Az országos médiarendszer az Advertum olvasatában azt takarta, hogy a sportsajtótól egy bizonyos összegű bevételt szedjenek be, ha azok tudósítani szándékoznak egy adott eseményről.
A 2005-ben alapított Advertum Kft. tevékenységi körébe a napilapkiadástól, a nyomdai előkészítő tevékenységen, a piac- és közvélemény-kutatáson, a PR-on és a kommunikáción keresztül a televíziós és rádiós műsorszolgáltatásig szinte minden beletartozik.
Az Advertumnak és a ligának van egy „kapcsolata”, aki nem más, mint Sziky Gyula. A Szabolcs megyei üzletember alapítója volt a cégnek, ám azóta eladta azt, és májusban már az MHLL alelnökeként nyilatkozott honlapunknak.
„Én úgy gondolom, hogy a saját területén minden média minimálisan fizessen azokért az információkért, amelyekből haszonra tesz szert” – mondta májusban.
Klausmann Viktor, a cég szóvivője is megerősítette az MHLL és a liga szerződéséről szóló hírt, de többet a liga pénteki közgyűléséig nem volt hajlandó elárulni.
"A mostani gazdasági válság is segíthetett abban, hogy létrejött az egyezség, mert ebben a nehéz időben, a recesszió hatásaitól félve a felek belátták, hogy ez mindenki számára kölcsönösen előnyös üzlet" - adott magyarázatot az MTI-nek Klausmann arra, hogy mi segíthette elő a megállapodást, amelytől korábban elzárkózott az MHLL. Egyúttal azt is jelezte, hogy bár korábban politikai oldalról sem volt teljes egyetértés az állami kezességvállalásról, de végül ötpárti konszenzus született az ügyben, miután az ellenzéki képviselőknek részletesen ismertette terveit az Advertum.