Újabb Red Bull-dupla: győzött Webber!

Szerző: shLétrehozva: 2010. május 16. 15:49
Az esélyeknek megfelelően az élről induló Mark Webber rajt-cél győzelmet aratott a 61. Formula-1-es világbajnokság Monacói Nagydíján. A hibátlanul versenyző ausztrál klasszis mögött a rajtnál előző csapattárs, Sebastian Vettel, valamint az időmérőn még második Robert Kubica lett még dobogós. A kvalifikáció kihagyása miatt a boxból induló Fernando Alonso feljött a hatodik helyre, de a futam utolsó kanyarjábal megcsúszott, így Michael Schumacher megelőzte. A verseny előtt még Jenson Button vezetett összetettben, de motorhiba miatt a harmadik körben kiesett.

Fotó: Reuters
SCHUMIT MEGFOSZTOTTÁK A 6. HELYTŐL:
Szabálytalan előzés miatt a versenybíróság 20 mp-es büntetéssel sújtotta Michael Schumachert, aki a leintés előtt ment el a megcsúszó Fernando Alonso mellett. Így a hétszeres világbajnok német fenomént a hatodikról a tizenkettedik helyre sorolták vissza, vagyis mégsem szerzett pontot.
Schumi akkor előzte meg Alonsót, amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát a leintés előtti utolsó kanyart megelőzően. Elvileg ez szabályos lett volna, de a versenybírák másként ítélték meg a helyzetet. Szerintük a Monacói Nagydíj a safety car-os időszakkal zárult, vagyis a német versenyző szabálytalan manővert hajtott végre.
A 40.13-as sportszabályzat úgy rendelkezik, hogy ha a biztonsági autó mögött ér véget a verseny, és az az utolsó körben elhagyja a pályát, akkor sem lehet már előzni.

A MONACÓI NAGYDÍJ MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNYE:

1. M. Webber Red Bull-Renault 1:50:00.000 ó
2. S. Vettel Red Bull-Renault +0.400 mp
3. R. Kubica Renault +1.600
4. F. Massa Ferrari +2.600
5. L. Hamilton McLaren-Mercedes +4.300
6. F. Alonso Ferrari +6.300
7. N. Rosberg Mercedes GP +6.600
8. A. Sutil Force India-Mercedes +6.900
9. V. Liuzzi Force India-Mercedes +7.300
10. S. Buemi Toro Rosso-Ferrari +8.100
11. J. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +9.100
12. M. Schumacher Mercedes GP +25.700

CHANDHOK ÉS TRULLI LÁTVÁNYOS BALESETE

Monte-Carlóban verhetetlen volt a Red Bull, pedig háromszor is be kellett küldeni a biztonsági autót! De nem, senki és semmi nem akadályozhatta meg a kettős győzelmet, pedig az időmérő után még többen remélték, ezúttal meglepetést hoz a Monacói Nagydíj.

A semleges szurkolók elsősorban a péntek óta parádézó Robert Kubicában bíztak, de a Renault lengyel ásza már az első kanyarban elveszítette győzelmi esélyeit. Sebastian Vettel ugyanis bravúros támadással megelőzte, utána esélyt sem adott ellenfelének.

Akkor mit mondjunk Mark Webberről? Az ausztrál a rajttól kezdve hibátlanul vezetett, gyorsan elhúzott és a safety car-os etapok sem zavarták meg. Amint ismét „megtisztult” a pálya, azonnal elhúzott még Vetteltől is. Úgy tűnik, a tapasztalt tengerentúli klasszis élete formájába került, ha így folytatja a következő hónapokban, akkor bajosan előzi meg bárki is.

Sokat elárul a jelenlegi erősorrendről, hogy az összetett verseny élén azonos pontszámmal áll a két red bullos. Pedig Webbernek és Vettelnek is voltak balszerencsés futamai, noha három-három alkalommal indulhattak az élről. Vagyis mostanra „egyenesbe” jött a pontverseny, valóban a legjobb autó versenyzői állnak az élen.

A szombati balesete miatt a boxból rajtoló Fernando Alonso végül feljött a pontszerzők közé, ezt annak köszönheti, hogy az első biztonsági autós időszak alatt letudta kerékcseréjét, ezzel sokakat előzött meg.

Természetesen a dobogó harmadik fokát megszerző Kubicát is dicséret illeti monacói teljesítményéért, ismét bizonyította, a mezőny egyik legjobbja, még akkor is, ha autója messze nem tartozik a közvetlen élmezőnmybe. De ezt remekül ellensúlyozza teljesítményével.

