LEWIS HAMILTON BALESETE
Ez egyelőre a Red Bull futama, legalábbis az eredmények ezt sugallják. Persze, szó sincs arról, hogy már most kiosztanánk Vettelnek és Webbernek a 25 és a 18 pontot, de a német és az ausztrál klasszis is rendkívül jól teljesített az első napon. Természetesen jól tudjuk, a szabadedzések elsősorban a pályára illő beállítások megtalálására szolgálnak, de nyilván az a jó, ha már az első napon kiválóan szerepel egy csapat.
A Vörös Bika tarolása amúgy sem meglepő, hiszen éppen a szuzukai futam előtt mondta immár sokadszor Vettel, hogy autója minden pályán képes a kiemelkedő teljesítményre. Így Japánban is…
A németnek szüksége is lenne egy győzelemre, hiszen igazán csak a 25 pont megszerzésével kerülhetne közelebb nagy álmához, a világbajnoki címhez. Hátrány 21 egység Webberhez képest, vagyis az istálló akár „sakkozhat” is. Azt pedig tudjuk, hogy a Red Bullnál inkább Vettelért szorítanak, még ha ezt hivatalosan senki sem meri kimondani. De azt sem hallottuk még, hogy az összetettben éllovas Webber élvezi a csapat támogatását…
A Red Bullnál kellemesen telhet a szombati folytatásig az idő, de nyilvánvaló, az osztrák csapat szerelői keveset pihennek majd.
A nagy rivális McLarennél már más a helyzet, Lewis Hamilton ugyanis az első szabadedzésen összetörte autója elejét. A brit klasszis a gumifalnak csúszott, pedig most már nem hibázhat. A 2008-as világbajnok ugyanis a legutóbbi négy versenyből háromszor is „nullázott”, emiatt bukta el összetettben a vezető helyet.
"Túlságosan korán és túlságosan keményen nyomtam a gázt...Azon túlságosan csúszós volt a fű és a bukótér, emiatt mentem a falnak. Pedig már nem is mentem igazán gyorsan. A srácok azonban hihetetlen munkát végeztek, gyorsan újjáépítették a kocsimat. De így is sok időt veszítettem, remélem, ez nem befolyásolja a folytatást" - jelentette ki Hamilton.
A szuzukai első nap meglepetését Robert Kubica okozta, mindkét edzésen a harmadik lett. Pedig az elmúlt napokban a lengyel pilóta másról sem beszélt, hogy idén már nem számít jó eredményére, lévén a Renault nem igazán akarja már fejleszteni a 2010-es autót.
Utóbbiról szó sem lehet a Ferrarinál, hiszen a Monzában és Szingapúrban is értékes győzelmet arató Fernando Alonso harcol a világbajnoki címért. A spanyol sztár az első tesztelésen csak 13. lett, a második gyakorláson azonban már negyedik volt. Utóbbi jó előjel a folytatás előtt.
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:31.465 p | 32 kör |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:31.860 | 29 |
3. | Robert Kubica | Renault | 1:32.200 | 32 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:32.362 | 34 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | 1:32.519 | 35 |
6. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:32.533 | 28 |
7. | Vitalij Petrov | Renault | 1:32.703 | 32 |
8. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:32.831 | 27 |
9. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:32.842 | 26 |
10. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:32.851 | 26 |
11. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:32.880 | 26 |
12. | Kamui Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:33.471 | 31 |
13. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:33.481 | 8 |
14. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:33.564 | 16 |
15. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1:33.697 | 33 |
16. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.005 | 32 |
17. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.055 | 37 |
18. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:34.310 | 33 |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:36.095 | 37 |
20. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:36.333 | 33 |
21. | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:36.630 | 28 |
22. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:36.834 | 28 |
23. | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 1:37.352 | 33 |
24. | Szakon Jamamoto | HRT-Cosworth | 1:37.831 | 34 |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:32.585 | 23 |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:32.633 | 23 |
3. | Robert Kubica | Renault | 1:33.129 | 23 |
4. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:33.639 | 13 |
5. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:33.643 | 9 |
6. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:33.677 | 21 |
7. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:33.707 | 24 |
8. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:33.739 | 20 |
9. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1:33.791 | 23 |
10. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:33.831 | 9 |
11. | Felipe Massa | Ferrari | 1:33.929 | 25 |
12. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:34.169 | 19 |
13. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:34.169 | 23 |
14. | Kamui Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:34.271 | 19 |
15. | Vitalij Petrov | Renault | 1:34.373 | 24 |
16. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:34.379 | 21 |
17. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.991 | 26 |
18. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.684 | 22 |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:36.949 | 25 |
20. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:37.329 | 17 |
21. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:37.388 | 23 |
22. | Jerome d` Ambrosio | Virgin-Cosworth | 1:37.778 | 23 |
23. | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 1:38.814 | 28 |
24. | Szakon Jamamoto | HRT-Cosworth | 1:39.443 | 26 |

Sokkal izgalmasabb már nem lehetne a száguldó cirkusz idei szezonja, a véghajrát öten várják közel azonos esélyekkel. Többen ugyan már legyintenének Jenson Button lehetőségeire, de a címvédő is "mindössze" 25 ponttal, azaz egy...
Tovább a teljes cikkhez »