Hetek, sőt nyugodtan mondhatjuk, hogy hónapok óta levegőben lóg a francia csapat F-1-es jövője. Az autógyár vezetése nem igazán rajong a sportágért, túlságosan magasnak tartja a költségeket.
A hosszú távú elkötelezettség deklarálásának az sem tett jót, hogy a már kirúgott csapatfőnök Flavio Briatore és a volt technikai igazgató Pat Symonds befeketítette a Renault hírnevét, amikor a tavalyi Szingapúri Nagydíjon arra kötelezte Nelsinho Piquet-t, hogy szándékosan menjen a falnak, ezzel növelve a kétszeres világbajnok márkatárs, Fernando Alonso esélyeit.
A francia gyár vezetése nemrég azt ígérte, az év vége előtt jelenti be döntését, amely döntően befolyásolja az F-1-es istálló közeljövőjét. Tény, sokak szerint a Renault követi a Honda, a BMW és a Toyota példáját, elhagyja a száguldó cirkuszt. Médiahírek szerint 30 millió euró hiányzik a jövő évi büdzséből, egyszerűbb lenne a visszalépés bejelentése, mint a szponzorok meggyőzése az együttműködésről.
De itt léphet be az eddig a Toyotát névadóként támogató Panasonic, amely jövőre is 48 millió dollárt szán az autósport elitkategóriájára. Ezt könnyű szívvel költhetné a Renault-ra, de azzal a feltétellel, hogy a csapat alkalmazza Kobajasi Kamuit. A japán versenyző az idei szezon hajrájában helyettesítette Timo Glockot, a kezdeti bakik után meggyőzően, Abu-Dzabiban a hatodik helyen ért célba.