilton a Nürburgringhez hasonlóan ismét előretört, most nem kapott defektet, így kiváló esélyekkel harcolhatott tovább. A mezőny legkönnyebb autójával indulőó Alonso megőrizte első helyét, de eltűnt mögüle Vettel, aki a másodikról a hetedik helyre esett vissza.
Néhány kör után az addig második Webber sem bírt Hamiltonnal, majd jött a boxkiállások első köre. Alonso hajtott be elsőként, de csapata hatalmasat hibázott, nem rögzítette megfelelően az egyik kereket. Az néhány száz méter után le is repült a Renault-ról, így a kétszeres világbajnok visszatért szerelőihez. Ekkor már nem volt semmi probléma, de hamarosan a spanyol klasszis feladta a reménytelennek tűnő küszködést, hiszen körhátrányba került.
Hamilton ezzel simán megkaparintotta az első helyet, már csak azért kellett izgulnia, hogy ne romoljon el a McLaren. Tisztességes előnybe került Räikkönennel és Webberrel szemben, nyugodtan körözhetett. A dobogós helyek is eldőltek, már csak a további pontszerző helyekért küzdöttek a pilóták. Meglepetésre a Brawnon ismét kifogott a meleg időjárás, így a végén Buttonnak be kellett érnie a hetedik pozícióért járó két egységgel. Csapattársa még rosszabbul járt, Barrichello csak a tizedik lett.
Az újonc Alguersuari helytállt a mogyoródi aszfaltcsíkon, megelőzte márkatársát, az utolsó helyen záró Buemit.
Négy hét múlva a valenciai Európa Nagydíjjal folytatódik a világbajnokság, nagy kérdés, hogy magához tér-e az elmúlt három versenyen bukdácsoló Brawn GP és miként támad majd a Red Bull? De lehet, hogy folytatódik a McLaren szárnyalása és a Ferrari javulása…
1. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:38:23.876 ó |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | +11.529 |
3. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +16.886 |
4. | Nico Rosberg | Williams-Toyota | +26.967 |
5. | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | +34.392 |
6. | Timo Glock | Toyota | +35.237 |
7. | Jenson Button | Brawn-Mercedes | +55.088 |
8. | Jarno Trulli | Toyota | +1:08.172 |
9. | Kazuki Nakadzsima | Williams-Toyota | +1:08.774 |
10. | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | +1:09.256 |
11. | Nick Heidfeld | BMW-Sauber | +1:10.600 |
12. | Nelsinho Piquet | Renault | +1:11.500 |
13. | Robert Kubica | BMW-Sauber | +1:14.000 |
14. | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | +1 kör |
15. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
16. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
ÉLŐ KÖZVETÍTÉS A MAGYAR NAGYDÍJRÓL:
Cél: McLaren-mesterhármas a Hungaroringen, Lewis Hamilton 2007 után nyert ismét. Tavaly csapattársa, az idén ötödik Heikki Kovalainen diadalmaskodott.
69. kör: Csökkent Hamilton előnye, de már nincs sok hátra.
67. kör: Változatlan az élmezőny, de Glock még támadná Kovalainent az ötödik helyért.
65. kör: Webber bámulatos versenycsúcsa, 1:21,931.
63. kör: Hamilton 16 mp-cel vezet, percek és km-ek választják el második magyarországi diadalától.
62. kör: A 10. helyen haladó Barrichellót rádión utasítják arra, hogy növelje a tempót, kell a pont a Brawnnak.
61. kör: A legjobb nyolc sorrendje - Hamilton, Räikkönen, Webber, Rosberg, Kovalainen, Glock, Button és Nakadzsima.
60. kör: Glock is kerékcserén és tankoláson, a hatodik helyre tért vissza.
59. kör: Barrichello és Trulli másodszor volt csapatánál, mindketten pontszerző helyről álltak ki.
57. kör: Button pokoli tempóra váltott, még meglehet a legjobb nyolc.