A Ferrari elégedett lehet Alonso és Felipe Massa produkciójával, bár a spanyol a végén egy helyet veszített egy megcsúszás miatt. A McLaren viszont bosszankodhat, Lewis Hamilton nem tudott előrébb kerülni az ötödik helyről, míg Jenson Button motorhiba miatt kiesett a harmadik körben.

A Mercedesnél Michael Schumacher a legvégén mutatta meg, ma is vérében van a versenyzés, hiszen az utolsó kanyarban előzte meg a kisebb hibát vétő Alonsót. Nico Rosberg több körön át a mezőny leggyorsabb tagja volt, de megkésett kerékcseréje miatt több pozíciót visszaesett.

A PONTVERSENY (PILÓTÁK) ÁLLÁSA, ITT:

A PONTVERSENY (KONSTRUKTŐRÖK) ÁLLÁSA, ITT:

MONACÓI NAGYDÍJ (78 KÖR, 260.520 KM):
1. M. Webber Red Bull-Renault 1:50:00.000 ó
2. S. Vettel Red Bull-Renault +0.400 mp
3. R. Kubica Renault +1.600
4. F. Massa Ferrari +2.600
5. L. Hamilton McLaren-Mercedes +4.300
6. M. Schumacher Mercedes GP +5.700
7. F. Alonso Ferrari +6.300
8. N. Rosberg Mercedes GP +6.600
9. A. Sutil Force India-Mercedes +6.900
10. V. Liuzzi Force India-Mercedes +7.300
11. S. Buemi Toro Rosso-Ferrari +8.100
12. J. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +9.100
 

 

