A szakág leglátványosabb része a maratonhajtás, melynek során többek között nyolc megépített akadályba kell behajtaniuk a fogatoknak, s azt kell minél gyorsabban teljesíteniük. A 2004-ben csapatban világbajnok Dobrovitz egészen parádésan hajtott, volt olyan akadály, amelyben ő bizonyult a leggyorsabbnak, de mindegyikben az élmezőnyben végzett, így nem meglepő, hogy a számot második helyen zárta, míg összetettben tíz pozíciót javítva immár harmadik. A négy évvel ezelőtti kecskeméti vb-n egyéniben és csapatban is győztes Lázár Zoltán hetedik lett maratonhajtásban, de ezzel ő is javított a díjhajtás utáni helyzetén, ugyanis a 14. helyről a nyolcadikra ugrott előre. A két kitűnő teljesítmény természetesen a csapat számára is kamatozott, mert a magyar trió a hazai közönség előtt szereplő hollandok mögött második.
A másik két magyar versenyző, a csapattag Juhász László 15., míg a csak egyéniben érdekelt Bozsik József 19. lett a második számban, de ezzel ők is előreléptek: előbbi 20., utóbbi 19. összetettben.
Az akadályhajtás előtt Dobrovitz hátránya több mint nyolc pont az éllovas holland Ijsbrand Chardonnal szemben, s mivel egy verőhibáért három büntetőpont jár majd, így őt nehéz lenne befognia még hibátlan hajtással is, ugyanakkor a második amerikai Chester Weber elérhető, mivel neki nem ez a szám az erőssége, s ő csak két verőhibára van a magyar klasszistól. Mögötte azonban nagyon sűrű a mezőny, így Lázárig bezárólag még bárki dobogóra kerülhet, ha az előtte levők hibáznak.
Csapatban is viszonylag
megnyugtató a holland hármas előnye, hiszen több mint tíz ponttal vezet a magyar
együttes előtt, de ez akár még ledolgozható lehet. A magyaroktól azonban még a
hatodik svédek is csak tíz ponttal vannak lemaradva, így nemcsak az esetleges
siker megszerzése miatt, hanem a jelenlegi helyezés megtartása miatt is fontos a
minél tökéletesebb hajtás a zárószámban.