A BMW idén harmadik lett a konstruktőrök között, míg a pilótáknál Robert Kubica végzett a negyedik helyen. A lengyel versenyző azonban csalódott volt, úgy érezte, sokkal eredményesebb is lehetett volna, ha montreáli győzelme után a csapat nem arra figyel, hogy segítsen Nick Heidfeldnek.
„Nem érzem túlságosan magabiztosnak magam, de saját célom is, hogy egyértelmű terveket állítsak fel. Az F-1 amúgy sem tartozik a legkomfortosabb területek közé” – mondta Theissen.
Tény, tavaly a csapat második volt a konstruktőrök között, de ezt a McLaren kizárásának köszönhette, vagyis az idei bronzérem nem tekinthető visszaesésnek. Ráadásul Kubica megszerezte a BMW első futamgyőzelmét, amely az idei legfőbb célnak számított. Sokan úgy vélik, az istálló azért nem küzdött 2008-ban nagyobb elszántsággal a végső sikerért, mert nem akarta felborítani a „menetrendet”.
„Jövőre már harcolnunk kell a világbajnoki címért” – szögezte le a napokban Klaus Dräger, a BMW igazgatósági tagja.
Erre is reagált Mario Theissen, aki elmondta:
„A BMW tartja magát a 2005-ben kitűzött tervekhez: 2006-ban állandó pontszerzés, 2007-ben a dobgós helyezések megszerzése, míg idén a futamgyőzelem volt a legfőbb cél. A szezon első felében kétesélyesről háromesélyessé változtattuk a világbajnokságot. Idén sem a miénk volt a leggyorsabb autó, de a végén az összetett eredmény számított” – jelentette ki Theissen.
A kiváló szakember zárásként azt is elmondta, örül annak, hogy kevés problémával kellett szembesülnie a csapatnak.
„Már 2007-ben is fontosnak tartottuk az autó megbízhatóságát, ez a munka kifizetődött a 2008-as szezonban. Műszaki hiba miatt egy versenyt sem kellett feladnunk”.