MONACÓI NAGYDÍJ (78 KÖR, 260.520 KM)
ÉLŐ KÖZVETÍTÉS:
CÉL: GYŐZÖTT MARK WEBBER, MÖGÖTTE SEBASTIAN VETTEL ÉS ROBERT KUBICA LETT DOBOGÓS!
78. kör: Trulli autójának roncsa még ott van a Rascasse-nál, de még időben kiemelték. A safety car kiment, de a végén nem változott a top3 sorrendje. Alonso viszont megcsúszott, így Schumacher megelőzte az utolsó kanyarban.
77. kör:  A top10 sorrendje: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil, Liuzzi.
76. kör:  Valószínű, hogy a safety car mögött ér célba a mezőny.
75. kör: Újra beküldték a biztonsági autót!
74. kör:  Trulli és Chandhok összeütközött, Webber és Kubica majdnem beléjük hajtott.
73. kör:  Ismét csökkent az ausztrál előnye, míg Vettelhez ismét közelebb került Kubica.
72. kör: Webber előnye már csak 4.2 mp.
71. kör:  Vettel 1:15.19!
70. kör:  Webber előnye 6.0 mp.
69. kör: A top10 sorrendje: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil, Liuzzi.
68. kör:  Nincs változás a legjobbak között.
67. kör:  Újabb három tizeddel csökkent a különbség az ausztrál és Vettel között.
66. kör:  Webber előnye 5.7 mp.
65. kör: Webbert arra "kérte" csapata, hogy kímélje az autóját.
64. kör: Webber picit visszavett, így is magabiztosan vezet.
63. kör: Webber 1.15.318, így már 6.9 mp-cel előzi Vettelt.
62. kör:  Vettelt feltartották lekörözés közben, de Kubica nem tudta megtámadni. Webber 1:15.796!
61. kör: Webber előnye 4.6 mp.
60. kör:  Vettel a top3 leglassabb tagja, előnye 0.7 mp-re csökkent Kubicával szemben.
59. kör:  Webber 1:15.832, Kubica 1:15.839!
58. kör:  Az auszrál 4.5 mp-cel előzi meg Vettelt.
57. kör:  Webber 1:15.906!
56. kör:  Webber picit visszavett a tempóból, d eígy is megnyugtató az előnye.
55. kör: Egyre inkább úgy tűnik, hogy az élcsoportban már nem lesz előzés, csak valamilyen műszaki probléma esetén.
54. kör: Újabb két tizeddel nőtt a red bullosok közötti különbség.
53. kör:  Webber 1:15.999! Az ausztrál 4.0 mp-cel előzi meg Vettelt.
52. kör:  Webber 1:16.285, elképesztő!!!
51. kör:  Massa a leggyorsabb az első szektorban, de utána már lassabb a top3-nál. Webber 1:16.310!
50. kör: Webber előnye már 3.1 mp.
49. kör:  Kubica "feléledt", elszakadt üldözőitől. Webber 1:16.505!
48. kör: Félelmetes az ausztrál, 2.4 mp-cel előzi csapattársát.
47. kör: Webber máris 1.9 mp-cel vezet Vettel előtt.  Kubica leszakadt, sőt minimálisra csökkent az előnye Massával szemben.
46. kör:  Újrakezdődött a verseny, Webber vezet Vettel és Kubica előtt.
45. kör: Gyorsan elhárították az akadályt, a kör végén kimegy a safety car!
44. kör: A hármas kanyarnál feljött a csatornafedél, emiatt ismét beküldték a biztonsági autót!
43. kör: Kubica körről-körre gyorsabb Vettelnél.
42. kör: Pokoli tempóban hajt az élmezőny, Webber nem lehet nyugodt.
41. kör: Ismét Webberé a leggyorsabb kör, 1:16.828!
40. kör: Kubica 1:17.036! Vettel 1.17.209, Webber 1:17.167.
39. kör: Vettel 1:17.330!
38. kör: Webber előnye 2.4 mp Vettellel, 3.8 mp Kubicával szemben.
37. kör: Az ausztrál újabb öt tizedet adott Vettelnek.
36. kör: Webber már 1.7 mp-cel előzi meg Vettelt.
35. kör: Webber máris meglógott, 1.1 mp az előnye.
34. kör: Kiment a biztonsági autó,  nem változott az élmezőny sorrendje, vezet Webber, mögötte Vettel és Kubica.
33. kör: Ismét összerázódott a mezőny, Alonso újabb helyeket nyerhet.
32. kör. Barrichello a falnak csapta autóját, ismét jön a safety car!!!  A brazil defekt miatt esett ki.
31. kör: Webber előnye immár 11.4 és 13.2 mp.
30. kör: A legjobb tíz sorrendje: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil, Barrichello. Az ausztrál 1:17.372-re javította a körrekordot.
29. kör: Webber 10.3 mp-cel előzi Vettelt, 11.5-tel pedig Kubicát. Érik a Red Bull kettős győzelme.
28. kör:  Alonso már a hetedik, valószínűleg Rosberget is megelőzi, ha a német végre kimegy kerékcserére. Megtörtént a boxkiállás, a mercedeses csak a nyolcadik helyre tért vissza.
27. kör: Rosberg beragadt Webber mögé, ki kellene mennie a boxba.
26. kör: Kubica felzárkózott Vettelre, minimálisra csökkent a különbség.
25. kör: Rosberg megérkezett Webber nyakára, de még ki kell mennie kerékcserére.
24. kör: Webber is kiment kerékcserére, simán megőrizte pozícióját Vettel és Kubica előtt.  Rosberg 1:17.403!
23. kör: Vettel és Sutil a boxban.
22. kör: Kubica is kerékcserén járt.  Rosberg 1:17.445!
21. kör: Webber előnye 8.9 mp.
20. kör: Massa, Barrichello, Schumacher és Liuzzi is a boxban járt.  Ezután a német megelőzte a williamses brazilt. Rosberg 1.17.538-ra javította a körrekordot.
19. kör: Ez érdekes lesz, Hamilton éppen Alonso elé tért vissza.  Webber 1:17.593-nál jár, előnye 9.5 mp.
18. kör: Webber előnye már 8.1 mp, míg Hamilton kerékcserén járt.
17. kör: Alonso simán elment Kovalainen mellett, míg Webber már 7.0 mp-cel előzi márkatársát.
16. kör: A két red bullos kiemelkedik a mezőnyből, Kubica is fokozatosan szakad le Webber és Vettel mögött.
15. kör: Webber előnye 6.0 mp.
14. kör: Alonso már Glockot is megelőzte, a 17. helyen halad.
13. kör:  Webber elképesztő, 4.8-ra növelte előnyét, közel 1.3 mp-cel volt gyorsabb  a legutóbbi körben Vettelnél.
12. kör:  Webber már 3.6 mp-cel vezet csapattársa előtt.
11. kör: Webber újabb hat tizedet adott Vettelnek, hihetetlen formában az ausztrál. Közebn Alonso megelőzte Di Grassit a 19. helyért.  Hamarosan Trulli mellett is elment a spanyol.
10. kör: Webber pokoli tempóban szágult, már 1.8 mp-cel vezet.
9. kör:  Újabb két tizeddel nőtt az ausztrál előnye, Vettel pedig 1.0 mp-cel vezet Kubica előtt.
8. kör: Webber már csapattársától is biztonságos távolságra került, előnye 1.4 mp.
7. kör:  Kiment a biztonsági autó, Webber azonnal padlógázzal húzott el. Az élcsoportban nem változott a sorrend.
6. kör: Még mindig tart a takarítás az alagútban, pedig már percekkel ezelőtt kiemelték Hülkenberg autóját a pályáról.  A kör végén a safety car elhagyja a pályát.
5. kör:  Libasorban halad a mezőny, élen a safety car...
4. kör: Még bent a biztonsági autó, Button ballag a garázs irányába. Webber rádión közölte, hogy rengeteg törmelék maradt még az alagútban.
3. kör: A pontversenyben eddig éllovas Button motorhiba miatt feladásra kényszerült!
2. kör: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Rosberg, Liuzzi és Sutil a top10-ben.
1. kör:  Hülkenberg a falnak vágódott az alagútban, bejött a safety car. Alonso azonnal a boxba ment kerékcserére, úgy tűnik, egy kiállásos taktikára vált.
RAJT:  Webber simán megőrizte pozícióját, Vettel pedig megelőzte Kubicát. Gond nélkül jött el a mezőny.
14:00: Elindult a felvezető kör.
13:55: Picit felhős az égbolt Monte-Carlóban, de az előrejelzések szerint a versenyen nem lesz eső.

