A MONACÓI NAGYDÍJ MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNYE:
1. | M. Webber | Red Bull-Renault | 1:50:00.000 ó |
2. | S. Vettel | Red Bull-Renault | +0.400 mp |
3. | R. Kubica | Renault | +1.600 |
4. | F. Massa | Ferrari | +2.600 |
5. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | +4.300 |
6. | F. Alonso | Ferrari | +6.300 |
7. | N. Rosberg | Mercedes GP | +6.600 |
8. | A. Sutil | Force India-Mercedes | +6.900 |
9. | V. Liuzzi | Force India-Mercedes | +7.300 |
10. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +8.100 |
11. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +9.100 |
12. | M. Schumacher | Mercedes GP | +25.700 |
CHANDHOK ÉS TRULLI LÁTVÁNYOS BALESETE
Monte-Carlóban verhetetlen volt a Red Bull, pedig háromszor is be kellett küldeni a biztonsági autót! De nem, senki és semmi nem akadályozhatta meg a kettős győzelmet, pedig az időmérő után még többen remélték, ezúttal meglepetést hoz a Monacói Nagydíj.
A semleges szurkolók elsősorban a péntek óta parádézó Robert Kubicában bíztak, de a Renault lengyel ásza már az első kanyarban elveszítette győzelmi esélyeit. Sebastian Vettel ugyanis bravúros támadással megelőzte, utána esélyt sem adott ellenfelének.
Akkor mit mondjunk Mark Webberről? Az ausztrál a rajttól kezdve hibátlanul vezetett, gyorsan elhúzott és a safety car-os etapok sem zavarták meg. Amint ismét „megtisztult” a pálya, azonnal elhúzott még Vetteltől is. Úgy tűnik, a tapasztalt tengerentúli klasszis élete formájába került, ha így folytatja a következő hónapokban, akkor bajosan előzi meg bárki is.
Sokat elárul a jelenlegi erősorrendről, hogy az összetett verseny élén azonos pontszámmal áll a két red bullos. Pedig Webbernek és Vettelnek is voltak balszerencsés futamai, noha három-három alkalommal indulhattak az élről. Vagyis mostanra „egyenesbe” jött a pontverseny, valóban a legjobb autó versenyzői állnak az élen.
A szombati balesete miatt a boxból rajtoló Fernando Alonso végül feljött a pontszerzők közé, ezt annak köszönheti, hogy az első biztonsági autós időszak alatt letudta kerékcseréjét, ezzel sokakat előzött meg.
Természetesen a dobogó harmadik fokát megszerző Kubicát is dicséret illeti monacói teljesítményéért, ismét bizonyította, a mezőny egyik legjobbja, még akkor is, ha autója messze nem tartozik a közvetlen élmezőnmybe. De ezt remekül ellensúlyozza teljesítményével.
A Ferrari elégedett lehet Alonso és Felipe Massa produkciójával, bár a spanyol a végén egy helyet veszített egy megcsúszás miatt. A McLaren viszont bosszankodhat, Lewis Hamilton nem tudott előrébb kerülni az ötödik helyről, míg Jenson Button motorhiba miatt kiesett a harmadik körben.
A Mercedesnél Michael Schumacher a legvégén mutatta meg, ma is vérében van a versenyzés, hiszen az utolsó kanyarban előzte meg a kisebb hibát vétő Alonsót. Nico Rosberg több körön át a mezőny leggyorsabb tagja volt, de megkésett kerékcseréje miatt több pozíciót visszaesett.
A PONTVERSENY (PILÓTÁK) ÁLLÁSA, ITT:
A PONTVERSENY (KONSTRUKTŐRÖK) ÁLLÁSA, ITT:
1. | M. Webber | Red Bull-Renault | 1:50:00.000 ó |
2. | S. Vettel | Red Bull-Renault | +0.400 mp |
3. | R. Kubica | Renault | +1.600 |
4. | F. Massa | Ferrari | +2.600 |
5. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | +4.300 |
6. | M. Schumacher | Mercedes GP | +5.700 |
7. | F. Alonso | Ferrari | +6.300 |
8. | N. Rosberg | Mercedes GP | +6.600 |
9. | A. Sutil | Force India-Mercedes | +6.900 |
10. | V. Liuzzi | Force India-Mercedes | +7.300 |
11. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +8.100 |
12. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +9.100 |
NYILATKOZATOK A MONACÓI NAGYDÍJ IDŐMÉRŐ EDZÉSE UTÁN:
FERNANDO ALONSO (FERRARI), AKI MÉG NEM ADTA FEL REMÉNYEIT:
„Ilyen dolgok előfordulnak, ezzel nem tudok mit kezdeni. Remélem, hogy vasárnap még lesz lehetőségem az előrelépésre, a jó eredményre. Meglátjuk! Nehéz feladatot jelent, hogy Monacóban az utolsó helyről indulok, de hosszú verseny vár ránk, 2006-ban Schumacher is a legvégéről kezdett és ötödik lett. Az a célom, hogy pontokat gyűjtsek vasárnap. Majd kiderül, hogy lesz-e szerencsém.”
MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 1. HELY), AKI KI AKARJA HASZNÁLNI A NAGY ESÉLYT:
„Fantasztikus, hogy a pole-ba kerültem, a csapat ma is nagyon, nagyon jó munkát végzett. Remek eredmény, hogy idén mindig a miénk volt a legjobb rajthely. Ez a csapatnak és a Renault-nak (a Red Bull motorszállítója – a szerk.) is jót tesz. Holnap ki kell használnunk az újabb remek esélyt. Tudtuk, hogy ma valaki szerencsétlenül járt, láttuk Fernando balesetét. Ez is a javunkra vált. A srácok most is keményen dolgoztak, kellemes volt az autó beállítása! Holnap boldogan ébredek majd, de nagyon hosszú lesz a verseny ezen a szűk pályán.”
ROBERT KUBICA (RENAULT, 2. HELY), AKIT NEM TÖRT LE A POLE „ELBUKÁSA”:
„Az autóm beállításai szinte teljesen megegyeztek a délelőttivel, de akkor elsősorban a versenyre tervezett beállításokkal mentem. Telei tank esetén a kocsim alja nagyon közel kerül az aszfalthoz, emiatt az időmérő emeltünk egy picit a magasságán. Emiatt némi hátrányba kerültem a kvalifikáción, a futamon azonban jobb lesz a helyzet. Természetesen a monacói verseny nem hasonlítható az edzésekhez, nem arról van szó, hogy kiváló legyen a versenytempód, hanem az a legfőbb cél, hogy érj végig, megfelelő időben menj ki a kerékcserére és úgy térj vissza a pályára, hogy ne kerülj forgalomba!”
SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 3. HELY), AKI JOBB VERSENYTEMPÓT VÁR:
„Úgy érzem, hogy előreléptünk péntekhez képest, de valószínű, hogy a versenyen leszünk igazán gyorsak. Most a harmadik vagyok, ha holnap nem lesz baleset az első kanyarban, akkor kevés hely lesz a futamon. Bármi megtörténhet, főleg a mezőny végén haladó versenyzőkkel. Szóval, meglátjuk, mit hoz a futam! „

VIDEÓVAL!!! A legkisebb vezetői vagy műszaki hiba is végzetes lehet Monte-Carlo utcáin, még a legnagyobb klasszis is könnyedén a falon végezheti! Ezt az "aranyigazságot" tapasztalhatta meg a szombati harmadik szabadedzésen...
Tovább a teljes cikkhez »