55. kör: A pontszerzésért küzdő Button a csapatánál járt, veszélybe került a nyolcadik helye.
54. kör: Hamilton már 17,2 mp-cel vezet, tökéletesen nyugalomban körözhet a Hungaroringen.
53. kör: Glock üldözi a Ferrari világbajnokát, de még nem ment ki másodszor kerékcserére és tankolásra.
51. kör: Hamilton 16,1 mp-cel veri Räikkönent, érik a világbajnok idei első győzelme.
50. kör: Webber is a boxban, Rosberg elé jött vissza.
49. kör: Taktikai csata zajlik a pályán, előzésre nincs igazán esélye senkinek sem az élmezőnyből.
48. kör: A dobogóért hajtó Rosberg is kerékcserén és tankoláson járt.
46. kör: Hamilton a boxba, az első helyre tért vissza.
45. kör: Räikkönen ismét csapatánál járt, majdnem lefulladz az autója.
44. kör: Hamilton már 7,8 mp-cel előzi Räikkönent, 25,1-gyel pedig Webbert.
42. kör: Tizedről-tizedre növeli előnyét a mclarenes.
40. kör: Hamilton most 7,2 mp-cel előzi Räikkönent.
38. kör: Elvileg már Webbernek sincs esélye a győzelemre, több mint 20 mp a hátránya.
36. kör: Ingadozik a különbség Hamilton és Räikkönen között, most éppen 6,8 mp.
34. kör: Az első boxkillások után Webber a harmadik, mögötte Kovalainen, Rosberg, Glock, Trulli és Button halad pontszerző helyen.
33. kör: Hamilton előnye már 7,2 mp.
32. kör: Glock a harmadik helyről ment ki a boxba kerékcserére és tankolásra.
30. kör: Vége Vettel versenyének.
28. kör: Vettel még küszködik, de már nem megy igazi versenytempóban.
26. kör: Hamilton 6,1 mp-cel előzi meg a második helyen haladó Räikkönent.
27. kör: Vettel újra a boxban, vezetőszárnycseréje is volt.
26. kör: Műszaki gondojai támadtak Vettelnek, elengedte Barrichellót. Füstölt a Red Bull.
25. kör: Button is túlesett az első boxkiálláson.
23. kör: Button még nem volt a boxban, így a második helyen halad Hamilton mögött.
21. kör: Kovalainen és Vettel a boxban.
20. kör: Hamilton iés Rosberg is kerékcserén és tankoláson járt.
19. kör: Räikkönen és Webber a boxban, a finn gyorsabban tért vissza a pályára. Bajban a Red Bull. Később Glock is megelőzte az ausztrált.
18. kör: Hamilton előnye már 5,1 mp.
16. kör: Hamilton körrekordja 1:22,479, eközben Alonso feladta a Magyar Nagydíjat.
15. kör: Hamilton egyre gyorsabb, már 4,2 mp-cel előzi meg Webbert.
13. kör: Alonso ismét csapatánál volt, de komolyabb esély nélkül folytatja a futamot.
12. kör: Alonso máris a boxban járt kerékcserén és tankoláson. A spanyol ugyan visszatért a pályára, de lelassult, rosszul rögzítették a jobb első kerekét. A kétszeres világbajnok vissza akart térni csapatához, de a kerék lerepült a kocsiról.
11. kör: Webber is gyorsabb, mint Alonso.
10. kör: Folyamatosan zárkózik a tavalyi világbajnok, pedig elvileg a Renault a gyorsabb..
8. kör: Lassul Alonso, már csak 1,4 mp az előnye.
6. kör: Hamilton 1:23,218-nál jár, remekel az átalakított McLaren.
5. kör: Alonso 2,9 mp-cel vezet Hamilton előtt.
4. kör: Hamilton beérte az ausztrál versenyzőt, a KERS-t használva meg is előzte Webbert.