 

NYILATKOZATOK A MONACÓI NAGYDÍJ IDŐMÉRŐ EDZÉSE UTÁN:

FERNANDO ALONSO (FERRARI), AKI MÉG NEM ADTA FEL REMÉNYEIT:

„Ilyen dolgok előfordulnak, ezzel nem tudok mit kezdeni. Remélem, hogy vasárnap még lesz lehetőségem az előrelépésre, a jó eredményre. Meglátjuk! Nehéz feladatot jelent, hogy Monacóban az utolsó helyről indulok, de hosszú verseny vár ránk, 2006-ban Schumacher is a legvégéről kezdett és ötödik lett. Az a célom, hogy pontokat gyűjtsek vasárnap. Majd kiderül, hogy lesz-e szerencsém.”


MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, 1. HELY), AKI KI AKARJA HASZNÁLNI A NAGY ESÉLYT:

„Fantasztikus, hogy a pole-ba kerültem, a csapat ma is nagyon, nagyon jó munkát végzett. Remek eredmény, hogy idén mindig a miénk volt a legjobb rajthely. Ez a csapatnak és a Renault-nak (a Red Bull motorszállítója – a szerk.) is jót tesz. Holnap ki kell használnunk az újabb remek esélyt. Tudtuk, hogy ma valaki szerencsétlenül járt, láttuk Fernando balesetét. Ez is a javunkra vált. A srácok most is keményen dolgoztak, kellemes volt az autó beállítása! Holnap boldogan ébredek majd, de nagyon hosszú lesz a verseny ezen a szűk pályán.”

ROBERT KUBICA (RENAULT, 2. HELY), AKIT NEM TÖRT LE A POLE „ELBUKÁSA”:

„Az autóm beállításai szinte teljesen megegyeztek a délelőttivel, de akkor elsősorban a versenyre tervezett beállításokkal mentem. Telei tank esetén a kocsim alja nagyon közel kerül az aszfalthoz, emiatt az időmérő emeltünk egy picit a magasságán. Emiatt némi hátrányba kerültem a kvalifikáción, a futamon azonban jobb lesz a helyzet. Természetesen a monacói verseny nem hasonlítható az edzésekhez, nem arról van szó, hogy kiváló legyen a versenytempód, hanem az a legfőbb cél, hogy érj végig, megfelelő időben menj ki a kerékcserére és úgy térj vissza a pályára, hogy ne kerülj forgalomba!”

SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 3. HELY), AKI JOBB VERSENYTEMPÓT VÁR:

„Úgy érzem, hogy előreléptünk péntekhez képest, de valószínű, hogy a versenyen leszünk igazán gyorsak. Most a harmadik vagyok, ha holnap nem lesz baleset az első kanyarban, akkor kevés hely lesz a futamon. Bármi megtörténhet, főleg a mezőny végén haladó versenyzőkkel. Szóval, meglátjuk, mit hoz a futam! „

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Alonso nélkül Mark Webberé a pole!
VIDEÓVAL!!! A legkisebb vezetői vagy műszaki hiba is végzetes lehet Monte-Carlo utcáin, még a legnagyobb klasszis is könnyedén a falon végezheti! Ezt az "aranyigazságot" tapasztalhatta meg a szombati harmadik szabadedzésen...
Tovább a teljes cikkhez »

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu