Red Bull-dráma, Alonso nyert és vezet!

Szerző: shLétrehozva: 2010. október 24. 11:00
Elképesztő eseményeket hozott a 61. Formula-1-es világbajnokság Dél-koreai Nagydíja: a szakadó eső és a rossz pályaviszonyok miatt hosszú percekre félbeszakadt a futam, sokáig pedig a safety car vezette a mezőnyt. Az igazi verseny elején az összetettben addig éllovas Mark Webber gyorsan kiesett, majd a hajráig az élen haladó, tökéletesen teljesítő Sebastian Vettel búcsúzott motorhiba miatt. Így Fernando Alonso diadalmaskodott Lewis Hamilton és Felipe Massa előtt. A kétszeres világbajnok spanyol fenomén összetettben az élre állt, 11 ponttal előzi meg Webbert.

Fotó: Reuters

 

A PONTVERSENYEK ÁLLÁSA ITT!!!

MARK WEBBER KIESÉSE

Alaposan fordult a kocka Jongnamban, előre szinte elképzelhetetlen forgatókönyvet hozott az első Dél-koreai Nagydíj! Arra bizonyára még a legelvakultabb Alonso-szurkolók sem számítottak, hogy kedvencük milyen jól jön majd ki ebből a versenyből. Pedig kevésen múlott, hogy erre esélye sem legyen…

A szakadó eső miatt ugyanis bő másfél órán át csak a versenyigazgatóság döntéséről, illetve annak „minőségéről” lehetett beszélni. A rossz körülmények miatt ugyanis először csúszott a rajt, majd a pilóták csak a safety car mögött poroszkálhattak. Néhány perc után azonban az eseménytelen körözgetés is félbeszakadt, már-már attól tartott mindenki, elmarad a verseny. Nem volt ítéletidő, de a sebtiben elkészült pálya valószínűleg nem felelt meg a balesetmentes száguldás elvárásaihoz. Ennél sokkal nagyobb esőben is elengedték már a mezőnyt, máshol, máskor…

Aztán az utolsó lehetséges pillanatok egyikében végre elrajtolt a 24 versenyző, ezt elsősorban a Red Bull bánhatta. A holtidőben a nagydíj eltörlése mellett kardoskodó Mark Webber ugyanis megpördült, a falnak csapódott, majd Nico Rosberget is kiejtette. Az ausztrál búcsúja már azt valószínűsítette, hogy helycsere lesz összetettben az élen.

Sokáig úgy tűnt, hogy a három safety car-os időszakot is simán átvészelő Seba Vettel diadalmaskodik és az első helyet is megszerzi márkatársáról. De nála is beütött a balsors…A német a hajrában már arra panaszkodott, hogy egyre kevesebbet lát a szürkületbe hajló jongnami pályán, amikor motorhiba törte szét az álmait. Először csak azt láttuk, hogy elengedi Alonsót, majd jött az összetéveszthetetlen fehér füst az autója hátuljából.

Alonso és a Ferrari köszönte szépen, ettől kezdve megállíthatatlanul robogott a cél felé. A szezon közepén még leírt spanyol fenomén az elmúlt négy futamból harmadszor volt verhetetlen, óriási lépést tett a világbajnoki cím visszaszerzése felé. A hispániai pilótának már csak két versenyen kell remekelnie, két hét múlva pedig jön a maranellóiak egyik kedvenc nagydíja, az interlagosi Brazil GP. Ott akár már be is biztosíthatja elsőségét. De Dél-Koreában bebizonyosodott, bármi megtörténhet a mai F-1-ben.

Még az is, hogy Hamilton vert helyzetből kerül vissza az esélyesek közé. A brit Jongnamban mindvégig harciasnak mutatkozott, amikor csapatával kommunikált, ehhez képest érett és higgadt versenyzést mutatott be. Nem ment bele felesleges csatákba, inkább kivárásra játszott, sikeresen.

A tavalyi világbajnok Jenson Button azonban kiszállni látszik az összetettért folyó harcból, többször balszerencsés volt, így immár 43 pont a hátrány az éllovassal szemben.

A DÉL-KOREAI NAGYDÍJ (55 KÖR, 309.155 KM) VÉGEREDMÉNYE:
1. Fernando Alonso Ferrari 2:48:20.810 ó
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +14.999
3. Felipe Massa Ferrari +30.868
4. Michael Schumacher Mercedes +39.688
5. Robert Kubica Renault +47.734
6. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes +53.571
7. Rubens Barrichello Williams-Cosworth +1:09.257
8. Kamui Kobajasi Sauber-Ferrari +1:17.889
9. Nick Heidfeld Sauber-Ferrari +1:20.107
10. Nico Hülkenberg Williams-Cosworth +1:20.851
11. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +1:24.146
12. Jenson Button McLaren-Mercedes +1:29.939
13. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +1 kör
14. Bruno Senna HRT-Cosworth +2 kör
15. Szakon Jamamoto HRT-Cosworth +2 kör

 

 

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ (55 KÖR, 309.155 KM), ÉLŐ:
CÉL: FERNANDO ALONSO GYŐZÖTT LEWIS HAMILTON ÉS FELIPE MASSA ELŐTT. ÖSSZETETTBEN A KÉTSZERES VILÁGBAJNOK SPANYOL VERSENYZŐ VETTE ÁT A VEZETÉST.
55. kör: Alonso visszavett, de így is 12.3 mp az előnye.
54. kör: Alonso nem vesz vissza, így Hamiltont már 10.0 mp-cel előzi.
53. kör: Alonso előnye már 5.6 mp, Hamilton egyre többen csúszkál a kopott gumikon.  Barrichello kicsúszott, már Kubica az ötödik.
52. kör: Már 3.6 mp Alonso előnye. Hülkenberg a hatodik helyen kicsúszott, majd kiállt kerékcserére.
51. kör: Alonso előnye már 2.8 mp, egyre közelebb a győzelem.  Massa megcsúszott, de a pályán tudta tartani autóját.
50. kör: Hamilton az első és a második szektorban is gyorsabb volt, de a végére Alonso előnye 2.2 mp-re nőtt.
49. kör: Alonso újabb egy tizeddel növelte a különbséget, Hamilton mögött Massa a harmadik.
48. kör: Alonso előnye újabb 5 tizeddel nőtt.
47. kör: Alonso előnye 1.4 mp.
46. kör: VETTEL MOTORJA ELROMLOTT, ALONSO AZ ÉLEN, HAMILTON A MÁSODIK!!!  VETTEL KIESETT!!!
45. kör: Vettel szerint romlanak a látási viszonyok, alig látja a fékpontot az első kanyarban. Hamilton úgy érzi, semmi gond.
44. kör: Alonso 1.1 mp-re közelítette meg Vettelt.
43. kör: Vettel 1:50.606, Alonso 1:50.257, Hamilton 1:50.430!  Eldőlt, teljes futamként számolják el az eredményeket, még akkor is, ha nem lesz meg az 55 kör.
42. kör: Vettel előnye 2.7 és 4.4 mp Alonsóval és Hamiltonnal szemben.
41. kör: Massa 1:50.673! A top3-ból most Hamilton a leggyorsabb.  Petrov nagy tempóval csúnyán a falnak vágódott, az orosz sértetlenül szállt ki a roncsból.
40. kör: Hamilton 1:50.710, 1 mp-et adott Alonsónak.
39. kör: Vettel már 1:50.852-nél jár, előnye 1.4 mp.
38. kör: Vettel 1:51.909, Alonso 1:51.968!
37. kör: Alonso 1:52.445, Vettel 1:52.694!  Eközben a tavalyi világbajnok Button visszaesett a 15. helyre...
36. kör: Vettel előnye 1.5 mp Alonso, 3.0 Hamilton előtt.
35. kör: Az új rajt után maradt a top3 sorrendje, Vettel vezetett Hamilton és Alonso előtt. De az egyes kanyarban Hamilton lecsúszott az ívről, így a spanyol megelőzte.
34. kör: A safety car diktálja a tempót, de a következő körben kimegy. Hamiltonnak gondjai vannak az első gumikkal.
33. kör: Vettel és Alonso is a caapatánál járt.  A német maradt az élen, de a spanyol Hamilton mögé került, mert hibázott a Ferrari, nehezen ment a jobb első kerék lecserélése.
32. kör: Vettel és Alonso kint maradt a pályán, Hamilton és Massa is gumicserén járt.
31. kör: Alonso 1:53.268! A spanyol hátránya 3.6 mp.  Buemi csúnyán összetörte az autóját, nekiment Glocknak. SAFETY CAR!
30. kör: Alonso 1:53.480, Vettel 1:53.523!
29. kör: Hamilton 1:53914! Button a boxban, átmeneti abroncsokra váltott.
28. kör: Vettel 1:54.098, immár 3.5 mp az előnye!
27. kör: Vettel 1:54.275! Újabb három tizeddel növelte előnyét a német.  Schumacher szépen elment Button mellett, már az ötödik. Hülkenberg pedig Kubicát győzte le a hetedik helyért.
26. kör: Újabb négy tizeddel nőtt a red bullos előnye.  Massa a negyedik, Button az ötödik, Schumacher pedig a hatodik.
25. kör: Vettel 1:54.438! A német 2.1 mp-cel előzi Alonsót.  A hatos kanyarban törmelékek vannak, mert Senna eltalálta Trullit, arról levállt a vezetőszárny.
24. kör: Kiment a biztonsági autó, Vettel maradt az élen Alonso és Hamilton előtt.  Lengetik a sárga zászlót, nem lehet előzni.
23. kör: Webber és Rosberg már vissza is ért a boxba... A következő körben kimegy ismét a safety car. A McLaren szerint perceken belül ismát el kezd esni az eső.
22. kör: Még mindig a safety car az élen.
21. kör: Takarítják a pályát, tilos az előzés.
20. kör: WEBBER MEGCSÚSZOTT A RÁZÓKÖVÖN, KERESZTBE ÁLLT, ELTALÁLTA ROSBERGET. MINDKÉT VERSENYZŐ KIESETT. Ismét beküldték a safety cart!
19. kör: Schumacher már a nyolcadik, simán előzte Kubicát. Vettelé a legjobb köridő, 1:57.805! 
18. kör:  KIMENT A SAFETY CAR! Nem változott a helyzet az élmezőnyben: Vettel, Webber és Alonso a top3-ban. Rosberg simán megelőzte Hamiltont a hosszú egyenesben.
17. kör: Továbbra is a biztonsági autó megy az élen, lassan rászolgálna a 25 pontra... A következő körben elhagyja a pályát, végre!
16. kör: Hamilton megjegyzése: Esős versenyen vagyunk. Mégis mire számítanak a többiek???  Szerinte lassan már olyan száraz a pálya, hogy átmeneti abroncsokra váltana.
15. kör: Most Schumacheré a legjobb köridő, na bumm...
14. kör: Di Grassi másodszor is gumicserére ment. Most ez a legizgalmasabb esemény...
13. kör: Vicces, de Di Grassié a legjobb köridő. Ennek persze semmi jelentősége...
12. kör: A Ferrari arról tájékoztatta Alonsót, hogy öt perc múlva eláll az eső. De ezt állították egy órával korábban is...
11. kör:  Webber nem lát változást, hajlik a futam leintésére...
10. kör:  Hamilton szólt a csapatnak, hogy felőle már elindíthatnák a futamot...
9. kör: Ez egyre kínosabb, nincs verseny, csak köröznek a pilóták...
8. kör: Vettel szerint a leggyorsabb szakaszon a betonfalak között még áll a víz.  Hamilton viszont azt állítja, versenyzésre alkalmas a pálya...
7. kör:  Lassan szárad a pálya, még mindig Maylander diktálja a tempót.
6. kör: Távolodnak a felhők, a mezőnyt a safety car vezeti.  Schumacher kipróbálta a rázókövek állapotát, azonnal megcsúszott a Mercedes.
5. kör: Button szerint picit javult a helyzet, de még rendkívül csúszós a pálya. Jamamoto lesodródott az "ideális" ívről, de visszatért.
4. kör: Még mindig vízes a pálya, de legalább poroszkál a mezőny.
9:05 ó. ISMÉT ELINDULT A MEZŐNY.
8:58 ó: Az orvosi autó próbálgatja a pályát.
8:57 ó: ÖLTÖZKÖDNEK A VERSENYZŐK.
8:55 ó: Tíz perc múlva újra akarják kezdeni a futamot.
8:50 ó: Webber és Alonso a rajtrácson beszélget a biztonsági autó sofőrjével, Bernd Maylanderrel...
8:42 ó: Picit alábbhagyott az eső intenzitása, egy speciális autóval próbálják tisztítani a pályát, a rázókövekről seprik a vízet...
8:38 ó: Mark Webber szerint pocsék a helyzet, a hármas kanyarban áll a víz. 
8:30 ó: Még mindig szakad az eső, egyre többen szállnak ki autójukból. Kubica és Hamilton a csapatgarázsba sietett, Webber pedig kocsija mellett áll.
8.24 ó: Legalább 42 kört meg kell tennie a mezőnynek, hogy teljes pontszámot osszanak.
8:20 ó: A futamból még 1:53:08 óra maradt.
8:17 ó: PIROS ZÁSZLÓVAL FÉLBESZAKÍTOTTÁK A FUTAMOT!!!
3. kör: Nem csökken az eső hevessége, maradt a biztonsági autó. Alonso szerint egyre rosszabb a helyzet, állítja, soha életében nem vezetett ilyen rossz körülmények között.
2. kör: Button szerint borzalmasak a körülmények, szó sem lehet arról, hogy kimenjen a biztonsági autó.  A Ferrari szólt Massának, még legalább 20 percig esik majd az eső. Senna máris kerékcserén járt.
1. kör: A safety car mögött elkezdődött az 1. Dél-Koreai Nagydíj!  Természetesen tilos az előzés.
8:10 ó: Elindult a mezőny a felvezető körre, élen a biztonsági autó.
8:08 ó: Továbbra is szakad az eső.
8:02 ó: A szervezők döntése azt jelenti, hogy mindenkinek esős gumin kell elrajtolnia.
8:00 ó: A BIZTONSÁGI AUTÓ MÖGÖTT RAJTOL MAJD EL A MEZŐNY!!!
7:55 ó: TÍZ PERCCEL ELCSÚSZTATTÁK A RAJTOT!!!
7:50 ó: A legfrissebb előrejelzések szerint röviddel a rajt után eláll majd az eső, így a versenyzők at átmeneti abroncsok használata mellett döntöttek. Nagyon feszült a hangulat a rajtrácson.
7:45 ó: Az élről induló Sebastian Vettel több kört is megtett, hogy tökéletesen dönthessen a gumikérdésben.
7:40 ó: Az összetettben éllovas Mark Webber átmeneti abroncsokon teljesítette felvezető körét, majd a boxba hajtott, hogy esős gumikat tetessen fel.
7:35 ó: Még nem száradt fel a pálya, több versenyző meg is csúszott, amikor a rajtrácsra igyekezett eljutni. Voltak olyanok, akik a beállító kör után visszatértek csapatukhoz, hogy gumit cseréljenek. Nagyon érdekes lesz a rajt és a futam eleje!!!
7:20 ó: Néhány órával az F-1-es futam kezdete előtt eső áztatta a jongnami pályát, így a pénteken és szombaton "felgumizott" ideális ív szinte teljesen eltűnt. A délelőtti Hyundai-kupán olyan hatalmas rajtbaleset történt az esőben, hogy mire eltakarították a roncsokat, a biztonsági autó mögött már célba is ért a mezőny...

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Alonso: A verseny eredménye számít...
Hiába küzdött a címvédő Jenson Button és a 2008-ban világbajnok Lewis Hamilton, nem is beszélve Fernando Alonsótól, a Dél-Koreai Nagydíj időmérő edzésén is verhetetlen volt a Red Bull! Pedig a Q3 utolsó pillanatáig a kétszeres...
Tovább a teljes cikkhez »

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK
Vettel és Webber megtréfálta Alonsót!
Hiába küzdött a címvédő Jenson Button és a 2008-ban világbajnok Lewis Hamilton, nem is beszélve Fernando Alonsótól, a Dél-Koreai Nagydíj időmérő edzésén is verhetetlen volt a Red Bull! Pedig a Q3 utolsó pillanatáig a kétszeres...
Tovább a teljes cikkhez »

HIRDETÉS
AJÁNLOTT OLDALAK
 » love.hu
 » ingatlanok.hu
 » book.hu
 » Utasbiztosítás a Biztosítók.hu-n
 » biztositok.hu
 » data.hu