3. kör: A Renault spanyol ásza elképesztően gyors, már 2,3 mp-cel előzi meg Webbert. Alonso új versenycsúcsa 1:24,436.
2. kör: A rajt után megsérült Vettel és Barrichello autója, egyre nehezebb a helyzete az idei világbajnokság két esélyesének. Alonso előnye 1,8 mp.
1. kör: Räikkönen, Rosberg és Kovalainen is elment Vettel mellett, aki visszaesett a hetedik helyre a másodikról.
Rajt: A könnyű autóval induló Alonso meglógott, míg Hamilton bevágott a két Red Bull elé. A mclarenes azonban nem tartotta meg ideális ívet, így Webber visszaelőzte.
13:45 ó: Vasárnap a magyar kormány képviselője és Bernie Ecclestone aláírta azt a szerződést, amely 2016-ig biztosítja a Magyar Nagydíj megrendezését.
13:35 ó: Magyarországra érkezett Felipe Massa édesapja és felesége, így a kórházban néhány percre felébresztették az altatásból a Ferrari versenyzőjét. A maranellói csapat tagjai a futam előtti percekben egy felirattal kívántak jobbulást pilótájuknak.
Természetesen a szurkolókat és a versenyzőket is élénken foglalkoztatja a szombaton súlyos balesetet szenvedő Felipe Massa sorsa, jó hír, hogy már nincs életveszélyben, stabilizálódott az állapota.
NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS UTÁN:
FERNANDO ALONSO (RENAULT, 1. HELY):
„Számomra ez egy különleges pálya, hiszen itt nyertem először a Formula-1-ben, még 2003-ban. Mindig boldog vagyok, amikor Budapesten versenyezhetünk. Egyértelműen előreléptünk a legutóbbi két futamon, sokkal gyorsabbak vagyunk, mint az idei szezon korábbi részében. De elképzelhető, hogy még mindig nem vesszük fel a versenyt a Red Bull pilótáival. Remélem, hogy sok pontot gyűjtök majd a versenyen. Győzni szeretnénk, de őszintének és realistának kell maradnunk, elsősorban a pontszerzés lehet a célom. Ez elsősorban a konstruktőri verseny miatt lehet lényeges, hiszen a legutóbbi négy versenyből csak a Nürburgringen kerültem a legjobbak közé.”
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 2. HELY):
„Nagyon nehezen kezdtük ezt a hétvégét, pénteken sokat küszködtünk a beállításokkal. A két szabadedzés után azonban sokat javultunk, jónak ígérkezik a versenyünk is. De a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy magunk mögött tartsuk a KERS-rendszert használó ellenfeleinket. A közelünkben vannak, így a rajt utáni nagy kérdés az lesz, hogy jobbról vagy balról próbálnak-e előzni. Majd meglátjuk!”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 3. HELY):
„Nem remekeltem a Q3-ban, hibáztam a második kanyarban. Sebastian tiszta kört teljesített, nagyszerű csata várható közöttünk a futamon. Fernandót is dicséret illeti, hiszen ez jó a Renault-nak, újabb kocsija került a top3-ba. Rubens viszont nem jutott be a harmadik etapba, ezt ki kell használnunk Sebastiannal. A konstruktőrök között is csökkenthetjük a hátrányunkat.
LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, 4. HELY):
„Nehéz délutánunk volt. Még közelebb is kerülhettem volna a legjobbakhoz, de nem sikerült tökéletesen az utolsó gyors köröm. De még a negyedik hely is jónak számít a verseny szempontjából. Nagyszerű érzés, hogy ismét az első sorok egyikéből kezdhetek, nyomnom kell a gázt, ahogyan csak tudom. Remélem, hogy jól tapad majd az oldalam a rajtnál és az első helyért csatázhatok majd a nyitó kanyarban. Végül, szeretnék jobbulást kívánni. Hatalmas balesete volt, remélem, mihamarabb felgyógyul!”