„A Magyar Labdarúgó-szövetséggel és az Magyar Hivatásos Labdarúgó Ligával aláírt szerződésünk értelmében 2009-től legalább évi 200 millió forintot utalunk a Kormányhatározat szerinti utánpótlás-nevelési célokra”- mondta Klausmann Viktor sajtószóvivő.
A január 5-i beruházás eredményeképpen az Advertum Kft. százszázalékos tulajdonába került az egri 106,9 MHz-es frekvencia, valamint a tatabányai 102,5 Mhz-en fogható Rádió 1 Tatabánya, mely a második leghallgatottabb rádió a megyeszékhelyen, közel 17 százalékos eléréssel. Szintén Advertum-tulajdon lett egy szombathelyi frekvencia.
„Január 15-ig további rádiók megvásárlása is sor kerül, a Kormányhatározat által előírt kötelezettségeink valamint a magyar labdarúgással megkötött megállapodásaink maradéktalan teljesítése érdekében” – tette hozzá Klausmann.
A magát Magyarország legnagyobb, nem budapesti központú médiacégeként meghatározó vállalkozás Nyíregyháza, Miskolc és Debrecen után Eger, Tatabánya és Szombathely megyeszékhelyeken is megjelenik médiatermékeivel várhatóan még az első negyedévben.
„A helyi rádiókra lényeges fazonigazítás vár – mondta a SportHíradó.hu érdeklődésére Klausmann Viktor, a cég sajtószóvivője –, egységes arculatot próbálunk meg kialakítani, de kifejezetten helyi érdeklődésre számon tartó hírekkel, helyi kollégákkal, amely persze magában foglalja azt is, hogy a rendszer nyilván különbözhet egymástól az adott helyeken. Elsődlegesen tehát minden rádió adó a helyi csapatokra fókuszál. Elsősorban a futballcsapatokra, illetve ahol más kerül előtérbe, például Egerben, ott a vízilabdacsapaté a prioritás. A rádióműsorokban kiemelt szerepet kapnak a sportolókról, mérkőzésekről, egyéb eseményekről szóló hírek. Nem arról szól majd a hír, hogy kit igazolt le a Manchester United, hanem arról, hogy a helyi utánpótlásgárda hogyan szerepelt a hétvégi tornán. Szeretnénk még közelebb hozni a sportot, a sportolókat a helyi emberekhez. Kedvet csinálunk a sporteseményekhez, másrészt a celebekkel zsúfolt világban olyan példaképeket állítunk, akik a sporthoz, a mozgáshoz, az egészséges életmódhoz csinálnak kedvet.”
„Konkrét műsortervi példákat is említhetek. A reggeli beszélgetős műsorba sportolókat hívnánk meg, őket mutatnánk be, tovább naprakészen nyomon követhetők lesznek a csapattal kapcsolatos hírek. A hétvégi fordulóban pedig a jelentősebb bajnoki mérkőzéseket élőben tudósítanánk, tehát a szombathelyi rádióban élőben nyomon követhető lesz a Haladás debreceni vendégszereplése, míg a kisebb jelentőséggel bíró találkozókról gyakori bejelentkezés lesz, tehát akkor nem állandóan lenne ott a hang. És nem akarjuk visszahozni a klasszikus körkapcsolást sem, mindenhol a helyi csapatra koncentrálunk.”
„Az anyagiakkal kapcsolatban annyi kiegészítést érdemes tennünk, hogy egyelőre tovább vár a csapatok 3,1 milliárd forintos APEH-tartozásának rendezése, hiszen a kft. sem vette fel az 5,2 milliárdos hitelt, amelyre a kormány garanciát vállalt. Így viszont nem a fennmaradó 2,1 milliárdból ruház be a cég a rádióadók megvételére, hanem mindez egyelőre önerőből történt. A Magyar Labdarúgó-szövetség részéről ugyanis még szükséges az utolsó utáni jóváhagyás – kíváncsiak arra, hogy a kluboknak mit a szándékuk a rádióközvetítésekkel –, hogy minden végleg aláírásra kerüljön és a tervek szerint beinduljon. Zárójelben hozzátenném: szerintünk a csapatoknak most kisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy mit kezdjenek a rádióközvetítésekkel, eddig sem nagyon kezdtek vele semmit. Illetve ide tartozik még az is, hogy mivel nincs minden jog központosítva a szövetségnél, meg lehet egyezni a klubokkal külön-külön is, csak az úgy időigényesebb. Mindenkinek.”
„A kft mindezért nem kis kötelezettséget vállalt fel, egészen pontosan azt, hogy éves bevételének, tehát nem a nyereségnek, a húsz százalékát, de minimum 200 millió forintot a magyar labdarúgás utánpótlására fordítja. Ezt az összeget rákövetkező év januárjában át kell utalni, annak további sorsáról majd az illetékesek, az Önkormányzati Minisztérium, a Nemzeti Utánpótlás-nevelési és Sportszolgáltató Intézet, valamint a Magyar Labdarúgó-szövetség dönt majd.”
„Gazdasági szakembereink úgy tervezik, ha a nehézségek és a gazdasági világválság miatt csak az előzetesen bekalkulált elképzelések hatvan százaléka valósul meg, akkor már jónak minősíthetjük a szerepvállalásunkat. Ehhez persze arra van szükség, hogy ne rövidtávon gondolkodjunk: úgy tervezzük, tizenöt év alatt termeljük ki a hitel összegét.”