Kubica maradását a sajtó készpénznek veszi, lévén a hinwilli csapat opciós joggal rendelkezik a Kanadai Nagydíj győztesének foglalkoztatására. Hivatalosan csak akkor jelentik be a krakkói klasszis megtartását, ha eldől Heidfeld sorsa. A BMW további kmét szezonra is meg akarta tartani a lengyel pilótát, de ő szabadon akar dönteni 2010-es helyéről, állítólag erőteljesen kacsintgat a Ferrari irányába.
Mario Theissen, a BMW motorsport-igazgatója nem is tagadja, inog Heidfeld helye, nála egyáltalán látják biztosnak a jövő évi előrelépést.
„Valenciában ismét vegyes képet kaphattunk róla. Az időmérő második szakaszának második körében szinte tökéletes teljesítményt nyújtott. Korábban a pálya két részén is szenvedett, ebben az egy körben azonban mégis megbirkózott a problémákkal. Utána ismét nem ment jól, de remélem, az említett teljesítmény ismét magabiztossá teszi2 – mondta a szakember.
Az Európai Nagydíjon Hedifeld a nyolcadik, míg Kubica a harmadik helyről rajtolhatott. A lengyel sztár így már 11-1-re vezet márkatársával szemben a kvalifikációs pozíciók tekintetében. A futamon Kubica harmadik, míg Heidfeld kilencedik lett, itt is ég és föld a különbség.
„Ez is fontos lesz a következő szezonra kötendő szerződések kapcsán, hiszen a tizedik rajthelyről már nehéz jó eredményt elérni…” – jegyezte meg Theissen.
Heidfeld számára az sem jelent előnyt 2009-re, hogy Kubica szerezte meg a BMW történelmi, első Formula-1-es futamgyőzelmét. Ráadásul összetettben is a lengyel klasszis áll jobban, negyedik, míg a jóval rutinosabb és tavaly sokkal eredményesebb német versenyző a hatodik. ABMW két pilótáját 14 pont választja el…