Azt mondják, a labdarúgás azért örvend ekkora népszerűségnek Európában, mert mióta a 19. században lefektették alapszabályait, alig-alig változtattak rajta. Annyi biztos, a Formula-1-ben fittyet hánynak minderre, hiszen az utóbbi években szinte divattá vált, hogy minden egyes szezont gyökeresen új körülmények között kellett megkezdeni a csapatoknak.
A szabályírók nem elégedtek meg a tavaly tavaszra újraszabott autók után feje tetejére álló erőviszonyokkal, az idén újabb átalakításokat eszközöltek. A pontok és az időmérő kiesési rendszerének átalakítását a kocsik megnövekedett száma indokolta, ám a tankolás betiltását aligha.

Ismétlődik a Formula-1 történelme: három évvel Kimi Räikkönen bravúrja után a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is győzelemmel kezdte pályafutását a Ferrarinál. A spanyol fenomén mögött a hosszú kihagyás után visszatérő...
Tovább a teljes cikkhez »
A Bahreini Nagydíjon a változtatás hatására a pilóták döntő része egyetlen, villámgyors kerékcserére jött ki, majd a pályán egyenletes tempóban körözött. Ezzel egyrészt minimálisra csökkent a boxban való előzés, másrészt a taktikázás lehetősége, mivel a futam elején teletöltik a járműveket üzemanyaggal, aztán a versenyzők meg sem állnak a célig.
A nagyobb izgalmakat nemcsak ez, hanem a gumik megóvása is gátolta. Aki komolyabb tempót kezdett diktálni, hamar ráfázott, mert egyszerűen elfogytak alatta a kerekek. Nem csoda, hogy előzésre elvétve került sor Szahírban.
A körülményeket jól érzékeltette Jenson Button nyilatkozata, aki tehetetlenségét ecsetelte. „A rajt után Michael Schumacher elém került, majd gyakorlatilag a futam végéig mögötte köröztem. Egyszerűen képtelen voltam megközelíteni" - panaszkodott a világbajnoki címvédő.
„Lehetetlen előzni, csak akkor nyílik lehetőség rá, ha valaki hibázik – magyarázta a visszatérő hétszeres világbajnok, Schumacher, aki nagyjából azt a helyezést szerezte meg, amire előzetesen számított. – Mindenki a gumik megóvásával volt elfoglalva, így nekem is vissza kellett fognom magam, nehogy a végén bajba keveredjek."

Ismétlődik a Formula-1 történelme: három évvel Kimi Räikkönen bravúrja után a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is győzelemmel kezdte pályafutását a Ferrarinál. A spanyol fenomén mögött a hosszú kihagyás után visszatérő...
Tovább a teljes cikkhez »
„Az idén más kihívásokkal kell megbirkóznunk – kezdte Lewis Hamilton, utalva a teletank miatt nehéz üzemanyagra és a gumikra. – Annyi biztos, az új viszonyok nem tették izgalmasabbá a Formula-1-et, mivel nemhogy előzni, az előttünk haladót megközelíteni is képtelenség. A futamon csak a kerekekkel foglalkoztam, nehogy a végén pórul járjak."
„Azt gondolom, egy igencsak unalmas versenyt láttunk, mivel a gumik a vártnál lényegesen kisebb különbségeket hoztak a mezőnyben – értékelt Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője, aki máris újabb változtatásokat sürget. – Természetesen a szabályok átírása nagyon nehéz és költséges dolog, de azt gondolom, a Formula-1 technikai oldala mellett figyelnünk kell a népszerűségre is, így egyeztetni kell a sorozat elöljáróival a folytatásról."
Whitmarsh véleménye egybecsengett Nick Fry, a Mercedes GP és Christian Horner, a Red Bull vezérének szavaival, akik egyaránt nincsenek megelégedve az idei állapotokkal.
Mielőtt azonban mindenki elkezdené kongatni a vészharangokat, fontos megjegyezni, hogy mindössze egy versenyen van túl a 2010-es szezon, így lehet, korai messzemenő következtetéseket levonni a Közel-Keleten történtekből.
A futam összefoglalója