Zúgolódás az unalmas F-1-es rajt után

Szerző: shLétrehozva: 2010. március 15. 16:17
Videó! „A Formula-1 minden eddiginél kiegyenlítettebb, izgalmasabb és közönségszórakoztatóbb lesz" - ilyen és ehhez hasonló kijelentések repkedtek a levegőben a 2009-es szezon után, amikor bejelentették a sorozat szabályainak módosítását. Ehhez képest az első, bahreini futamot mindennek lehetett nevezni, csak élvezetesnek nem. A pilóták és a csapatvezetők egyaránt zúgolódnak, mert a tavalyihoz képest igencsak megnőttek az istállók közti különbségek.

Azt mondják, a labdarúgás azért örvend ekkora népszerűségnek Európában, mert mióta a 19. században lefektették alapszabályait, alig-alig változtattak rajta. Annyi biztos, a Formula-1-ben fittyet hánynak minderre, hiszen az utóbbi években szinte divattá vált, hogy minden egyes szezont gyökeresen új körülmények között kellett megkezdeni a csapatoknak.

A szabályírók nem elégedtek meg a tavaly tavaszra újraszabott autók után feje tetejére álló erőviszonyokkal, az idén újabb átalakításokat eszközöltek. A pontok és az időmérő kiesési rendszerének átalakítását a kocsik megnövekedett száma indokolta, ám a tankolás betiltását aligha.

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
"Olaszország népének ajánlom sikeremet!"
Ismétlődik a Formula-1 történelme: három évvel Kimi Räikkönen bravúrja után a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is győzelemmel kezdte pályafutását a Ferrarinál. A spanyol fenomén mögött a hosszú kihagyás után visszatérő...
Tovább a teljes cikkhez »
 

 

A Bahreini Nagydíjon a változtatás hatására a pilóták döntő része egyetlen, villámgyors kerékcserére jött ki, majd a pályán egyenletes tempóban körözött. Ezzel egyrészt minimálisra csökkent a boxban való előzés, másrészt a taktikázás lehetősége, mivel a futam elején teletöltik a járműveket üzemanyaggal, aztán a versenyzők meg sem állnak a célig.

A nagyobb izgalmakat nemcsak ez, hanem a gumik megóvása is gátolta. Aki komolyabb tempót kezdett diktálni, hamar ráfázott, mert egyszerűen elfogytak alatta a kerekek. Nem csoda, hogy előzésre elvétve került sor Szahírban. 

A körülményeket jól érzékeltette Jenson Button nyilatkozata, aki tehetetlenségét ecsetelte.  „A rajt után Michael Schumacher elém került, majd gyakorlatilag a futam végéig mögötte köröztem. Egyszerűen képtelen voltam megközelíteni" - panaszkodott a világbajnoki címvédő.

„Lehetetlen előzni, csak akkor nyílik lehetőség rá, ha valaki hibázik – magyarázta a visszatérő hétszeres világbajnok, Schumacher, aki nagyjából azt a helyezést szerezte meg, amire előzetesen számított. – Mindenki a gumik megóvásával volt elfoglalva, így nekem is vissza kellett fognom magam, nehogy a végén bajba keveredjek." 

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Fernando Alonso győzelemmel kezdett!!!
Ismétlődik a Formula-1 történelme: három évvel Kimi Räikkönen bravúrja után a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is győzelemmel kezdte pályafutását a Ferrarinál. A spanyol fenomén mögött a hosszú kihagyás után visszatérő...
Tovább a teljes cikkhez »

 

„Az idén más kihívásokkal kell megbirkóznunk – kezdte Lewis Hamilton, utalva a teletank miatt nehéz üzemanyagra és a gumikra. – Annyi biztos, az új viszonyok nem tették izgalmasabbá a Formula-1-et, mivel nemhogy előzni, az előttünk haladót megközelíteni is képtelenség. A futamon csak a kerekekkel foglalkoztam, nehogy a végén pórul járjak."

„Azt gondolom, egy igencsak unalmas versenyt láttunk, mivel a gumik a vártnál lényegesen kisebb különbségeket hoztak a mezőnyben – értékelt Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője, aki máris újabb változtatásokat sürget. – Természetesen a szabályok átírása nagyon nehéz és költséges dolog, de azt gondolom, a Formula-1 technikai oldala mellett figyelnünk kell a népszerűségre is, így egyeztetni kell a sorozat elöljáróival a folytatásról."

Whitmarsh véleménye egybecsengett Nick Fry, a Mercedes GP és Christian Horner, a Red Bull vezérének szavaival, akik egyaránt nincsenek megelégedve az idei állapotokkal.

Mielőtt azonban mindenki elkezdené kongatni a vészharangokat, fontos megjegyezni, hogy mindössze egy versenyen van túl a 2010-es szezon, így lehet, korai messzemenő következtetéseket levonni a Közel-Keleten történtekből.

A futam összefoglalója

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu